تاریخ انتشار
جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۴۰۶۴۶
کبنا گزارش می‌دهد

لزوم بررسی زوایای پنهان خودسوزی فرزند شهید / آیت‌الله ملک حسینی: حادثه نیازمند کشف مقصرین است نه قربانی فردی خدوم / پاسخ مدیرکل سابق بنیاد شهید به اظهارات استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۳
کبنا ؛خودسوزی فرزند شهید جلوی اداره‌کل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت تا جایی که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری این استان گفت: «در بنیاد شهید نسبت به رسیدگی امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا غفلت‌ها و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته است که همه دستگاه‌های دولتی باید نسبت به انجام امور ایثارگران جدیت داشته باشند.» حال این سئوالات پیش می‌آید که آیا فقط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در انجام وظایفشان نسبت به ایثارگران کوتاهی کرده‌اند یا سایر دستگاه‌ها هم این کوتاهی را داشته‌اند؟ مدارک و مستندات در این رابطه چه می‌گویند؟ آیا موسوی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران دچار سهل‌انگاری و غفلت شده است؟ 16 دستگاهی که نسبت به استخدام فرزندان خانواده‌های ایثارگر کوتاهی کرده‌اند،کدام دستگاه‌ها هستند؟ مدیران خویشاوند سالار چه کسانی هستند، آنها چه میزان مقصر هستند؟
به گزارش کبنا، بعد از خودسوزی فرزند شهید جلوی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد همه بنیاد شهید را مقصر می‌دانستند، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری این استان گفت: «در بنیاد شهید نسبت به رسیدگی امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا غفلت‌ها و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته است که همه دستگاه‌های دولتی باید نسبت به انجام امور ایثارگران جدیت داشته باشند.» بعد از صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سید منصور موسوی مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به دفتر پایگاه خبری کبنا نیوز پاسخ صحبت‌های سید علی احمدزاده را داد و نوشت:

جناب آقای دکتر احمد زاده استاندار محترم استان کهکیلویه وبویراحمد
باسلام و عرض ادب
پیرو فرمایش جنابعالی در جلسه شورای اداری ۴ /۸/ ۱۴۰۰ باین مضمون که انتظار داشتم موسوی این فرزند شهید را همراهی می‌نمود و آرام می‌کرد باستحضار می‌رساند؛
۱)-اینجانب در روز حادثه با هماهنگی دفتر جناب آقای دکتر قاضی زاده در مرخصی بسر می‌بردم ودر استان حضور نداشتم وچه بسا حضور داشتم این اتفاق نمی‌افتاد ونمونه های زیادی از این موارد در طول سال بوده که مدیریت گردید.
۲)- با توجه به مکاتبات و صورتجلسات موجود که تو واتساپ جناب آقای حسینی مدیر محترم دفتر جنابعالی ارسال شده وعلیرغم پیگیری‌ها و استمدادهای مستمر اینجانب از ۹۶ تاکنون مسئولین محلی و کشوری در خصوص تعیین تکلیف فرزندان شهدا پاسخگو نبوده و به داد و فریاد ما نرسیدند. متاسفانه اینجانب درروز حادثه، علیرغم اینکه مرخصی بودم ودر استان حضور نداشتم، به محض اطلاع در استان حضور یافته و اقدامات لازم را معمول داشتم. صد البته که در مقابل مجاهدت شهدا وایثارگران هراقدامی و خدمتی ناچیز است و همه ما شرمنده هستیم و بنیاد در انجام وظایف ذاتی بی نقص نیست؛ ولی اینجانب با ۲۶ سال سابقه و ۵ سال خون دل خوردن در این استان قومی قبیله‌ای، سختی‌ها و زحمتها کشیدم و خدا گواه هست بخاطر رعایت ضوابط وعدم توجه به خواسته‌های غیر قانونی وانحصارطلبانه عده‌ای ازمسئولان محلی همواره مورد هجمه بودم، این فرزند شهید برابر توافق با جهاد کشاورزی ۱۸ ماه در جهاد کشاورزی ودر منطقه زیلایی بصورت نگهبان مشغول بود و متاسفانه بعد از مدت مزبور به کارش خاتمه دادند تصدیق می‌فرمایید که بنیاد همه دولت نیست و همه ما نسبت به خانواده شهدا مسئولیت داریم واینگونه فرار بجلو شود و در اذهان صرفاً بنیاد مقصر قلمداد شود بدور از انصاف است.
۳)-متاسفانه فرزند شهید قبل از اقدام به خودسوزی نزد مشاور ایثارگران استانداری جناب داربام آمده و تقاضایی داده و در تقاضا تهدید به خودکشی کرده و مشاور محترم ضمن بی‌توجهی به تهدید ایشان نامبرده را به بنیاد شهید هدایت نموده است. پس قدری در قضاوت‌ها تأمل کنیم و منصف باشیم. خدا می‌داند در طول ۵ سالی که توفیق خدمت در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم کم نگذاشتم و از هر آنچه در وسع بود دریغ نکردم.
(لا یکلف الله نفساً الا وسعها).
خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی و ما رستگار.
برادر شماسید منصور موسوی
۶/ ۸ /۱۴۰۰
 
 آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای خطاب به قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور نوشت: حادثه نیازمند کشف مقصر و مقصرین است نه نیازمند قربانی کردن فردی خدوم است. آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری موسوی مدیرکل سابق بنیاد شهید را فردی پیگیر و مجد را می‌داند و می‌گوید که او سال‌ها خالصانه خدمت کرده است.
به گزارش کبنا، متن پیام ملک‌حسینی خطاب به رئیس بنیاد شهید کشور به شرح یر است؛
 بسمه تعالی/ محضر شریف جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی
ریاست محترم بنیاد شهید و معاون محترم رئیس جمهور
با سلام و احترام و آرزوی موفقیت
در حادثه پیش آمده در یاسوج به جای کالبدشکافی موضوع، مستعجلانه رئیس (مدیر کل) بنیاد شهید استان قربانی گردید. حادثه‌ها نیازمند کشف مقصر و یا مقصرین است نه نیازمند قربانی کردن فردی محترم، خدوم و پیگیر و مجدّ، که سال‌ها در استان خالصانه خدمت نموده، این معما را حل نمی‌کند. شایسته است حضرتعالی که انسانی اخلاقی و عدالت دوست هستید دستور فرمایید برای احقاق حق این فرزند شهید و سایر فرزندان شهدا امور بررسی و موانع کشف و رفع گردد. اجداد پاک آقای موسوی مدیر کل، قطعاً راضی به بی حیثیت کردن‌بی ملاک ایشان نیستند. مشاوران پخته و اندیشمند، همواره بستر بهترین تصمیم را فراهم می‌آورند. پیشاپیش از جبران ما وقع سپاسگزارم. سید شرف الدین ملک حسینی ۱۴۰۰/۸/۶
 

سید منصور موسوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد 15 بهمن ماه 99 در دیدار با امام جمعه یاسوج به بیکاری جامعه ایثارگران گریزی زد و گفت: 16 دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آنها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است. بر اساس اطلاعات پایگاه خبری کبنا نیوز سازمان بازرسی برای این دستگاه‌ها پرونده تشکیل داده و به مراجع ذی صلاح نیز تحویل داده‌ است. یقیناً باید سایر دستگاه‌های دولتی که حق جامعه ایثارگری را در استخدامی‌ها رعایت نکرده‌اند را مورد سرزنش و سئوال قرار داد.

به گزارش کبنا، در ادامه بخشی از مستنداتی را خواهید دید که اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برای استخدام فرزندان ایثارگران و خانواده آنها اقدام کرده است.

   
صحبت آقای موسوی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد استخدام فرزندان شهدا در همایش سراسری آبان ماه سال ۹۹ در تهران

 
 
یادآوری به سازمان برنامه بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر جذب نیرو بدون در نظر گرفتن سهمیه ایثارگران آبان 98

 
 
یادآوری مجدد به مدیرکل بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر جذب نیروی استان بدون درنظر گرفتن سهمیه ایثارگران
 
 
ردیف ۸۲ نام مرحوم روح الله برازیده است که به جهاد کشاورزی معرفی شده است.
 
 زریرحجتی از فعالان رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی می‌نویسد: خودسوزی فرزند شهید و حوادث مشابه آن اتفاقی نبوده و یک نهاد نیز به تنهایی ضامن نیست بلکه مجموعه‌ای از مدیران ارشد تا سطوح پایین‌تر در این حادثه تأسف انگیز مقصرند چرا که مسبب پروسه خویشاوند سالاری‌اند...!
 بیش از چهار دهه است که مدیران مختلف چپ و راست با خویشاوند سالاری و حامی پروری بستر این تراژدی تلخ را رقم زده‌اند...!
مردم بی پناه سالهاست که شاهد فوران شعله‌های آتش بر خرمن هستی خویش هستند و فریاد رسی نیست...!
 سالهاست که وزراء و استانداران و مدیران نوچه خط و باند، منشاء قومیت گرایی منفی بوده و چنان که شایسته بود به جرم تبارگرایی آن‌ها ورود نشده تا چنین شد و چه بسا بی تفاوتی به این گونه حق خواهی و حق طلبی‌ها باز هم تداوم یابد و بعید نیست فردایی دیگر در قامت قشری دیگر شاهد چنین وقایع تلخی باشیم...!
 بله آقای مسئول...!
باید هم بی بی سی محور چنین اخباری شود...! آنگاه که دولتمردان از چند دهه پیش تا کنون چارت تراشی نمودند و با عناوین شرکتی و حجمی و قرادادی و غیر ذالک راه جذب بستگان خود را هموار کردند و مواخذه‌ای شکل نگرفت.
دریغ و آه که در میان انبوه پذیرفته شدگان به فرزند شهید و شهیدان دیگر هم وقعی نگذاشتند...!
 کدام دستگاه نظارتی به فساد استخدام‌های این چند دهه در دستگاههای اجرایی بصورت ریشه‌ای پرداخت که جذب شدگان چه نسبتی با آقایان مسئول داشته است؟!
لابد نمی‌توانستند چون همه آلوده‌اند از وزیر تا مدیر...!
 سالیان قبل مجوز بکار گیری چند هزار نیرو از مشاوران جوان برای وزارتخانه‌ها تا قراردادی و غیره در دستگاهها صادر شد اما دریغ از توجه وزراء و استانداران به جذب حتی یکنفر از بی پناهان...! استانداری کهگیلویه و بویراحمد منشاء خویشاوند سالاری شد آنگاه که استاندارانش جناحی شدند...!
 با عتاب خطاب نکنید و پیام‌های دلسوزانه ندهید که همه مقصرید از استانداری تا شهرداری و دانشگاه و بیمارستان و آبفا و ... چرا که تصور می‌کردید فرزند شهید میز شما را به مخاطره مشورا ی‌اندازد اگر مقدم بر نورچشمی‌های خارج از ضابطه شود...!!
چند هزار نیرو در ادوار مختلف شورا به شهرداران تحمیل شده است؟ چگونه است که جایی برای یک فرزند شهیدی که امنیت و اقتدار ما مدیون آنها بوده است وجود نداشته است...؟
نتیجه پرونده عاملین فساد استخدام‌ها چه شد؟ آیا شهامت به اقرار دارید که به مردم گزارش دهید چون همه استخدام شده‌ها وابسته به مسئولین بوده و در سکوت ماند...؟
 آیا کسی شهامت دارد پرونده فساد خویشاوند سالاری مدیران و حیف و میل آنها را در اختیار افکار عمومی بگذارد؟
بی شک نخواهند توانست چون کلهم ملاقلی اند...!
 به صراحت به مردم بگویید که نمایندگان ادوار و استانداران و مدیران در وادی حامی پروری و تعاملات دو سویه بدعت گذار و مسبب چنین حوادث تلخی بوده و هستند چرا که همهمه حلقه مجیزگویان مانع شنیدن صدای چنین سوختگانی شد و جلسات شورای تأمین هم باب جدیدی نگشود و شد آنچه نباید می‌شد...؟
به کرات از " فتنه استخدام‌ها" سخن رانده شد و گوشی بدهکار نبود و اینک همه مدیونید چرا که فقط با پز "برخورد می‌کنیم" صورت مسئله را به محاق بردید...!
 ما شاهد تقویت رفتارهای پوپولیستی هستیم و این یکی استاندار نیز پس از کمی توپ و تشر به شکل و شمایل بقیه در خواهد آمد زیرا مدیون است و مدیون باید در ریل حرکت کند...!
 پیشنهاد می‌شود که مسئولان از هم اکنون به فکر التهابات فساد تبعیضات باشند و پس از سالها سکوت و محرمانگی از شهرداری مرکز استان شروع کنند و شفاف با مردمی که محرمند، سخن بگویند که چند هزار نفر چگونه جذب شده است تا مدیون فرزند شهید دیگری نشوند...!
مجلسیان هم بدانند که باید به خلاء بی عدالتی‌های قوانین در نظام حقوقی پایان دهند که اوضاع روحی و روانی بسیاری از اقشار آسیب دیده از عاملان تبعیض و فساد سالیان ستم نیازمند درمان است...
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بخدا روزانه نیرو پارتی بازی وارد ادارات میشود هیچ خبری هم نیست و این روند تا قیامت دارد یاسوج یه شهر بی قانونی هست چون نهادهای نظارتی ذی نفع هستند /و سلام و فامزل خودشون را تو تمام ادارت استخدام میکنند خدا به داد این استان برسه
صنعت گر
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، خدا را شاهد میگیرم که در ابتدای انتشار این خبر احساس کردم که قلبم داره از کار می افته ، بدتر از آن زمانیکه که میبینی در طول دو سال مدیر عامل شرکت ش ،ص، بالغ بر بیست نیروی غیره متخصص و از بستگانش را به راحتی جذب کرده و حتی دو نفرشونو هم تبدیل وضعیت کرده ،
خدا میشناسد هی
Iran, Islamic Republic of
خودت یکی از سفارس کننده ادرات هستی که جایگاه همین فرزندان شهید رو میگیری. تو هر اداره حداقل یکی رو سفارشی گذاشتی. امروز از قربانی کردن فرد خدوم سخن پراکنی میکنی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای قاضی زاده هاشمی سلام علیکم در اخلاق مداری و دینداری حضرتعالی حقیقتا در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به یقین کامل رسیدم و حقیقتا در دینداری و شجاعت ذقای احمد زاده اصلا شکی نیست و انصافا در خودسوزی فرزند شهید به جد قلبم ذتش گرفت و بسیار ناراحت و نگران و مصیبت زده شدم ولی به خون شهدا به جرات می توان گفت که شخص آقای موسوی از کلیه مسولین استانی و کارکنان بنیاد شهید استن تقصیر کمتری داشت چون ایشان غیر بومی بود بیشترین فشارها را متحمل می شد و حضرتعالی و آقای احمد زاده احساسی تصمیم گرفتید و این تصمیم لطمه به حیثیت و آبروی این بنده خدا زد و باید از ایشان عذر خواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
اینها که هیچکدام خوانا نیستند ولی جهاد کشاورزی که به قول شما متهم ردیف اول است وحکم قضایی علیهشان صادر شده را چرا پی گیری نکردید و هنوز که هنوزه به عنوان مدیر کل مشغول هست.
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان :::مقصر اصلی در تهران تشریف دارد :::آیا مجلس قانونی شفاف :::برای رزمندگان بدون درصد وبادرصد زیر ۲۵٪ دارد ؟؟؟ آیا آنگونه که جگر گوشه های مردم سوخته اند در جنگی بخاطر این حکومت بپاشد ::::مرهمی زده اند ؟؟؟؟آمار میگوید :::نه تنها مرهم :::بلکه با شعارهای قشنگ و دلگرمی که میدادند :::باعث شد دیگران خوش بحالمان گویند و درد وعذابمان بیشتر شود :::::آیا دولتیها به همان تصویبی که بدستشان رسیده با بنیاد مرکز عمل کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟بخدا خیر مگر افرادی رادیکال :::رزمندگان جنگ و خانواده های شهید عکسرا به رحمت خدا با حقوق پایمال شده رخت بربسته اند ::::حد اقل این چندتایی را که با هزاران درد ومشقت زنده زنده میسوزند را دریابید ::::هرکسی با آنها برخورد میکند میگوید خوش بحالتان همه چی دارید ::::که همین کنایه ها از مرگ بد تراست ::: باید هر رزمنده ای حتی یک روز در جنگ بوده را بفریادش رسید :::نه با بخشنامه ::::باعمل
محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان :::مقصر اصلی در تهران تشریف دارد :::آیا مجلس قانونی شفاف :::برای رزمندگان بدون درصد وبادرصد زیر ۲۵٪ دارد ؟؟؟ آیا آنگونه که جگر گوشه های مردم سوخته اند در جنگی بخاطر این حکومت بپاشد ::::مرهمی زده اند ؟؟؟؟آمار میگوید :::نه تنها مرهم :::بلکه با شعارهای قشنگ و دلگرمی که میدادند :::باعث شد دیگران خوش بحالمان گویند و درد وعذابمان بیشتر شود :::::آیا دولتیها به همان تصویبی که بدستشان رسیده با بنیاد مرکز عمل کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟بخدا خیر مگر افرادی رادیکال :::رزمندگان جنگ و خانواده های شهید عکسرا به رحمت خدا با حقوق پایمال شده رخت بربسته اند ::::حد اقل این چندتایی را که با هزاران درد ومشقت زنده زنده میسوزند را دریابید ::::هرکسی با آنها برخورد میکند میگوید خوش بحالتان همه چی دارید ::::که همین کنایه ها از مرگ بد تراست ::: باید هر رزمنده ای حتی یک روز در جنگ بوده را بفریادش رسید :::نه با بخشنامه ::::باعمل
مسعود
Iran, Islamic Republic of
شما را پشتیبان اهل زر و زور دیده ایم
کارمندسازمان
سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان باشت وگچساران سهامی خاص &وبستگان سببی ونسبی هست ،بجزباشت وگچساران دیگه هیچ نقطه ای ازاستان کهگیلویه وبویراحمدحق دخالت درآن راندارد
هدایتی پور شهروند
Iran, Islamic Republic of
خودسوزی فرزند این شهید بزرگوار و والامقام تلخ و سخت و ناگوار بود
شهیدی که جوانی و سلامتی خود را تقدیم وطن کرد
بدون شک در اتفاق رخ داده عوامل و فاکتورهای زیادی دخیل هستند
اما همانطور که حضرت آیت الله ملک حسینی فرمودند:
نباید فرزندان خدمتکذار و متعهد استان قربانی برخی منیات فردی و انتقام گیری شخصی قرار گیرند
بدون شک همه ی ما برای این فاجعه سوختم و گربستیم اما:
مگر می‌شود خدمات مدیری را که ۲۶ سال صادقانه و خالصانه و شرافتمندانه کار کرده و خود را خادم السهدا می‌نامد و افتخارش خدمت به خانواده ی شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان است را فراموش کرد
معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول ۲۶ سال خدمت همواره فردی بی حاشیه و پاکدست بوده اند
هیچ گاه شکایتی از ایشان نبوده است
خود ایشان از خانواده ای معظم شهدا است
فردی ارزشی و متدین و فهیم است
متاسفانه این روزها بدون اینکه اصل این رخداد تلخ و ناگوار مشخص و روشن شود ایشان آماج حمله های عده ای معلوم الحال و فرصت طلب شده و با این انسان وارسته نامهربانی می شود
نسبت به این بزرگوار قضاوت های ناروا داده می شود
همانطور که حضرت آیت الله ملک حسینی فرمودند:
بی جهت فرزندان استان را تخریب نکنید
Iran, Islamic Republic of
چرا تا الان از رییس جهاد کشاورزی استان که این فرزند شهید را اخراج کردند سئوالی نکردید. بیش از 150 نیرو غیرقانونی از نورچشمی ها در ادارات جهاد کشاورزی استان استخدام شدند. فقط جای فرزندان شهدا نبود؟
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا.عرض سلام واقعا جای تاسف دارد بااینکه این همه بی کفایتی وبی لیاقتی در بنیادشهید استان بیداد. در زمان مدیریت آقای موسوی بنیادتمام عجروقرب خود رادربین ادارات استان ازدست داد.درخود مجموعه بنیاد بدلیل سوءمدیریت کلینیک مصطفی خمینی وابسته به بنیاد که ۱۵ نفرشاغل داشت تعطیل شد،بیمارستان سلمان ۶ سال است که آمبولانس نداردحتی مجوز دریافت صادر شد ولی بدلیل پیگیری نکردن آقای موسوی به ارگان دیگری واگذارشد،چندین پرستار ازکار بیکارشدند،جانباز۶۰ درصداعصاب وروان بدلیل سهل انگاری وبی توجهی حوزه درمان بنیاد.. ۲۰۰ فرزندشهیدوجانبازانوفرزندانشان باارسال طومار به نهادهای مختلف از جمله دفترامام جمعه،سپاه،اطلاعات،سازمان بازرسی،استانداری،دفاترنمایندگان استان،ریاست بنیادشهیدکشورودررئیس قوه قضائیه به یاسوج درسال ۹۹ تنها درخواست ایثارگران برکناری آقای موسوی بود.درتمام مدت ریاست ایشان اوج بی ارزشی به جامعه ایثارگری القا شد وهزاران دلیل مستنددیگر موجود بربی کفایتی مدیریت ایشان موجود است،نمونه دیگرزمانی بود که ایشان به عنوان سرپرست بنیادبندرعباس انتخاب شدند که پس از گذشت دو ماه بااعتراض شدید ایشانمواجه شدند وحکم سرپرستی ایشان لغوشد....
Iran, Islamic Republic of
احسنت دقیقا همینطور هست که میفرمائید
Iran, Islamic Republic of
موسوی کمترین تقصیر را داشت صرفا بخاطر آرام کردن فضا بود‌.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1