تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۴۴۰۳۱۰
کبنانیوز /

موفقیت سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره مالک اشتر

۰
کبنا ؛با توجه به ارزیابی‌هایی انجام شده سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره مالک اشتر (بهترین های بسیج) رتبه برتر را در بین اقشار بسیج استان کسب کرد. همچنین در میان ۱۰ سازمان برتر بسیج دانش‌آموزی کشور قرار گرفت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، با توجه به ارزیابی‌هایی انجام شده سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد موفق شد در جشنواره مالک اشتر سپاه رتبه برتر را کسب کرد به همین دلیل با سعادت صالحی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی مصاحبه‌‌ای به همین منظور تدارک دیدیم.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی به برخی از ماموریت‌ها، فعالیت‌ها و رسالت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: تعلیم و تربیت و پرورش و آموزش  مهمترین رسالت بسیج دانش‌آموزی است، پرورش باعث می‌شود اعتماد به دانش‌آموزان ایجاد شود تا آنها بتوانند در مسجد یا  مدرسه و خانه
نقش‌آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموز نقش‌آفرین در دانشگاه به خوبی جریان‌سازی می‌کند، لذا چنین فردی چنانچه کار تشکیلاتی و جریان سازی را به خوبی انجام دهد یقینا می‌تواند در آینده جامعه را مدیریت کند.
این مسئول با اشاره به این نکته مهم که امروزه بسیج بهترین بستر برای ایجاد نقش آفرینی دانش‌آموزان است، افزود: دانش ‌آموزان در بسیج دانش‌آموزی کار فرماندهی و مدیریت، سازماندهی، نقش‌دهی و تصمیم‌گیری را فرا می‌گیرند، که به نوعی کادر سازی و تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی است که با این اقدامات دانش آموزان آینده روشنی خواهند داشت و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سرآمد این استعدادهای دانش‌آموزی نوجوانان و جوانان است.
 تجربه موفق دانش‌آموزان در طرح یاوران ولایت
صالحی با بیان اینکه کارهایی  به دانش‌آموزان واگذار کردیم که در انجام دادن آن موفق بودند، گفت:  یکی از این تجربه‌ها طرح یاوران ولایت است، در بسیج دانش‌آموزی طرحی با نام یاوران ولایت ویژه دانش‌آموزان وجود دارد. در این طرح به ازای مدارس بالای 15 دانش‌آموز یک نفر که انتخابی و گزینشی است به عنوان فرمانده بسیج یا فرمانده واحد انتخاب می‌شوند. از هر مدرسه ۵ نفر به ما معرفی می‌شود  که مورد مصاحبه و ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت یک نفر به عنوان فرمانده واحد انتخاب می‌شود. این فرمانده‌ واحدها دوره‌های مختلفی دارند، دوره‌های تشکیلاتی و مدیریتی، چگونه جذب کنیم؟ چگونه نگهداری و  تصمیم‌گیری کنیم.
وی بیان کرد: یکی از تجربه‌های موفقی که داشتیم این بود که دانش‌آموزان فرمانده واحد‌های سابق را یک ماه آموزش دادیم و از آنها به عنوان استاد استفاده کردیم سپس از هر استانی ۵ نفر انتخاب شدند و در نهایت یک رئیس به عنوان مجمع علوی و مجمع فاطمی انتخاب شدند و چیزی شبیه به مجلس شورای اسلامی تحت عنوان کنگره یا مجلس بسیج دانش آموزی در سطح کشور برگزار شد، آنجا باز یک رئیس دارند و یک هیئت رئیسه. برای اولین بار ما موفق شدیم با یک کار تشکیلاتی تمیز ، ارتباط گیری با سایر استان‌ها معرفی درست و دسته بندی خوب از پتانسیل‌های استان رئیس مجلس بسیج دانش‌آموزی کشور را از دل بچه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب کنیم که این یک افتخار بود برای ما که می‌شود و می‌توانیم.
صالحی با بیان اینکه دانش‌آموزان امروزه صاحب فکر و گفتمان و  اندیشه هستند و حرف برای گفتن دارند، افزود: هر جایی به آنها اعتماد کردیم جواب داد در حوزه دبیرستان و متوسطه دوم، در حوزه راهنمایی و متوسطه اول. طرحی به اسم شهید بهنام محمدی با هدف پیوند بین مسجد ، خانه و مدرسه اجرا شد  معتقدیم که نمی‌شود با یکی از ارکان، تربیت را انجام داد و این سه مورد  به هم متصل هستند اگر قرار است یک دانش آموزی تربیت شود باید بوسیله مدرسه، منزل و مسجد تربیت شود.
 اجرای موفق طرح شهید بهنام محمدی در کهگیلویه و بویراحمد
این مسئول در بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: طرح شهید بهنام محمدی در ۵۴ مدرسه و با مشارکت ۱۶۲ مربی که به صورت جهادی و فی‌سبیل‌الله پای کار آمدند برگزار شد.این مربیان در هفته چند مرتبه با دانش‌آموزان ارتباط می گیرند، در حوزه فعالیت‌های تربیتی در قالب مسابقه و بازی اصول تربیتی و مواردی که باید بگویند را در این قالب به دانش‌آموزان ارائه می دهند.  جزء استان های موفق و برتر کشور در طرح شهید محمدی هستیم.
وی به نحوه برگزاری طرح شهید محمدی در ایام تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرونا اشاره و عنوان کرد: طرح شهید بهنام محمدی را دو سه سالی اجرا کردیم. در ایام کرونا که مدارس به صورت غیر حضوری بود ارتباط ما با خانواده‌ها قطع نشد، سعی کردیم اگر نیاز و مشکلی دارند توسط همین مربیان طرح شهید بهنام محمدی برطرف کنیم. طرح به اندازه‌ای موفق بوده که هستند دانش‌آموزانی که  با این طرح نفس می‌کشند، کار یاد می‌گیرند و مهارت می‌آموزند چرا که معتقدیم دانش‌آموزان باید مهارت‌های کاربردی زندگی را از دوران نوجوانی یاد بگیرند. اگر بخواهیم مثال بزنیم در سوق و در دیشموک دانش‌آموزان صنایع دستی درست می‌کنند که قابل تامل است.افتخار می‌کنیم که عروسک دخترانمان را از دیشموک و اسباب بازی‌هایمان را از سوق می‌گیریم این‌ها توسط همین دانش آموزانی که در طرح شهید بهنام محمدی شرکت کردند درست شده است.
صالحی با اشاره به این نکته که در طرح شهید بهنام محمدی به همه‌ی امور تربیتی دانش‌آموزان حتی بازی آنها توجه می‌شود، گفت: بچه‌های دانش‌آموز هم نیاز به بازی و سرگرمی درست و حسابی و هم اینکه به لحاظ علمی باید تقویت شوند دارند. برای بحث علمی یک طرحی داریم به عنوان لیگ علمی پایا. که دانش‌آموزان در قالب کار گروهی و کار تیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند. بسیج با همکاری موسسه رزمندگان اسلام تاکنون توانسته خدمات خوبی به دانش‌آموزانی ارائه دهد که هم به لحاظ آزمون هم از لحاظ کتاب و هم از لحاظ مواردآموزش مختلف  نیاز به حمایت داشتند. با همکاری و تعامل موسسه آموزش حرف آخر توانستیم بیش از ۹۵۰۰ بسته کمک آموزش به دانش آموزان متوسطه دوم ریاضی و تجربی اهدا کنیم که اتفاق خیلی خوبی بود.
وی کرونا را یک فرصت دانست و بیان کرد: کرونا یک فرصت بود چرا که بسیج و بالاخص بسیج دانش‌آموزی در مدت کرونا توانست کمک‌های بیشتری به مردم خصوصا در مناطق محروم داشته باشد و نقش‌آفرینی کند. به لطف خدا و همکاری خیلی از نهاد‌ها و مجموعه‌ها توانستیم خدمات خوبی به خانواده های دانش آموزان نیازمند  انجام دهیم.
کمک ستاد اجرایی در محرومیت زدایی از مناطق محروم استان
وی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان کمک‌های معیشتی، نقدی، آموزشی، ساخت و ساز و سایر موارد به دانش‌آموزان انجام شد یکی از دستگاه‌ها و نهادهایی که بیشترین کمک و همکاری را با بسیج دانش‌آموزی استان داشت  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان بود که از آقای دکتر نادری و همکارانش در ستاد اجرایی حضرت امام نهایت تقدیر و تشکر را دارم، همچنین آموزش و پرورش، نوسازی مدارس ، بسیج سازندگی که مرکز مشاوره‌ای راه‌اندازی کرد تا ما بتوانیم  به دانش‌ آموزان کمک کنیم،  بسیج دانشجویی، کمیته امداد و خیلی از دستگاه‌ها  در بحث محرومیت‌زدایی بسیج دانش‌آموزی را همراهی کردند.
وی بیان کرد: در زلزله سی‌سخت، همین الان که ما داریم با همدیگر صحبت می‌کنیم، دانش‌آموزان و گروهای جهادی در حال کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند در ساخت خانه‌ها و منازل هستند. هم‌اکنون ۱۱ غرفه جمع‌آوری نوشت‌افزار برای افراد نیازمند در سطح استان در حال فعالیت است، ضمن اینکه ماهانه با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مبالغی جمع‌آوری و  نوشت افزار تهیه می‌کنیم و در  اختیار دانش‌آموزان در سراسر استان قرار می‌دهیم.
صالحی بیان کرد: یکی از مواردی که دانش آموزان  در زلزله سی‌سخت انجام دادند بحث نشاط و تزریق روحیه به دانش آموزان و نوجوانان و جوانان بود. کمیته‌هایی در شهر سی‌سخت تشکیل دادیم مربیان طرح شهید بهنام محمدی را جمع کردیم، دانش‌آموزان را شناسایی کردند و در زمان‌های مختلف اقداماتی را انجام می‌دادند برای مثال ساعت 10 الی 11 شب می‌رفتیم سر می‌زدیم آنها آتش روشن کرده بودند و مسابقه برگزار می‌کردیم و هدیه به آنها می دادیم، جشنواره شادی را به کمک بسیج مداحان آنجا برگزار کردیم، کاروان های شادی و گروه‌های سرود را داشتیم حتی زمانی که برف بود از دانش‌آموزان سی‌سختی جهت روحیه و تزریق امید به مردم استفاده کردیم.
وی یادآور شد: فرمانده واحدها جشن سال تحویل را در خود شهر سی سخت برگزار کردند، جزء وظایف ما نبود اما هر جایی که مردم سی‌سخت نیاز به کمک داشتند رفتیم و کمک کردیم چرا که اعتقاد داریم هر جایی که نظام و انقلاب نیاز داشته باشد باید برویم و کمک کنیم البته در قالب چهارچوب که مشخص است. اگر بخواهیم در حوزه معاونت دیگری ورود پیدا کنیم حتما با مجوز و اجازه آن معاونت انجام می‌دهیم برای مثال در اسفند ماه 98 زمانی کرونا شروع شد ما یک بحرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد  کل کشور و جهان  به اسم ماسک داشتیم که آمدیم با کمک بسیج سازندگی کارگاه‌هایی تشکیل دادیم و قرارگاه هایی شکل گرفت، به اسم قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی. و به بسیج دانش آموزی ماموریت دادیم که به آنجا رفته و به عنوان جانشین آن قرارگاه به دوستان کمک کنند.
مشارکت بسیج دانش‌آموزی در تولید  ماسک ایام کرونا
وی بیان کرد: چیزی حدود ۵۶۰ هزار ماسک تولید شد که این فقط در بحث ماسک است که ما کاری به ژل و الکل و این چیزها  نداریم. یک اتفاق خوب و تجربه ای که رخ داد این است که یکی از دوستان ما در بسیج دانش آموزی پیشنهاد داده و ما رفتیم به سراغ کارگاه‌های تولید ماسک خانگی. مواد اولیه در بسته بندی های شیک تحویل خانواده‌ها شد ، ۲۴ یا ۴۸ ساعت بعد می‌رفتیم و ماسک‌ها را جمع آوری می‌کردیم خدا را شکر حجم بسیار خوبی تهیه شد و در تولید ماسک توانستیم دانشگاه علوم پزشکی را حمایت ک ماسک‌ها را توزیع کنیم تا این بحران مدیریت شد. بعد از آن هم کارگاه‌هایی شکل داده بودیم ، یکی دو تا از کارگاه ها همچنان ماندند و در بحث اشتغال‌زایی به زنان بد سرپرست و بی سرپرستی که کار خیاطی دارند کمک می‌کند یک از اتفاقات خیلی خوبی که رخ داد تعامل و همکاری بود. ما اعتقاد داریم که در این نظام باید به هم افزایی برسیم اگه ما بگوییم که متولی آموزش قرآن بیش از 30 نهاد هستند و می‌بینیم که وضعیت این است، مشکل از کجاست. بخش فرهنگی ما اگراشتباه نکنم نزدیک به 21 متولی فرهنگ دارد.ولی چرا وضعیت ما الان اینگونه ، ما در حوزه فرهنگ طبق فرمایش حضرت آقا دغدغه داریم و نگران فرهنگ هستم.
صالحی به تعامل و هم‌افزایی بسیج با کمیته امداد ، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی، معاونت ها و اقشار مختلف در حوزه سپاه و بسیج دانشجویی و جاهای مختلفی اشاره و عنوان کرد:  به همین منظور با تبلیغات اسلامی تفاهم‌نامه‌ای منعقد و  وظایفی را مشخص و تعریف کردیم و اتفاقات خوبی رقم خورد. یک نکته ای که باید به آن اشاره کنم در انتخابات ۲۸ خرداد بوسیله خود دانش‌آموزان برای ۱۲ هزار و ۹۰۰ رای اولی روشنگری کردیم که به حضور حداکثری دانش‌آموزان کمک شد.
صالحی به اردوی راهیان نور اشاره کرد و با بیان اینکه چند نمره از  درس آمادگی دفاعی مربوط به سفر و اردوی راهیان نور است، گفت: در ایام کرونا  راهیان نور به صورت حضوری برگزار نشد به همین جهت به سمت برگزاری راهیان نور در بستر فضای مجازی و در قالب شبکه شاد و البته برخی از شبکه‌های اجتماعی رفتیم که در سالی که گذشت از ۲۴  اسفند ۹۹ تا ۱۲ فرودین ۱۴۰۰ بیش از ۵۶۰ هزار نفر به صورت افلاین و انلاین در برنامه‌های که ما از مناطق عملیاتی جنوب کشور داشتیم شرکت کردند  به این صورت که برنامه‌ریزی کرده بودیم امروز شلمچه بودیم، بعدازظهر هویزه  محیط‌های مختلف را به دانش‌اموزان، معلمان و خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کردیم آنها هم بازدید می‌کردند.
 این مسئول بیان کرد: بازدید از مناطق عملیاتی در بستر فضای مجازی اتفاق خوبی بود، فکر نمی‌کردیم تا این میزان بازدید داشته باشیم یاد گرفتیم که حتی در صورت برگزاری حضوری اردوی راهیان نور از این پتانسیل شبکه شاد و پخش راهیان نور  در فضا و شبکه‌های اجتماعی استفاده شود در بحث راهیان نور جزء برترین‌ها بودیم، در بحث محرومیت زدایی ها ما جزء 5 استان برتر کشور هستیم. در بحث یاوران ولایت جزء رتبه‌های اول هستیم در جشنواره بین المللی جزء یک کشور هستیم.
توجه فرمانده سپاه به قشر دانش‌آموز
وی بیان کرد: یکی از دلایل موفقیت ما در سازمان بسیج دانش آموزی ، که در نظرسنجی جشنواره مالک اشتر  جزء رتبه های برتر بودیم، نگاه فرمانده محترم سپاه فتح سردار حمید خرمدل به قشر مهم و پراهمیت دانش آموزان بود، درک بالای فرمانده سپاه و هیئت رئیسه نسبت به دانش آموزان به ما خیلی کمک کرد، کسانی که دانش‌آموزان را خوب می‌فهمند، درک می‌کنند و کمک می‌کنند و این اطمینان را به ما می‌دهند که اگر بخواهیم کاری انجام دهیم حامی و تکیه‌گاه داریم. هر موقع بخواهیم می‌توانیم فرمانده سپاه را ببینیم یا  جلسه برگزار کنیم و کمبودها را بگویم  فرمانده هم به ما کمک می‌کند  یکی از دیگر دلایل موفقیت ما در این قسمت ، ایجاد همدلی و صمیمیت بین همکاران ما در سازمان بسیج دانش آموزی در سراسر استان بود همیشه در جلسات می‌گوییم ما یک خانواده ایم، باید رهبری کنیم و پدرانه به مجموعه و دانش آموز ها نگاه کنیم.
وی بیان کرد: حضور جهادی و پای کار نیروهای جوان در حوزه‌های بسیج دانش آموزی خیلی به ما کمک می‌کند، اصل کار را آنها انجام می‌دهند که جا دارد از این عزیزان تشکر کنیم، آنها بازوان اساسی ما هستند و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.
صالحی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح نسل شهید سلیمانی و کسب رتبه یک استان در این طرح  که انتخاب یک جمله از شهید سلیمانی بود افزود:یکی از مواردی مهمی که در بحث بسیج دانش‌آموزی وجود دارد اینکه بسیج دانش‌آموزی دروازه ورود و جذب به سپاه انقلاب اسلامی است که نکته بسیار مهمی است. خوشبختانه توانستیم تعداد قابل توجهی از همین فرماندهان واحدها را از دانش‌آموزان بسیجی با استعداد، دارای پتانسیل، توانمند، انقلابی ، جهادی و پای کار  برای جذب در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی انتخاب کنیم و گزینش هم عنایت ویژه‌ای داشتند، اتفاق خیلی خوبی است که از پتانسیل بسیج دانش آموزی با عنوان جذب استفاده شد.
از شاد غافل نشویم
مسئول بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید از شبکه شاد غافل شویم، گفت: دانش آموزان در شبکه شاد نفس می‌کشند لذا نباید از این شبکه غافل شویم در شبکه شاد چندین کانال طراحی کردیم و در قالب‌های مختلف دانش‌آموز پسند و ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برنامه گذاشتیم. اینها را ساندویچی به دانش آموزها می‌دادیم و مسابقه برگزار می‌کردیم چون دانش آموز با مسابقه ارتباط خیلی خوبی دارند. به اسم همکلاسی توانستیم ارتباط خیلی خوبی با دانش‌آموزان برگزار کنیم .
صالحی به کمک‌رسانی بسیج دانش‌آموزی به حوزه سلامت پرداخت و گفت:  به کمک بسیج جامعه پزشکی توانستیم یکسری از اقلام که لازم بود مثل وارنیش برای بهداشت دهان و دندان دانش آموزان را تهیه کنیم که بیش از ۱۲  هزار وارنیش در سطح استان توزیع شد، سال‌های گذشته دندانپزشکی و عینک هم داشتیم، ولی امسال نتوانستیم با توجه به کرونا این موارد را داشته باشیم. از بسیج جامعه پزشکی و آقای دکتر ساداتی تشکر می‌کنیم.
مسئول بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در خود سازمان بسیج دانش آموزی چند طرح داریم از جمله طرح کتاب یار که سه‌شنبه‌ها به مدت 30 دقیقه دور هم جمع می‌شویم و کتاب می‌خوانیم، اگر قرار است که هیئت اندیشه ورز ما شکل بگیرد باید اهل مطالعه باشیم به هیئت‌های اندیشه‌ورز اعتقاد داریم چرا که تصمیم‌ها  از دل همین هیئت‌ها که زمینه آن همین جلسات کتاب یار است بیرون می‌آید. در طرح کتاب یار،  کتاب نهج‌البلاغه را می‌خوانیم بعد از نمازها چند حکمت‌ از نهج‌البلاغه را می‌خوانیم و در مورد آنها بحث می‌کنیم.
صالحی عنوان کرد: طرح دیگری که داریم طرح گلخند ویژه بانوان و دختران است. باید بدانیم که کرونا یکسری شادی و نشاط را از دانش آموزان گرفته، به همین دلیل آمدیم طرحی ریختیم به عنوان طنز خواهران برای خواهران، که جشنواره آن را برگزار می‌کنیم، این طرح که بیشتر طنز  است  یک هنر است که خواهران برای همدیگر اجرا می‌کنند.
برگزاری جشنواره آوای چکاوک با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه
وی بیان کرد: یکی دیگر از  برنامه‌هایی که با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی سپاه فتح برگزار شد، جشنواره بزرگ آوای چکاوک بود که از شهرستان‌ها و مدارس مختلف گروه‌های سرود را به ما معرفی می‌کردند و گروه‌های سرودی که تقویت کردیم یا توسعه دادیم و ایجاد کرده بودیم آمدند و در یک جشنواره‌هی با یکدیگر رقابت کردند، در قالب شبکه دنا برنامه اجرا کردند، و مردم به آنها رای دادند و برترین‌ها انتخاب شدند. پارسال اختتامیه این جشنواره را در گچساران داشتیم و  امسال در دهدشت برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در جشنواره چکاوک بیش از ۵۰ گروه سرود برتر شرکت کردند و بین آنها برترین ها انتخاب شد، این در بحث کارهای هنری بود که انجام شد.یکی از اتفاقات مهمی که خود دانش آموزها انجام دادند  سبد مهربانی بود آنها سبد می‌بردند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌دادند، کسانی که خرید می‌کردند به دلخواه خودشان، هر چیزی که دوست داشتند در این سبد می‌گذاشتند، بچه‌ها این کمک‌ها را جمع‌آوری و در اختیار خانواده‌های دانش آموزان نیازمند قرار می‌داند. یکی از کارهای دیگری که دانش‌آموزان انجام دادند کمیته بین‌المللی دانش‌آموزان جریان مقاومت بود که با بچه‌های کشورهای جبهه مقاومت ارتباط برقرار کردند و توانستیم تولید محتوا کنیم که اتفاقات خیلی خیلی خوبی بود که رقم خورد.
 وی بیان کرد: در بسیج حوزه‌ای داریم به اسم حوزه بسیج دانش‌آموزی عشایر که دانش‌آموزان عشایری با استعداد و دارای پتانسیل و انقلابی و ولایی را شناسایی می‌کنیم‌. ضمن اینکه نیازمند کار بیشتر در خوابگاه‌های شبانه‌روزی عشایری که یکی از پتانسیل ها است هستیم.
مهمترین دغدغه‌های دانش آموزان در شرایط کرونایی
صالحی بیان کرد: در این ایام کرونا بحث فضای مجازی فرشت خوبی است اما باید مدیریت شود طبق صحبت مدیر کل آموزش و پروش نزدیک 30 درصد از جامعه دانش آموزی ما دسترسی به اینترنت و تبلت ندارند، چیزی حدود ۴۷ هزار و ۵۰۱ نفر، پیشنهاد دادم به دوستان و گفتم روی کسانی که تبلت داشته‌اند و آنهایی که دسترسی نداشته‌اند بعد از 5 یا 10 سال پژوهش انجام گیرد یکی از مهمترین مسائل و چالش هایی که وجود دارد آشنا نبودن والدین با سواد رسانه‌ای و آسیب‌هایی که دانش‌آموزان از قِبل فضای مجازی می بینند که اگر از تلویزیون یا معلم خصوصی و سایر موارد استفاده کنند بهتر از استفاده از تبلیت و گوشی است.
وی بیان کرد: استفاده بچه‌ها از فضای مجازی بدون آگاهی از آسیب‌های آن مانند داستانی است که گفتند بنده خدایی از جایی رد شد دید که فردی با یک اره آهنبر قفلی را میبرد،به او گفت چه میکنی گفت ساز میزنم، گفت این چه سازی است که صدا ندارد گفت صدای ساز من فردا در میاید فردا که آمدند دیدند همه وسایل را برده و مغازه خالی است، گفت ای داد و بیداد، بله این همان سازی بود که دیشب داشت میزد. ما و خانواده‌ها اگر فضای مجازی را مراقبت نکنیم صدای این ساز فردا در میاید یکی از پیشنهاد هایی که داریم استفاده از خط‌های دانش آموزی است خواهش می‌کنم  والدین حتما از این خط‌ها استفاده کنند . نکته دوم تبلت خصوصی در اختیار دانش آموز ها قرار ندهند ، اگر میخواهند استفاده کنند با والدین مشترک باشد
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش‌هایی که ما داریم بحث تنبل شدن دانش آموزان است، دانش آموزان در بیرون و در بازار در حال بازی و رفت آمد است، باید به سمت واکسیناسیون عمومی و بازگشایی مدارس برویم، معلم ها و والدین هم برای بازگشایی مدارس پای کار، بیایند به نظر من باید به سمت حضوری برگزار کردن مدارس برویم و کمک کنیم که  آبان کلاس‌ها حضوری شود تا دانش‌آموزان هم بازی و هم فعالیت خود را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1