تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۴۴۰۲۹۰
جلسه ستاد بحران شهرستان لنده

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان لنده برگزار شد+تصاویر

۰
کبنا ؛ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان لنده با حضور فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان در محل فرمانداری برگزارشد.
در ابتدای این جلسه صفازاده دبیر مدیریت بحران شهرستان لنده با اشاره به آخرین وضعیت ادارات و ضرورت آمادگی برای مقابله با بحران ها را تشریح کرد.
در ادامه نیز تورج رزمجو با اشاره به ضرورت و اهمیت مدیریت بحران گفت:باید علاج واقعه را قبل از وقوع داشته باشیم در مواقع بحران سردرگم نباشیم و توپ را در زمین همدیگر نیاندازیم.
وی افزود:مشکلات ناشی از بحث عدم تنظیف و یا پاکسازی جداول یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث انسداد جداول و آبگرفتگی معابر شود که شهرداری باید سریعتر این اقدام را اجرایی کند.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:تیم های مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه ادارات نیز باید برای موارد بحران ها کاملا آماده باشند چرا که در بحران ها باید نیروی واکنش سریع خود را باتوجه به اعلام نیاز بسیج کنند.
وی خاطر نشان کرد:در خصوص پایه های برقی که امکان خطر سقوط آنان هست باید از هم اکنون نسبت به جابجایی و تعویض آنان با هدف پیشگیری از حوادث صورت گیرد.
رزمجو گفت: باتوجه به ورود موج جدید کرونا در پیک ششم باید همه ادارات و نهادها با اجرای پروتکل های بهداشتی و همکاری با شبکه بهداشت و درمان و فرهنگ سازی برای استفاده از واکسن در بین مردم یک امر مهم و ضروری است.
وی در ادامه گفت: تبلیغات شوم دشمنان در خصوص عدم تزریق واکسن تنها برای عدم ایمن سازی ملت در برابر این ویروس کشنده است و وقتی رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری یک کشور همانند افراد عادی جامعه نسبت به دریافت واکسن اقدام می کنند همه ما باید به تبعیت از این بزرگان اقدام به ترزیق واکسن کنیم و سایر اقشار را نیز برای دریافت واکسن نیز دعوت کنیم.
فرماندار شهرستان لنده گفت:در بحث شکستگی های لوله های آب در سطح شهر و هدر رفت آب باید با تفاهم نامه شهرداری و آب و فاضلاب هرچه سریعتر صورت گیرد.
وی گفت:به لحاظ دستگاه های راهسازی مشکلات اساسی داریم که با رایزی با مسولان راهداری استان به دنبال رفع مشکلات آنان هستیم که در روزهای آینده این مشکل بر طرف شود.
موسی محتشم بخشدار مرکزی لنده با اشاره به ضرورت آمادگی همه جانبه با بحران ها اشاره کرد و گفت: بحث خشکسالی سال گذشته باعث وارد شدن خسارت زیادی شده است.
وی افزود: باتوجه به مشکلات ناشی از بارندگی های غیرمترقبه و گستردگی حوزه استحفاظی یک دستگاه لودر اداره راهداری چندین ماه است که خراب شده است و این مهم در روزهای بارانی مدیریت بحران با چالش های اساسی مواجه می کند.
محتشم گفت: باپیگیری های صورت گرفته در سال های گذشته بحث سوخت رسانی با گاز در روستاهای بخش مرکزی بخش اعظمی از انان حل شده است ولی برخی روستاهای کم جمعیت که هنوز گاز شهری ندارند باید سوخت نفت آنان تامین شود.
وی افزود: کوپن های نفت قبلی داده شده به روستائیان به دلیل ابطال آنان برخی ها یا آنان را گم کردند و یا مشکلاتی برای کوپن ها حادث شده است که شرکت نفت تاکید دارند که جهت تامین سوخت جدید باید این مهم صورت گیرد.
در ادامه ذبیح الله محمدی با اشاره به وضعیت منابع طبیعی و مراتع گفت: آخرین زمان برای کوچ تا پایان شهرویور است که برخی از عشایر هنوز در منطقه هستند که اقدام به قطع سرشاخه ها دارند و خسارات زیادی به طبیعت وارد کردند.
وی افزود: امور عشایری باید نسبت به قطع انتقال آب به عشایر فورا اقدام کند چرا که این اقدام باعث خروج عشایر از مناطق ییلاقی خواهدشد که خسارت کمتری نیز به طبیعت وارد می شود.
رئیس منابع طبیعی شهرستان لنده گفت: امسال 3فقره آتش سوزی مهم داشتیم که کوه سفید 7هکتار و موردبید50هکتار و کوه حاتم به دلیل حادث شدن در منطقه بهمئی 3روز در منطقه بودیم و به کمک نیروهای شهرستان بهمئی برای کنترل و مهار آتش سوزی رفتیم.
وی افزود: در خصوص پروژه های آبخیزداری برای جلوگیری از فرسایش خاک و انسداد سیلاب ها در حوزه آبزیز مالشیخ هم اکنون یک پروژه مهم در حال اجرا است.
احمدی رئیس اداره راهداری شهرستان لنده گفت: باتوجه به کمبود دستگاه راهداری از روزهای آینده لودر در منطقه حضور و آماده ارائه خدمت رسانی به روستاها و راهداری خواهیم بود.
وی افزود: دستگاه گریدرشهرستان نیز جهت تعمییرات اساسی به مرکز استان منتقل و در هفته های آینده مشکلات برطرف و به شهرستان ارسال خواهد شد.
رئیس اداره برق شهرستان لنده گفت: سرقت تجهیزات شبکه برق یک بحران جدی برای شرکت برق استان است که این مهم یک معضل جدی است که بیشتر در روستاهای دور افتاده صورت می گیرد.
وی افزود: این سرقت ها در نیمه دوم سال و فصل زمستان بیشتر می شود که انتظار داریم نیروی انتظامی جلوی سرقت ها و زیان با اداره برق را با تلاش شبانه روزی بگیرد.
در ادامه نماینده شهرداری لنده با اشاره به آخرین اقدامات شهرداری گفت: لایه روبی سیل بندشمالی شهرلنده، پاکسازی جداول شهری و تعمیر و مرمت جدول را در دستور کار داریم.
وی افزود: باتوجه به مشکلات ناشی از آتش سوزی ها با کمبود شدید نیروی انسانی در اتش نشانی مواجه هستیم که امیدواریم این مهم مورد بررسی قرار گیرد.
رحمانی گفت:انتظار داریم در هنگام آتش سوزی ها همه ادارات و نهادهای مختلف شهرداری و اتش نشانی را یاری کنند.
نماینده شهرداری لنده گفت: شرکت آب و فاضلاب شهرستان لنده تا کنون یک ریال بابت هزینه کنده کاری سال گذشته خود را به شهرداری پرداخت نکرده است.
در ادامه سیدعلی توحیدی گفت: در طول 6ماه اول سال بیش از 185خانوار آسیب دیده از حوادث و بلایایی طبیعی که حادثه دیده بودند از امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر شهرستان بهره مند شدند.
وی افزود: 280نفر از داوطلبان در دوره های امدادی و پیش بیمارستانی آموزش های مقدماتی و تخصصی را طی کردند.
وی گفت:مبلغ60میلیون تومان به بیماران صعب العلاج و بیماران کرونایی هزینه نقدی درمانی پرداخت شد که بیش از 180بسته معیشتی نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.
در ادامه نیز داورپناه رئیس آب و فاضلاب شهرستان لنده گفت: بحث جاده های روستایی بیشترین عامل برای انسداد توسعه شبکه آب روستاها است که این مهم عاملی برای تاخیر در خدمات رسانی است.
وی افزود: روشنایی ایستگاه های پمپاژ در دلیک و موگرمون نیازمند حمایت فوری اداره برق شهرستان برای بحث
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنده گفت: بیش از 12نقطه حساس شهر لنده دارای شکستگی است که بحران های جدی است که می توانید جلوی هدر رفت آب و کمبود آب در شهرک ها را بگیرد.
وی تاکیدکرد: شهرداری اجازه حفاری را به آب و فاضلاب نمی دهند و این مهم باعث چالش اساسی در سطح شهر است که باید این مهم هرچه سریعتر رفع شود.
در ادامه نیز جانشین فرماندهی سپاه ناحیه لنده گفت: اشرافیت مدیران نسبت به چالش ها بحران ها یکی از مهمترین ضروریات اساسی است.
وی افزود: سپاه و بسیج همانند سابق در کنار ادارات و مدیریت بحران به عنوان یکی نیروی تسهیل گر است و در این راه آماده همکاری با همه ادارات است.
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1