تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۳۹۸۵۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان؛

اعلام روز شمار دهه وقف استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اعلام روزشمار دهه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: دوازدهم مهرماه اولین روز دهه وقف در سال‌جاری به نام وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش نامگذاری شده است.
نصیرالاسلامی گفت: سیزدهم مهرماه به نام وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت و چهاردهم مهرماه به نام وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه و پانزدهم مهرماه آخرین روز ماه صفر و همزمان با شهادت امام رضا علیه السلام به نام وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت:  شانزدهم مهرماه به نام وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی و هفدهم مهرماه به نام وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی و هیجدهم مهرماه به نام وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان  و موسسات دانش بنیان نامگذاری شده است.
عباس نصیرالاسلامی افزود: نوزدهم مهرماه به نام وقف،سلامت و بهداشت جامعه و بیستم مهرماه به نام وقف ، اشتغال و تولید و بیست و یکم مهرماه آخرین روز دهه وقف در سال‌جاری به نام وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی نامگذاری شده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در پایان گفت: بیست هفتم ماه صفر تا ششم ربیع الاول برابر با دوازدهم مهرماه لغایت بیست و یکم مهرماه به نام دهه وقف نامگذاری شده است که به همین مناسبت ویژه برنامه های با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
برگزاری آئین غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده حسن علیه السلام
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (13 مهرماه 1400) آئین غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده حسن علیه السلام روستای مهریان در اولین روز دهه وقف برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آئین غبارروبی گلزار شهدای بقعه متبرکه امامزاده حسن علیه السلام روستای مهریان در اولین روز دهه وقف با حضور هیأت امنا و خادم بقعه متبرکه و جمعی از مسئولان اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان بویراحمد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت برگزاری نشست تخصصی وقف با حضور جمعی از جامعه مهندسین از دیگر برنامه های این اداره کل در اولین روز دهه وقف بوده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت برنامه شهادت امام رضا علیه السلام به مناسبت بیست و هشتم ماه صفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد دهه وقف را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف دانست و گفت: سنت حسنه وقف به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های کمک به خلق برخاسته از روحیه کمال‌گرا و نوعدوست انسان‌هایی است که احسان ماندگار را بهترین راه برای نیل به آرامش دنیوی و اخروی خود انتخاب کرده‌اند.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: بدون تردید دهه وقف، علاوه‌بر اینکه فرصت مغتنمی برای تکریم واقفان خیراندیش است که از سرمایه‌های مادی و معنوی خود در رفع نیازهای جامعه دریغ نورزیده‌اند می‌تواند زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف نیز باشد.
اجرای فعالیتهای عمرانی در بیش از سی بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بیش از سی بقعه متبرکه استان فعالیت های عمرانی در دست اقدام و اجرا می باشد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: دو هزار عدد ماسک توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در آن شهرستان در طول دهه وقف توزیع می گردد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف بهترین و سودمند ترین معامله با پروردگار متعال و از راه های توسعه اقتصادی، فکری، فرهنگی و معنوی و مصداق بارز باقیات الصالحات و خیرات جاریه است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی از همه کسانی که برای احیای موقوفات و ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف تلاش می‌کنند از خادمان، متولیان، جوانان، هیأتی ها و همه مردم به تعبیر رهبری از آحاد مردم تقدیر کرد که این میراث ماندگار را دارند صیانت می‌کنند، یادآور شد: درست است کم‌لطفی هم شاید باشد ولی مردم نگاه بسیار مثبتی به وقف این احسان ماندگار دارند.
نصیرالاسلامی گفت ۲۲۵بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1