تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۳۷۶۸۹
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛

خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است

۰
کبنا ؛مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد: خبرنگار باید در عرصه خبر منافع مردم را در نظر داشته باشد و خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است.
به گزارش کبنا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز این استان در مراسم روز خبرنگار صمن تبریک این روز و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر، گفت: نقش اطلاع رسانی، نقشی بسیار مهم و خطیر است.
امیر رئوف با اشاره به روز های آخر ماه ذی الحجه و وقایع غدیر و عاشورا، افزود: اگر اطلاع رسانی و ابلاغ پیام و نشر و گسترش پیام غدیر و عاشورا انجام نمی گرفت، قطعا این رویداد ها نمی توانست نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود و فرهنگ اسلامی ما را تحت شعاع قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه نقش آگاهی، اطلاع رسانی و تبلیغ نقش بسیار مهمی است، اضافه کرد: پیامبران و ارسال کنندگان پیام را در آموزه های دینی به عنوان نبی اطلاق می کنند.
رئوف به نقش حائز اهمیت همکاران خبر در دنیای اطلاع رسانی اشاره و عنوان کرد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که جنگ، جنگ رسانه ها و روایت ها است.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نظام هایی که در عرصه اخبار و اطلاع رسانی سعی می کنند دست برتر را داشته باشند، در هدایت افکار عمومی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.
رئوف اضافه کرد: امروز در کارزار نابرابر رسانه ای، رسانه ملی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان کانون مرکزی رسانه های جبهه مقاومت در برابر امپراتوری خبری نظام سلطه ایفای نقش می کند؛ جایگاه خبرنگاران یک جایگاه بسیار خطیر و تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه خبرنگاران باید پاسداشت حریم حریت و آزادی باشند، افزود: خبرنگار باید در عرصه خبر منافع مردم را در نظر داشته باشد و خبرنگار چشم بینا و زبان گویای جامعه است.
امیر رئوف با اشاره به موضوع صداقت و امانتداری در عرصه اطلاع رسانی، ادامه داد: خبرنگار باید نسبت به ارائه اخبار صحیح  و درست گام بردارد و از ورود به شایعات که پشتوانه صحیحی ندارند پرهیز کند و باید روح افکار عمومی را به واسطه افکار درست و صحیح هدایت کند.
وی یکی از ویژگی های خبرنگاران را شجاعانه حرکت کردن در مسیر انتشار اخبار دانست و با اشاره به سختی های کار خبرنگاران و تیم خبری گفت: اگر روحیه مجاهدانه و شجاعت توام با بصیرت انقلابی نباشد قطعا خبرنگار در ررسیدن به اهدافش نمی تواند موفق باشد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به فصل جدیدی از عمل حرفه ای در مرکز کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و بیان کرد: همه باید در تلاش باشند که خود را بروز کنند و یکی از سبک های جدید خبری؛ نرم خبر است که باید تلاش شود محتوا های خبری با این سبک تولید شود.
رئوف با بیان اینکه خبرنگاری واسطه بین مردم و حکومت است و این خبرنگار است که می توانند انتظارات و مطالبات به حق مردم را به گوش مسئولان برساند، افزود: شما خبرنگاران یک رسالت خطیر دارید و باید تلاش کنید نقش خود را به خوبی ایفا کنید.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان فعال باید رسانه فعال داشته باشد، گفت: اگر صدا و سیما و معاونت خبر که به نوعی پیشانی رسانه است بتواند نقش خود را بخوبی ادا کند، استان می تواند در عرصه های مختلف به قله های پیشرفت و آبادانی دست پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
1