تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۴۳۷۶۲۸
در ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران چه گذشت؟

فرماندار گچساران: در این شهر عده‌ای فقط زبان درست کردند

۱
کبنا ؛نود و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا گچساران با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران، حجت السلام محمدصدرا ادیبان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و اعضای ستاد کرونا شهرستان گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک فرماندار گچساران در این نشست اظهار داشت: بنده امروز در این جلسه  از مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌ها گزارش کار می‌خواهم، اگرچه برخی‌ها در بحث کرونا کم کاری و برخی‌ها هم خوب کار کردند و مصوبات جلسات قبل را نیز با شایستگی پیگیری کردند.
در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: شرایط گچساران فراتراز قرمز است و این روزها هم دچار بحران کرونا شده‌ایم، در حال حاضر 890 نفر درقرنطینه هستند که متاسفانه تاکنون ۱۵۱ نفر براثر بیماری کرونا دراین شهرستان وفات یافته‌اند، در حال حال حاضر مجموع بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز 10 نفر هستند.
آرین غلامیان تصریح کرد: جهت خدمات دهی بهتر به بیماران کرونایی بخش اتفاقات بیمارستان نرگسی را راه اندازی کرده‌ایم و بخش آی سی یو این بیمارستان نیز راه اندازی شده است، از نظر تجهیزات مشکلی ندارم اما بحث کمبود نیروی انسانی وجود دارد که با هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان درحال رفع این مشکل هستیم.
غلامیان افزود: بحث تعطیلی تالارها و سالن‌های ورزشی طبق مصوبات کرونا نیز پیش نمی‌رود و انتظار داریم امروز در این جلسه نیز تصمیمات ویژه درخصوص بازار هم گرفته شود.
در ادامه رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران اظهار داشت: متاسفانه کرونا رو به افزایش است که این روزها هم بدترین نوع خودش را تجربه می‌کنیم، در بحث راه اندازی بیمارستان نرگسی تمام تلاش‌ها نیز صورت گرفته است که در کنار بخش اتفاقات و آی سی یو نیز بخش داخلی این بیمارستان برای کمک به بیماران کرونایی نیز راه اندازی شود.
دکترسید طاهر حسینی افزود: اما سؤال من این است که ادارات، نهادها و دستگاه‌های دیگر هم چه برنامه‌ای برای مقابله با کرونا دارند، یعنی فقط شبکه بهداشت و درمان باید درگیر شود و به تنهایی پاسخگوی این بحران باشد، لذا از همه مسئولین خواهش می‌کنم که همه و همه همکاری کنند و با جدیت پای کار بیایند.
حسینی تصریح کرد: در بحث کمبود برخی اقلام دارویی نیز دانشگاه علوم پزشکی استان بالای ۵۰ میلیارد تومان بدهکار است، به هرحال وزارت بهداشت باید مطالبات را پرداخت کندکه حتی برخی اوقات نیز سرم هم پیدا نمی‌شود، بنابراین انتظار داریم که به جای این همه تبلیغات برای جابجایی مدیران هم چاره اندیشی شود و دست به دست هم دهیم تا کرونا را شکست بدهیم.
روح انگیز گرجی پور رئیس بیمارستان بی بی حکیمه (س) دراین نشست  تاکید کرد: شرایط کرونا در شهرستان به نحوی است که بخش‌هایی از بیمارستان بی بی حکیمه نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، این روزها فشار بیشتری بر روی کادر درمان وجود دارد در حالی که انتظار می‌رود با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا محدودیت‌های بیشتری در این شهرستان نیز اعمال شود.
 رئیس صمت گچساران اظهار داشت: تاکنون طبق مصوبات کرونا اقدام کرده‌ایم و گشت‌های مشترک به قوت خود و با جدیت تمام در سطح شهرستان گچساران در حال اجرا هستند و اقدامات قانونی لازم درخصوص صنوف مختلف نیز اجرا شده است.
رضا شریفی افزود: به هرحال بازار نیز همکاری خوبی تا به امروز داشته است و همین خیابان شهید بلادیان هم خوب خلوت شده است، گشت‌های مشترک همچنان با جدیت پای کار هستند و اخیراً ۳۷۱ مورد بازرسی صنوف بوده که ۲۱ مورد نیز تخلف ثبت و طبق قانون نیز برخورد شدند.
در ادامه  فرماندار گچساران افزود: به هرحال در این شهرستان عده‌ای فریاد می‌زنند که تعطیل کنید و برخی هم می گویند که تعطیل نکنید! بنابراین در این شهر چه صنفی داریم که باید تعطیل شود؟ چرا که بیشتر صنوف این شهرستان طبق محدویت ها نیز جزو مشاغل سطح یک هستند که باید خدمات بدهند اگرچه معتقدیم که بستن صنوف تنها راه چاره نیست.
علیرضا اتابک افزود: متاسفانه در این شهر یک عده‌ای فقط زبان درست کردند و به جای یاری کردن فقط حاشیه درست می‌کنند در حالی که  هیچ خبری هم از موضوعات کرونا ندارند و فقط حرف می‌زنند، برخی می گویند فرماندار چرا تعطیل نمی‌کند و برخی از بازاریان هم مدعی هستند که فرماندار چرا می‌خواهد نان مردم را بُبرد، بنابراین باید همه جوانب را درنظر گرفت و باید فکر همه جا را هم کرد.
 اتابک عنوان کرد: هیچکس به اندازه ما در این شهر اذیت نمی‌شود اما برخی‌ها همچنان درخواب هستند، برخی‌ها هنوز تا پاسی از شب با خانواده‌شان در پارک‌ها حضوردارند، متاسفانه عده‌ای از مردم اصلاً رعایت نمی‌کنند و اقدام به هنجار شکنی می‌کنند.
فرماندار گچساران تصریح کرد: همان فردی که تالارش برای مراسمات عروسی باز است علیه کرونا هم بیانیه صادر می‌کند! درحالی که همین افراد مردم را بدبخت می‌کنند و متاسفانه صدها نفر در یک مراسم ترحیم شرکت می‌کنند و نسبت به دستورالعمل‌ها هم بی تفاوت هستند، هرچند رسالت همه است که با رعایت دستورالعمل‌ها همدیگر را درمقابله با کرونا یاری کنیم.
وی افزود: اما شما بدانید که امثال ما در این بحث‌ها چه می‌کشیم، بنابراین افرادی از جاهای دیگر نیز در این شهرستان بستری هستند، بیمارستان نرگسی راه اندازی شده است و به بیماران هم خدمات می‌دهد، ورزش و جوانان خوب پای کار آمده است وسالن ها و مراکز ورزشی نیز تعطیل شده است.
اتابک عنوان کرد: بنابراین در بحث مقابله با کرونا هم نان مردم و هم درمان مردم باید دیده شود، متاسفانه امروز گرفتار این نوع پارادوکس هستیم و این شرایط نامناسب بیماری وجود دارد که باید همه کمک کنیم.
فرماندار گچساران خاطر نشان کرد: الان همه به خوبی می‌توانند ظرفیت کار بیمارستان نرگسی را لمس کنندکه به کمک بیماران کرونایی شتافته است و با توجه به شرایط استان حتی احتمال دارد ازبرخی شهرستان‌ها هم بیمار به این بیمارستان منتقل شود، بنابراین باید کمی هم انصاف داشت آنهایی که مدعی هستند هم کمی یاری کنند وبه صحنه بیایند چرا که بیماری مرموزی است و کل خانواده‌ها را درگیر می‌کند.
شهردار دوگنبدان در ادامه  افزود: این روزها نیز خاموشی کامل را درسطح پارک‌ها اعمال کرده‌ایم و بعضاً مشاهده شده برخی افراد همچنان در تاریکی تجمع کرده‌اند، آرامستان ها هم تعطیل هستند و مراسمات کفن و دفن اموات هم تنها در ساعات صبح تا ظهر اجرا می‌شود اما برخی اوقات فشارهایی وجود دارد که بعضاً اجازه بدهید فلان شخصیت بعداز ظهر تشییع شود به هرحال ما مجریان قانون هستیم.
الماس قبادی، رئیس میراث فرهنگی گچساران هم در این جلسه اظهارکرد: متولی تالارهای عروسی با میراث فرهنگی نیست، دربحث باغ تفریحی بنوشکه هم این باغ تعطیل است و خدماتی هم ارائه نمی‌دهد باغ فردوس و شاندیز را هم مکاتبه کرده‌ایم که طبق دستورالعمل‌ها خدماتی ارائه ندهند.
فریدون عبدالخانی، رئیس ورزش و جوانان هم گفت: طبق مصوبات ستاد کرونا هم ابتدا به تک تک باشگاه داران ابلاغ رسمی شد که تا اطلاع ثانوی هرگونه فعالیتی هم ممنوع است، اگرچه قبلاً تورهای کوهنوردی فعال بودند اما درحال حاضر تورها تعطیل هستند.
در ادامه رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پای کاربودن یا پای کارنبودن به حضور در این جلسه برنمی گردد و ما هم از ابتدای کرونا تا الان 12 انجمن فعال داشتیم و هیچ جلسه حضوری تاکنون هم برگزار نشده است همچون برای اجرای نمایش، سینماها، کتابخانه‌ها، نگارخانه‌ها و... هم هیچگونه مجوزی صادر نکردیم.
امیر حسین نوروزی افزود: اصحاب رسانه هم تا به امروز همکاری‌های بسیار خوبی در خصوص آگاهی و اطلاع رسانی به مردم در بحث کرونا داشته‌اند، اما اصحاب رسانه به اصطلاح لری همان "کیفار نبافته‌اند" در حالی که به جد خودشان هم پای کارند، بنابراین مشکل امروز ما هم همان صفحات مجازی فاقد مجوز هستند که به نوعی تشویش اذهان و سیاه نمایی می‌کنند و برخورد قانونی با این اینگونه افراد نیز از دست ما خارج است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران اظهار داشت: تقریباً روزهای آخر امتحانات عمومی را پشت سر می‌گذاریم در حالی که درطول یکسال تحصیلی گذشته حدود هفت آزمون بزرگ را برگزار کردیم که جادارد از زحمات شبکه بهداشت و درمان نیز تشکر کنم، بیش از ۳۵۰ فرهنگی تا به امروز واکسینه شده اندکه تا پایان مردادماه امسال همه فرهنگیان در دوز اول نیز واکسینه می‌شوند.
ایوب مقیمی افزود: سیاست نظام این است که سال تحصیلی جدید هم با حضور دانش آموزان برگزار شود درحالی که همه هم باید شرایط را برای این موضوع نیز فراهم کنیم. 
فرماندار گچساران در پایان اظهار داشت: جهت تعطیلی‌ها و اعمال محدودیت‌ها هم منتظر تصمیم دولت هستیم، اما بازهم کما فی سابق مصوبات ستادکرونا به قوت خودش باقی است، صنوف پرتجمع که موارد و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند حتماً باید تعطیل شوند.
علیرضا اتابک افزود: به هرحال تصمیمی برای عبور و مرور خودروها خواهیم گرفت، حتی اگر بازار را نبندیم اما عبور و مرور خودروها را محدود خواهیم کرد چرا که شرایط خیلی حاد است و مشکلات هم بسیار، بنابراین کادر درمان درگیر این بیماری خطرناک هستند و سختی‌های بسیاری را تجربه می‌کنند که همیاری و همراهی بیشتر مردم را می‌طلبد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای شهردار کجا قبرستون تعطیل فقط حرف
Iran, Islamic Republic of
بینی وبین الله این هشت سال آرزوداشتم یه باربشنوم استلاحی هم یه اظهارنظری کرده ولی گوشم کروچششم کوراگر...
Iran, Islamic Republic of
فقط در حد حرف عملی در کار نیست . جلوی شلوغی عروسها میگرفت فقط غیره قانون کار کردن بلد
Iran, Islamic Republic of
استلاح نه اصطلاح
@
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه مدیریت ضعیف و البته ساده انگاری کرونابین مردم است.کمی نظارت رابیستروقانون روشدیدتراعمال بفرمایید.باجلسه وحرف مشکل حل نخواهدشد.جشن های خانوادگی مراسم مذهبی عزاداریها وچندروزاینده دهه محرم.همش نگین مردم رعایت کنند.قانونی برخوردکنید.ضمناارامستانهاتعطیل نیست
United States
بیمارستان بی بی حکیمه حقوق کارکرارو نمیدن چ وضعیه
United States
چرا کسی بفکر کارگرا نیس اینجا ؟
بی بی حکیمه کارگرا ب نون شب محتاجن ولی حقوقشون پرداخت نمیشه آهااای علوم پزشکی اهااای شبکه بی درمان آهااااای
Iran, Islamic Republic of
۳ ماه پرداخت شد .هر شخصی هستی پوشالی گپ میزنی..
متقاضیان مسکن ملی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جناب اتابک کارنامه خوبی دهدشت نداشتی
مسکن ملی رو نابود کردی جایی طرح مسکن ملی رو اجرا کردی که جزو حوزه شهری نیست حالا بیا مشکلاتی که برای مردم درست کرده بپرس
کارنامه خوبی نداشته که گذاشتنش گچساران.
دیدن دهدشت رو نابود کرده گفتن گزینه مناسبی هست برای نابودی گچساران !!!!!
خدا ازشون نگذره که با گچساران اینکار رو می کنند.
ایران قوی
Iran, Islamic Republic of
/فقط تبلیغ میکنه برای مدیریت خودش هیچ کار دیگری بلد نیست البته ایشان سابقه بسیاز زیادی در استفاده از نمایندگان مختلف از همه جناهها برای رها نکردن صندلی قدرت نه خدمت دارند
آقای اتابک ترا به جدت قسم گچساران را رها کن.
بیا برو شهر خودت را آباد کن.

این همه فرد توانمند در گچساران برای فرمانداری وجود دارد چرا شما فرماندار گچساران شده اید.
توهین به گچساران و گچسارانی تا این حد که حتی یک فرماندار از خودشان ندارند !!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرماندار زبان را خوب اومدی... شرکت لرزه نگاری در امامزاده جعفر بیخ گوش شماست اما تا دلت بخاد نیروهای غیر بومی در آن مشغولند !!!!!!
از دیار بلوچستان
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست گرامی اگر مقدور است شماره تماسی از آقای باقرپور معاونت جدید بنیاد مسکن بدین ممنون میشم میخوام از طریق این بزرگوار پیگیر یک قول شخصی باشم خیلی ممنون
۰۹۱۵۸۴۵۷۰۰۹ شماره حقیر
لطفا اگر دارین لطف کنید خیلی برام مهمه
محفوظ میماند
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1