تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۳۷۵۴۵
در سفر رئیس سازمان نوسازی کشور به شهرستان دنا صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی هنرستان شبانه‌روزی «نرگس» سی سخت

۰
کبنا ؛
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سفر به شهرستان دنا از توابع کهگیلویه و بویراحمد از پروژه های درحال ساخت شهرستان زلزله‌زده بازدید و کلنگ ساخت «هنرستان شبانه روزی نرگس» شهر سی سخت را بر زمین زد.
به گزارش کبنا نیوز، مهراله رخشانی‌مهر، در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از پروژه های در حال ساخت مناطق زلزله‌زده شهرستان دنا، اظهار کرد: با توجه به تسریع فعالیت ها در عملیات اجرایی پروژه‌های بازسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، امیدواریم بتوانیم پروژه‌های مقاوم سازی مدارس را تا پیش از آغاز سال تحصیلی 1401-1400 به اتمام برسانیم.
رخشانی مهر افزود: بر اثر زلزله 29 بهمن 1399 شهرستان دنا، 4 فضای آموزشی نیازمند مقاوم‌سازی، 26 فضای آموزشی نیازمند تعمیرات جزئی و اساسی و 8 فضای آموزشی و خوابگاهی هم نیازمند تخریب و بازسازی تشخیص داده شد، که عملیات بازسازی، مقاوم‌سازی و تعمیرات آنها از نیمه دوم اسفند سال گذشته آغاز شده است.
شایان ذکر است؛ در این سفر تفاهم نامه مشارکت در بازسازی «هنرستان شبانه‌روزی نرگس» با جامعه نیکوکاری «ابرار» منعقد شد و کلنگ زنی ساخت این هنرستان شبانه‌روزی با اعتباری بالغ بر ۲۱میلیارد تومان، انجام شد.
وی گفت: ۸ فضا  شامل  ۵فضای آموزشی  و ۳ فضای  خوابگاهی نیازمند تخریب و بازسازی است که خوشبختانه  با همکاری استان‌های معین  خوزستان فارس و آذربایجان  شرقی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز عملیات  اجرایی  آنها  شروع و پیش‌بینی می شود تا مهر ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: ۴ مجموعه‌  آموزشی  نیاز به مقاوم سازی  دارند که ۳ فضای  آن  در حال انجام است و یک فضای  دیگر در هفته های آتی  عملیات  مقاوم سازی  آن شروع  خواهد شد.
در ادامه جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در راستای مسؤلیت های اجتماعی خود در ابتدای وقوع زمین لرزه سی سخت به یاری مردم این شهر آمده است و اکنون نیز با پیگیری های که شده است با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار بار دیگر هنرستان کار و دانش و خوابگاه دخترانه نرگس شهر سی سخترا  سرپا کنیم تا دانش آموزان این شهر در همین مکان و با سازه ای مستحکم تر و زیباتر به ادامه تحصیل بپردازند.
وی بیان کرد: اتاق بازرگانی در طی چند سال اخیر سهم ارزشمندی برای کمک به نوسازی مدارس انجام داده است. برای این دو پروژه مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد این مبلغ توسط مجمع خیرین استان تامین می‌شود.
کیانی پور بیان کرد: طی ۱۴ ماهی که عهده‌دار مسئولیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز شدیم ۲۲ میلیارد منابع برای ۲۴ پروژه اختصاص یافته و ۱۵۰ کلاس درس تقدیم به فرزندان ایران زمین شده است.
وی بیان کرد: برای بازسازی مدارس سی‌سخت ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.اعتبارات نوسازی مدارس سی‌سخت همه از طریق مجمع خیرین مدرسه‌ساز تامین شده و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تامین شده است.
علی اصغر خامنوی، مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار نیز در این مراسم اظهار کرد: انجام کارهای بنیادین و اثرگذار در توسعه پایدار مناطق به ویژه پس از بروز حوادث غیرمترقبه‌ای چون سیل و زلزله را یکی از رویکردهای ابرار است. فعالان اقتصادی دغدغه‌مند و دلسوز ایران، همواره در شرایط سخت در کنار مردم ایستاده‌اند و هیچ کمکی را دریغ نکرده‌اند.
وی افزود: پس از زلزله شهرستان سی‌سخت نیز ضمن ارسال کمک‌های فوری، تصمیم بر آن شد که یک اقدام ماندگار و اثربخش انجام پذیرد.
خامنوی بیان داشت: طرح ساخت هنرستان و خوابگاه شبانه‌روزی “نرگس” در دستور کار اتاق بازرگانی ایران و یاسوج و جامعه نیکوکاری ابرار قرار گرفت و با اختصاص بخشی از بودجه مورد نیاز توسط اتاق ایران، توانستیم این کار را آغاز نماییم.
مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار تاکید کرد: امیدواریم با همکاری شایسته مسئولین اجرایی، بتوانیم این طرح را در زمان مقرر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم و از این طریق کمک شایان توجهی را در حوزه خصوص آموزش و تحصیل در این منطقه ارائه نماییم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1