تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۳۷۵۳۵
صبح امروز در فرمانداری لنده صورت گرفت:

مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان لنده (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛مراسم تحلیف ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان لنده در سالن جلسات فرمانداری به ریاست فرماندار برگزار شد.
به گزارش کبنا از لنده، صبح امروز ( پنجشنبه 14 مرداد ماه 1400) آئین تحلیف و انتخاب هیات رئیسه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر لنده با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشداران مرکزی و موگرمون، فرمانده سپاه ناحیه لنده، نیروی انتظامی، منتخبین مردم در شورای شهر وروستاهای دو بخش مرکزی و موگرمون شهرستان لنده در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد.
در این مراسم موسی محتشم بخشدار مرکزی شهرستان لنده با اشاره به رسالت مهم شوراهای شهر گفت: شوراها مظهر تجلی وحدت و همدلی در شهرها و روستاها هستند که این همدلی و همگرایی باید در راستای توسعه همه جانبه شهر و روستاها اقدام کنند.
وی افزود: توجه به رفع مشکلات در سطح شهر وروستاها یکی از رسالت‌های مهم اعضای شورای شهر وروستاها است که این مهم باید مد نظر قرارگیرد.
در ادامه نیز حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات گفت: به رغم همه تلاش‌های دشمنان برای عدم حضور مردم در انتخابات شاهد حضور باشکوه مردم در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر بودیم.
وی افزود: تلاش و جدیت در حطیه قانون و قانون گرایی یکی از مهمترین توصیه‌های ما به اعضای شورای شهر در سطح شهر و روستاها است و پرهیز از قانون گریزی باید به عنوان یکی دیگر از رسالت‌ها است که باید در راستای خدمت شبانه روزی به مردم باید مد نظر قرارگیرد.
امام جمعه شهرستان لنده گفت: قضاوت مردم در خصوص رویکرد و عملکرد ما به عنوان یکی از مهمترین اقداماتی است که همانند ائینه در مد و نظر ما است که خدمت به مردم بهترین تصویر در آئینه خدمتی ما است.
وی افزود: برجسته‌ترین نتجیه اقدام شورای شهر بحث انتخاب شهرداری است که درکنار مسائل و ویژگی‌ها، تعهد و تخصص بتواند نسبت به تأمین درآمدهای شهرداری و توجه به پروژه‌های عمرانی بتواند منشأ خدمات باشد.
وی در ادامه گفت: توجه به مسائل فرهنگی یکی دیگر از مهمترین مطالبات مردم از اعضای شورای شهر و روستاها است که اگر بستر کار فرهنگی فراهم شود شاهد مشارکت سایر مسولان در حوزه مسائل فرهنگی خواهیم بود.
امام جمعه شهرستان لنده گفت: اگر این مهم از سوی اعضای شورای شهر مدنظر قرارگیرد تا سال‌ها زیادی شاهد اثرگذاری و محبوبت اعضای شورای شهر خواهیم بود.
وی گفت: نقدهای سازنده می‌تواند بهترین راهبرد در راستای رفع مشکلات است و باید همه تحمل نظرات مخالف را داشته باشید چرا که این مهم می‌تواند در راستای رفع مشکلات اثرگذار باشد.
محمودی اصل گفت: اگر استلال و منطق در جلسات شورا حاکم شود شاهد پیشرفت و عمران و توسعه شهری خواهیم بود و ضرورت توجه به محرمانگی برخی مسائل باید حتماً محفوظ بماند که باعث تشویش اذهان عمومی نشود.
وی گفت: شهرداری انتخاب کنید که پاسخگوی مردم ومسولان باشند و باید این به عنوان یکی از مسائل مهمی که متاسفانه در دوره گذشته کمتر به آن توجه شده است بحث ارتباط با اصحاب رسانه بود.
فرمانده سپاه ناحیه لنده در ادامه خطاب به اعضای جدید شورای شهر وروستاها گفت: از تلاش‌های اعضای سابق شورای شهر و شهردار لنده قدردانی می‌کنیم که امیدواریم شورای جدید نواقص و مشکلات مانده را با همگرایی و خرد جمعی بر طرف کنند.
وی افزود: انتخاب شهردار و دهیاران یکی از مهمترین اقداماتی است که از سوی شورای ها در روزهای آینده باید صورت گیرد که انتظار داریم این مهم بدون نگاه‌های سیاسی، قومی و قبیله و با رویکرد تخصص گرایی وخدمت گذاری و مردم داری صورت پذیرد.
روح الله ویسی گفت: توجه به مطالبات مردم و تعاملات سازنده با ادارات و نهادها می‌تواند بخشی از مشکلات شهر و روستاها را رفع کند که این مهم در گرو توجه به این امر تحقق خواهد یافت.
وی تاکیدکرد: درکنار مردم بودن و با مردم بودن یکی از رسالت‌های مهم اعضای شورای شهر و روستاها است که باید این مهم به درستی در جهت مدیریت بحران‌ها و رفع مشکلات شهری و روستاها صورت گیرد.
فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: وقتی مشکلی برای شهر و روستا حادث می‌شود باید همه مشارکت کنند نه اینکه مسولی بگویید من آخرین روزهای کاری‌ام است و نمی‌توانیم خدمات را ارائه دهیم.
وی گفت: توجه به فضای مجازی و مدیریت آن یکی از مهمترین کارها و اقداماتی است که باید مد نظر قرارگیرد و نباید توقعات خارج از توان و ظرفیت شهرستان باشد و نباید کم کاری مسولان به پای خدمات نظام صورت گیرد.
سرهنگ ویسی گفت: جوان گرایی و استفاده از ظرفیت نخبگانی در جهت رفع مشکلات شهری وروستایی از مهمترین شاخصه‌های شورای جدید است که امیدواریم در راستای رفع مشکلات شهر و روستاها باشیم.
عضو شورای اسلامی استان و شهرلنده گفت: عدم توجه به مسائل قانونی و عدم برگزاری دوره‌های آموزشی برای شوراها باعث شده است تا بیش از ۱ هزار ۶۰۰ نفر از شوراها در دادگستری‌های سراسر کشور مجرم شناخته شدند که ناشی از خلأ آموزش است.
آهنین جان گفت: دخالت بیجای نهادهای مختلف در شورای شهر باعث تداخل در روند تصمیم گیری خواهد بود و این مهم باعث سرگردانی خواهد شد.
عضو سابق شورای شهر لنده گفت: مسائل مالی در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تابع یکسری از قوانین است که باید حتماً مورد توجه جدی قرارگیرد که برخی‌ها شورا را ابن سبیل می‌دانند.
در ادامه کورش محمدی به نمایندگی از منتخبین شورای شهر در دوره ششم با اشاره به ساختار ترکیب شورای شهر گفت: شوراها بهترین مکان برای مدیریت یک تصمیم واحد برای توسعه و پیشرفت شهری است.
وی افزود: شیوه تمرکز در شوراها بر اساس تصمیمات مدیریتی از مرکز به پایین صورت می‌گیرد و در شیوه غیر متمرکز شوراها براساس قدرت اجرایی در سطح شهرها و روستاها تصمیم گیری می‌کنند.
عضو جدید شورای شهر لنده گفت: نحوه ارتباطات در تصمیم گیری‌ها باید در راستیا تغییر وضعیت موجود در سطح شهرها وروستاها شکل گیرد و نباید مردم را نا امید کرد چرا که مردم تحمل اختلاف‌ها و خودخواهی‌های شخصی در جایگاه شورای شهر و روستاها را ندارند و باید از سیم خاردارهای خودمان بگذریم.
وی گفت: باید خدمات برای خدمت به خلق الله بگذریم و درراستای خدمت به مردم کوتاهی نکنیم و لذا اعتقاد داریم که زمانی ما موفق می‌شویم که مسولان و مردم ما را همراهی کنند تا در مسیر خدمت بی منت قرارگیریم.
محمدی گفت: قوانین شوراها دارای اشکالات اساسی است ولی این مهم باید با پیگیری در سطح کلان پیگیری و رفع شوند ولی توجه به آموزش اعضای شورای شهر باید مورد توجه ویژه قراگیرد.
وی گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود تا خدمات ارزشمند نظام و حاکمیت زیر سؤال برود و نه اینکه هرکسی در این فضای اقدام به توهین و تشویش اذهان عمومی کنند و باید در این فضا اگر نقدی می‌شود باید همراه با پیشنهاد شود.
عضو شورای شهر لنده گفت: توجه به مسائل مهم شهرستان از قیبل جاده لنده_دهدشت، لنده_تشان و سایر حوزه‌ها نیز مورد توجه قرارگیرد.
وی گفت: پدیده مدیران پروازی یکی از چالش‌ها مهم این شهرستان است که انتظار داریم یا منازل خود را به لنده بیاورند و یا از خودروی دولتی با هزینه مردم شهرستان استفاده نشود از خودروی شخصی خویش برای این مسیر استفاده کنند.
در ادامه نیز تورج رزمجو فرماندار شهرستان لنده با قدردانی از زحمات همه شورای گذشته در شهر وروستاها گفت: شورای شهر عصاره و چکیده رأی اعتماد مردم هستند که این افراد در تعیین سرنوشت مردم تاثیرگذار هستند.
وی افزود: اعتماد مردم به شما شورای های شهر رسالت بزرگی است که بر دوش اعضای شورای شهر وروستاها است که مصداق عینی حق الناس است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: همه باید در راستای رفع مشکلات در شهرها وروستاها باکمک شورای ها در راستای پیگیری مطالبات مردم گام‌ها اساسی برداریم.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال مصوباتی باشید که با رویکرد قانونی و تاثیرگذار در رفع مشکلات مردم باشد.
رزمجو گفت: باید شهرداری انتخاب کنید که بدون در نظر گرفتن مسائل مختلف فقط در راستای خدمت به مردم با رویکرد تخصص گرایی و تعهد کاری باشد که این مهم باید مد نظر قرارگیرد.
فرماندار شهرستان لنده گفت: بحث انتخاب دهیار در روستاها نیز باید به گونه‌ای باشد که توجه به برخی مسائل قومی و قبیله‌ای رعایت شود.
وی گفت: در خصوص مسئله آب روستاها نیز مشکلات اساسی داریم که از روز گذشته به دنبال پیگیری رفع مشکل آب بودیم که به علت سقوط پمپ آب در چاه ۱۴۰ متر متاسفانه امکان بیرون آوردن وجود ندارند و این مهم باعث شد تا یک پمپ جدید بر روی چاه جانمایی شود.
رزمجو گفت: انتظار داریم اعضای شورای جدید در شهر وروستاها بتوانند منشأ خدمات ارزشمند در شهر و روستاها باشند تا شاهد پیشرفت و توسعه فضای شهر وروستاها شهرستان لنده باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1