تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۴۳۷۰۱۵
صبح امروز صورت گرفت

افتتاح اولین خانه کوچک معلولین ذهنی استان در شهرستان کهگیلویه

۲
کبنا ؛صبح امروز به مناسبت هفته بهزیستی و عید سعید قربان، اولین خانه کوچک معلولین ذهنی استان توسط دکتر کریمی نژاد فرماندار شهرستان کهگیلویه و با حضور اقای تقی زاده معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی، افتتاح شد.
 تقی زاده با معرفی خدمات بهزیستی استان به خدمات فراوان سازمان بهزیستی در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود در حال حاضر در شهرستان کهگیلویه حدود ۳۰۰ نفر افراد پشت نوبت برای برخورداری از حمایت های بهزیستی داریم. این افراد کسانی هستند که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را دارند ولی بعلت برخی مشکلات ازجمله مشکلات اعتباری امکان تحت پوشش قرار گرفتن آنها وجود ندارد که امیدواریم ان شاالله این مشکل برطرف شود.
وی افزود: ما در شهرستان  کهگیلویه مراکز متفاوت با وظایف مشخص داریم،  مرکزی که امروز قرار است افتتاح شود، خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف نام دارد. در این مرکز که حداکثر ظرفیت آن ۱۰ نفر می باشد، معلول ذهنی خفیف و بعضا متوسط مورد مراقبت شبانه روزی قرار می گیرند. معلولین در این خانه ها علاوه بر آنکه در یک محیط خانگی زندگی می کنند و مورد مراقبت های ویژه قرار می گیرند، در بیرون از منزل آموزش های توانبخشی و کارآفرینی می بینند تا در حد مقبول و مورد انتظار بتوانند بصورت مستقل وارد جامعه شوند.
در این مراسم  شاکری رئیس بهزیستی شهرستان  نیز با تبریک هفته بهزیستی، خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف را اولین خانه کوچک استان معرفی کرد و افزود در این مرکز یک روانشناس، یک مددکار اجتماعی، یک مشاور خانواده و یک پزشک درقالب  نهاد حقوقی تحت نظارت بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.
فرماندار کهگیلویه نیز پس از افتتاحیه  این خانه  ضمن تشکر از مسئولین بهزیستی استان و شهرستان، هفته بهزیستی را تبریک گفت. کریمی نژاد ابراز امیدواری کرد کخ این خانه همانند دیگر مراکز بهزیستی می تواند  موثر واقع شود.  ایشان افزود فعالیت در حوزه معلولین  باید همراه با عشق و علاقه باشد در غیر اینصورت کیفیت خدمات پایین می آید. کریمی نژاد افزود بخش خصوصی متعهد، پویا و با پشتکار فراوان می تواند در مراکز وابسته به بهزیستی نقش آفرینی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1