تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۳۶۷۷۰
با همراهی جمعی از مسئولان انجام گرفت

بازدید روشنفکر از روستای گنجگان؛ گلایه شدید مردم از کمبودها / از کیفیت پایین آب آشامیدنی تا نبود زیرساخت‌های اینترنتی

۱
کبنا ؛جوانان روستای گنجگان برای ساخت مسکن و سروسامان گرفتن با مشکل کمبود زمین مواجه هستند و منابع طبیعی برای واگذاری زمین به جوانان همکاری لازم را ندارد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، روستای گنجگان در بیست و پنج کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۸۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر واقع شده‌است.
این روستا را می‌توان در ردیف روستاهای با ظرفیت بالای گردشگری و کشاورزی در شهرستان بویراحمد قرار داد.
روستای گنجگان نزدیک به سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد قرار دارد و از نظر دسترسی به منابع آبی موقعیت خاص و ویژه‌ای دارد، اما آنچه از گفته مردم روستا برداشت می‌شود، مشکلات فراوان در تأمین آب آشامیدنی است.
یکی از اهالی روستای گنجگان به خبرنگاران گفت: شبکه آب‌رسانی روستا فرسوده است و کیفیت پائین آب آشامیدنی باعث مشکلات زیادی در روستا شده‌است.
وی در ادامه از نبود شبکه گازرسانی در روستا ابراز گلایه نمود و گفت: این روستا در ۲۵ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده‌است، اما همچنان از نعمت گاز محروم است.
وی از مشکلات مربوط به احداث راه ارتباطی یاسوج به شیراز و تصرف املاک توسط راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با گذشت چندین سال از تصرف املاک اما متأسفانه همچنان هزینه این املاک به اکثر مردم پرداخت نشده است.
جوانان روستای گنجگان برای ساخت مسکن و سروسامان گرفتن با مشکل کمبود زمین مواجه هستند و منابع طبیعی برای واگذاری زمین به جوانان همکاری لازم را ندارد.
در ایام شیوع ویروس کرونا نبود زیرساخت‌های مناسب اینترنت لذت تحصیل را از دانش‌آموزان روستاهای گنجگان، جنگیرآباد و چشمه پهن گرفته‌است و در برخی از نقاط گوشی تلفن همراه به سختی ارتباط برقرار می‌کند.
مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از ضعف امکانات و زیرساخت‌ها در روستای گنجگان اظهار داشت: این روستا در فاصله اندک از مرکز استان در این برهه از زمان نباید دارای مشکلات اساسی و درگیر بودن با کمبود نیازهای اولیه زندگی مثل گاز و آب آشامیدنی باشد.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان مسئول خدمت گذاری به مردم است و این خدمت باید صادقانه باشد.
روشنفکر افزود: حجم کارهای عقب مانده و کمبودها در برخی مناطق بسیار بالا است و انجام آنها مستلزم وجود اعتبارات مالی بالایی است، این در صورتی است که هزینه انجام کارها امروزه نسبت به سال‌های گذشته چند برابر شده‌است.
وی با تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ابراز داشت: مسئولان نسبت به اتمام کار گازرسانی به منطقه گنجگان و روستاهای اطراف تا قبل از شروع فصل سرما اقدام کنند.
رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کار گازرسانی به روستای گنجگان و روستاهای اطراف که بدون معارض هستند در حال اجرا می‌باشد.
وی با تقدیر و تشکر از مردم و دستگاه‌های اجرایی جهت همکاری در این زمینه، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که گاز تا قبل از فصل سرما به خانه مردم برود.
محمد راستا معاون توسعه راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اغلب مطالبات مردم این منطقه در پی تصرف املاک جهت اجرای پروژه راه ارتباطی یاسوج به شیراز پرداخت شده است.
وی افزود: از همان ابتدا تأکید شد که مردم نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند و در تلاش هستیم که مطالبات مردم که پرونده تشکیل داده‌اند تا پایان سال پرداخت شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1