تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۳۶۷۱۵
آتش در جنگل‌های گچساران می‌تازد؛

آتش پایانی ندارد / کنایه علیمراد جعفری به سید ناصر حسینی‌پور؛ حالا چطور؟ / بالگرد هنوز نیامده / نیروهای خسته‌اند

۱
کبنا ؛جنگل‌های منطقه نارک گچساران می‌سوزد، فریاد کمک دوستداران محیط زیست بلند شده است. در فضای مجازی و اینستاگرام خبرهای بسیار نگران کننده از وضعیت منطقه نارک گچساران داده می‌شود و متأسفانه هیچ بالگردی تا این لحظه به منطقه اعزام نشده است.

بیشتر بخوانید:


آه درختان در «نارک» بلند است / یکی از مهارکنندگان آتش: بچه‌ها به شدت خسته‌اند! / درخواست بالگرد از مسئولان!

به گزارش کبنا، علیمراد جعفری از چهره‌های شناخته شده حوزه انتخابیه گچساران و باشت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به این موضوع اشاره می‌کند و می‌نویسد: «این روزها خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد پس از برچیده شدن کارگاه تونل دیل، حالا سوختن درختان منطقه زیبای نارک دل هر انسانی را به درد می‌آورد. گویا باید تا آخرین درخت شاهد سوختن باشیم و بقول آن جمله معروف وزیر، تا تمام درختان نسوزند آتش پایانی ندارد. مسئولان بعد از جان باختن البرز قهرمان ما، نباید فکر اساسی می‌شد؟ تفکرات مدیریتی در حد رفع مسئله است و برای جلوگیری و اتمام فوری مشکلات چاره‌ای اندیشیده نشده است. جنگل‌هایی که دلسوزی برای آن وجود ندارد. سال قبل می‌گفتند مسئولی وجود ندارد، حالا چطور؟»



 حدود سه روز از آتش سوزی جنگل‌های نارک گچساران می‌گذرد و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا این لحظه نه در منطقه حاضر شده و نه کاری کرده، نیروهای رفته به جنگ آتش خسته شده‌اند و نیروهای تازه نفس باید به منطقه اعزام شود.
بنا به گفته افراد حاضر در منطقه، آتش از حساب و کتاب خارج شده و هر لحظه بر دامنه‌های سوخته افزوده می‌شود. مردم ناراحت و دوستداران طبیعت در کنار نهادها به دل کوه زدند. تجهیزات محدود، نیروهای انسانی خسته شده‌اند و در مقابل، آتش خشن‌تر و با سرعت بیشتر پیش روی می‌کند. مسئولین شهرستان گچساران تقریباً کنار مردم بودند و امروز هم هرچند دیر اما بالاخره شرکت نفت هم با بزرگ شدن ابعاد آتش سوزی پای کار آمد. سکوت «سید ناصر حسینی‌پور، منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس عجیب است.



 بدون شک آوردن بالگردهای بزرگ آبپاش به شهرستان گچساران که در سال‌های قبل به سهولت انجام می‌گرفت، می‌تواند کمک بزرگی به مهار آتش کند.
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات «نارک» این شهرستان همچنان می‌تازد و هنوز مهار و خاموش نشده است.
 مجید نظری به ایسنا گفت: این آتش سوزی از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب شروع شده است.
وی اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از زمین و هوا از سوی نیروهای مردمی، محلی، تشکل‌های مردم نهاد، بسیج، محیط زیست و منابع طبیعی و هلی کوپتر آبپاش به علت شیب تند و صعب العبور بودن منطقه آتش هنوز مهار نشده است.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: منطقه ۱۰۰ درصد العبور و سخت گذر و دارای شیب تند است که کار مهار و خاموش کردن آتش را برای نیروها سخت کرده و از مهار آتش از عهده نیروها بر نمی‌آید.
نظری تصریح کرد: عمده پوشش جنگلی منطقه نارک که دچار آتش‌سوزی شده بلوط و زالزالک است.
وی بیان کرد: متاسفانه این آتش سوزی هنوز مهار نشده و همچنان می‌تازد اما گزارش رسیده که یک مورد آتش‌سوزی دیگر در ارتفاعات کوه خامی شهرستان شروع شده است.

اعزام نیرو، تجهیزات و بالگرد آبپاش جهت اطفای حریق جنگل‌های "نارک" گچساران
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و اعزام نیرو جهت اطفای حریق جنگل‌های منطقه "نارک" گچساران خبر داد.
کیامرث حاجی زاده در این زمینه افزود: با توجه به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه "نارک" گچساران با هماهنگی بعمل آمده ظرف ۴۸ ساعت گذشته یک فروند بالگرد جهت هلی برن نیرو به منطقه اعزام شد.
 وی اظهارکرد: با دستور ویژه استاندار و هماهنگی این معاونت با مرکز هلیکوپتر وزارت دفاع و رئیس سازمان جنگلهای کشور بالگرد آبپاش در حال اعزام به منطقه است.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یک گردان تیپ ۴۸ فتح و یک گروه حرفه‌ای از شهرستان بهبهان و شهرداریهای گچساران و باشت و سایر شهرهای نزدیک با حداکثر نیرو در حال اعزام به منطقه هستند و همچنین مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با همه نیروها و تمهیدات مورد نیاز به منطقه حفاظت شده "کوه خامی" اعزام شدند.

 حاجی زاده در پایان از تلاش‌های همه دستگاههای متولی، نیروهای مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌ها بویژه تلاش‌های مستمر فرماندار شهرستان گچساران و مدیرکل منابع طبیعی و ستاد مدیریت بحران تقدیر و تشکر کرد.
 گفتنی است که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه «نارک» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب آغاز شده و پس از حدود ۶۱ ساعت تلاش از زمین و هوای نیروها بعلت وزش باد شدید، دمای هوای ۵۰ درجه سانتیگراد، سخت گذر و صعب العبور بودن منطقه و شیب تند همچنان این آتش خاموش نشده بود و ادامه دارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
طبق آیه ی شریفه ی قرآن ، اعمال مردم در سرنوشت و آینده ی آنها موثر است ، الان بزرگترین ظلم رو مردم گچساران به آینده ی خویش کردن و قطعا در آینده آثار آن رو خواهند دید , آن ظلم بزرگ زدن تاجگردون و رای دادن به حسینی .
محمد
Iran, Islamic Republic of
در زمان تاجگردون هم بیشتر جنگل های گچساران و باشت سوختند. الان هم عمدا مردم آن را آتش زدند. تاجگردون در آن هشت سال هیچ کار خاصی برای محیط زیست نکرد
Iran, Islamic Republic of
چنین چیزی نبوده اگه تاجگردون بود میدی مثه قبلا چکار میکرد شما ها بی عرضه اید
Iran, Islamic Republic of
دست بردارید از اخلاق خان رعیتی و خود تحقیری
اولا مگر موقع تاجگردون بهشت بود؟


تاجگردون باید خود از گچساران و سلطه به ان خود کنار میکشید و در سطح ملی کار میکرد ولی نشان داد مدیر بزرگی نیست و دنبال خان و خانبازی است
مگر نماینده های اصفهان مشهد شیراز خود را خان و رییس شهر می دانند چه برسد انتظار به ریاست ابدی و در همه امور دخالت میکنند

هی تاج تاج نکنید و هم خود و هم سایر نیرووها را تحقیر نکنید

تاج با انهمه ادعا الان چه سمتی در حکومت گرفته بزور شبکه اش شد مدیر بیمه سرمد ادنجا هم نتونست خود را کنترل کنه با حقوق نجومی نشان داد که در موردش راست میگفتند

حالا هم اونقدر کوچکه که بزرگی خود را در زمین زدن نماینده جدید میبینه و میترسه این موفق بشه و برای همین هر کاری میکنه حتی به بهای نابودی شهر که همه را بزنه زمین که بگه فقط من

منیت در این ادم اوج میزنه
Iran, Islamic Republic of
حال قدر تاجگردون را فهمیدید
Iran, Islamic Republic of
تازه فهمیدین این مسائل رو، کو تازه اولشه حرفو همه می‌زنند همممه....
مهران
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره که مردم ما به جای کمک کردن به خاموشی اتش فقط دنبال تخریب یک دیگرند دوره رقابت تمام شده الان رفاقت و همکاری لازم است و اقای حسینی ،جعفری یا تاجگردون نداره ما برای ابادی شهرمان باید تلاش کنیم
باشت
Iran, Islamic Republic of
چرا سی ناصر کاری نمیکنه انگاری خسته کوه کنده
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
رفته گل بچینه یا شایدم خوابه
Iran, Islamic Republic of
درد اینها سوختن درختان نیست چقدر باید کینه ای وعقده ای باشید اقای جعفری وتاجگردون
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1