تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۳۶۴۹۴
کبنانیوز گزارش می دهد

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شرکت دانش بنیان فراوران طبیعت یاسوج (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛شرکت دانش بنیان فراوران طبیعت یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد که حدود یکسال از تأسیس فاز نخست آن می‌گذرد، توانسته ضمن جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی محصولات باکیفیتی تولید کند و در بازار داخلی به فروش برساند و حتی این محصولات قابلیت فروش در بازارهای جهانی را نیز دارا هستند.
 به گزارش کبنا، این واحد تولیدی و صنعتی موفق در آغاز راهش به عنوان یکی از کارخانه‌های فعال استان کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر توان علمی و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص داخلی در این شرایط سخت کرونایی و تحریم‌ها با تولید محصولات باکیفیت خوراکی، مواد آرایشی و بهداشتی پا به عرصه تولید گذاشته است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیران اجرایی و رؤسای بانک‌های استان امروز (یکشنبه) بازدیدی از این واحد تولیدی داشتند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های کاری این واحد دانش بنیان قرار گرفتند.
 
مانع زدایی و حمایت همه جانبه از تولید در اولویت است
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان بازدید از این شرکت گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری حمایت از تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها وظیفه دولت است و باید واحدهای تولیدی و بخش تولید به درستی حمایت شوند.
 حسین کلانتری افزود: براساس رویکرد کاری دولت در حمایت از تولید داخلی باید موانع پیش روی اینگونه واحدهای تولیدی به موقع رفع و از آانان در راستای اشتغال پایدار و خلق ثروت پشتیبانی‌ها همه جانبه باشد.
 وی با اشاره به اینکه شرکت فراوران طبیعت یاسوج در کم‌تر از ۹ ماه به این نقطه رسیده و تا یک ماه دیگر به بهره برداری کامل می‌رسد اظهار داشت: هم اینک فاز نخست آن به بهره برداری رسیده و ماشین آلات فاز دوم نصب شده است و منتظر بخش تکمیلی آن هستند.
کلانتری با بیان اینکه این طرح ۱۵۰ شغل مستقیم و حدود ۶۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند تصریح کرد: در این شرکت بحث کشت گیاهان دارویی مطرح است و مطابق با آخرین یافته‌های علمی روز محصولات باکیفیت تولید می‌شود.
 وی عنوان کرد: همه حمایت‌ها تا این لحظه از شرکت فراوران طبیعت یاسوج صورت گرفته است و رضایت مجری طرح امیدوار کننده بود و گویای آن است که دستگاه‌های اجرایی استان کمک و حمایت می‌کنند.
 کلانتری ادامه داد: این شرکت با آخرین روش‌های علمی از خام فروشی جلوگیری می‌کند و سبب توسعه کشت گیاهان دارویی، تولید و فراوری آن‌ها و تجاری سازی در کشور و سایر کشورها می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سال گذشته ۳۵ واحد راکد این استان با حمایتهای انجام گرفته به چرخه تولید بازگشتند و چند برابر میانگین کشوری و موفقیت‌های خوبی به دست آمد.
 کلانتری ابراز داشت: همچنین در راستای تحقق شعار سال حدود ۲۵ تا ۳۰ واحد راکد امسال به چرخه تولید بر می‌گردند و سبب تولید، ایجاد اشتغال و رونق در استان می‌شود.
 
شرکت فراوران طبیعت یاسوج از خام فروشی جلوگیری می‌کند
 رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج در این بازدید گفت: این واحد تولیدی به جلوگیری از خام فروشی گیاهان دارویی کمک می‌کند و به صورت سمبلیک و در مقیاس هشت هکتار کار کشت گیاهان دارویی مختلف مثل اسطوخودوس، رزماری، آویشن، نعنا و به لیمو در آن انجام شده است.
 مهر اورنگ قائدی افزود: برای اولین بار استخراج و فراوری مواد مؤثره گیاهان دارویی و کاربرد آن‌ها در تهیه گیاهان دارویی، تهیه افزودنی‌های خاص برای مواد خوراکی و مواد آرایشی و بهداشتی انجام می‌شود.
 قائدی عنوان کرد: امیدوارم در تهیه دمنوش ها و نوشیدنی‌های گیاهی برای اولین بار به خصوص نوشیدنی‌های ارگانیک به سلامت و معیشت مردم کمک شود.
 رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج تاکید کرد: در فاز بعدی این شرکت تهیه گیاهان دارویی داروهای چربی کبد، جلوگیری از سرطان معده و سرطان قلب در دست اقدام است.
 وی ابراز داشت: این داروها ظرف سه سال آینده وارد چرخه تولید کشور خواهیم کرد.
 قائدی بیان کرد: در تهیه محصولات این شرکت از ایده‌های علمی استفاده می‌شود و محصولات نانو ساختار جدیدی وجود دارد که مواد شیمیایی و سرطان زا در محصولات حذف شده است و به جای آن‌ها موادی که آستانه مجاز آن‌ها در بدن بالاتر است استفاده شده است.
رئیس هیات مدیره شرکت فراوران طبیعت یاسوج عنوان کرد: در لوسین ها از عصاره گیاهان دارویی استفاده شده است و حتی همین عصاره‌های گیاهان دارویی به صورت چند عصاره‌ای برای بهبود خواص دارویی و درمانی استفاده می‌شود.
 زمین شرکت فراوران طبیعت یاسوج ۲۰ هزار متر و سوله آن حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر است که تاکنون از ۴۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری در این شرکت تنها ۱۲ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده و تا این لحظه برای ۴۵ نفر در این شرکت اشتغال مستقیم و ۵۰ نفر در بازاریابی ایجاد شده است و با تکمیل فازهای بعدی این شرکت فرصت شغلی برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1