تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۳۶۴۳۷
سرنوشت تلخ خانواده شریفی؛

زندگی دردناک خواهر و برادری که شدیداً بهم علاقه دارند / مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به چه کاری مشغول هستند

۸
کبنا ؛کلثوم و احمد رضا خواهر و برادری که بهم علاقه دارند، روزها و شب‌ها از هم جدا نمی‌شوند، این دو در شرایط سخت زندگی می‌کنند، فرش زیرپایشان خاک، سنگ ریزه و زمین سخت ایامی است که ناجوانمردانه روزگار را بر این خواهر و برادر تنگ کرده است. کلثوم و احمدرضا نه تجهیزات کافی برای تردد و رفت و آمد دارند، نه فریاد رسی و نه در خانه برای آنها تجهیزاتی فراهم است که بتوانند، گذر رندگی کنند. مسئولان مربوطه کهگیلویه و بویراحمد بهتر است کمی از سرجاهایشان بلند شوند و اطراف‌شان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
به گزارش کبنا نیوز، همچنان روستاهایی دورافتاده وجود دارند که زندگی در آن‌ها فرسنگ‌ها با زندگی در شهرهای بزرگ فاصله دارد، و اهالی در خانه‌های غیراستاندارد و فاقد آب و برق زندگی می‌کنند. 
  
شهرستان لنده، روستای گرده کلات بخش موگرمون جمعیت روستای آن‌ها چندان زیاد نیست. روستائیان همه همدیگر را می‌شناسند. 
در روستا، همه با هم فامیل هستند و ازدواج‌هایشان هم اغلب فامیلی است. 
آبادی فاقد آب لوله‌کشی که  حدود  ۲ سال پیش برق‌رسانی شد. 
در این روستا خانواده دردمند شریفی روزگار را سپری می‌کنند. این خانواده دارای دو فرزند معلول و پدر خانواده نیز دچار بیماری قلبی است. 
خانه محل زندگی این خانواده  از بقیه خانه‌های روستا درحدود ۳۰۰ متر فاصله دارد و دارای ۳ فرزند معلول می‌باشد. 
به دلیل  فاصله خانه این خانواده با  سایر خانواده‌ها از نعمت برق بی‌بهره‌اند و در گرمای سوزان و طاقت فرسای تابستان سختی و مشقت زندگی دو صد چندان شده است و شرایط بسیار اسفناکی  از نظر بهداشتی و رفاهی برای این خانواده به وجود بیاید. 
مادر خانواده از سختی‌های این روزها می‌گوید و اینکه تاکنون دست دردمندی ندیده و مسولین در ایام انتخابات بارها به آن‌ها وعده کمک داده‌اند اما هیچ گاه به یاری آن‌ها نشتافته اند. 

درد بی‌درمان پدر 
مادر خسته از سال‌ها تلاش و هزینه برای درمان همسراش می‌گوید که البته هیچ نتیجه‌ای نداشت و همچنان نیز در بند بیماری است و توانایی کار و فعالیت ندارد و این روزها هزینه درمانی برای بستری شدن در بیمارستان را ندارد. 
اما روزگار با این خانواده بد تا کرده بود و کاری از دست مادرشان بر نمی‌آید  و هر روز روزگارش سیاه‌تر از روز قبل می‌شود. 
در این وضعیت بسیار اسفناک پدر خانواده در بیمارستان عمل قلب انجام داده و هیچ فردی نمی‌تواند از وی نگه داری کند. 
ظاهرا قبل از انتخابات مجلس برخی از کاندیدای مجلس  مستند از خانواده شریفی تهیه کرده بودند که معلوم نیست این مستند به کجا رسید و تاکنون نیز هیچ کدام از کاندیدای انتخابات و فرد سیاسی دیگری گوشه چشمی به آن‌ها نداشته است. 
همچنان  معلولان روستایی با یک زندگی ابتدایی و برطرف شدن نیازهای اولیه‌شان فاصله دارند و هنوز مسولان  در استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته‌اند پاسخ  مطلوبی  برای نیازمندی‌های افراد دارای معلولیت فراهم کنند. 
خانواده شریفی روزهای سختی را سپری می‌کنند و اگر این  وضعیت ادامه پیدا کند لاجرم حیات آن‌ها نیز با مخاطره جدی رو به رو خواهد شد. 
مخاطبان کبنا نیوز  می‌توانند کمک‌های  مردمی خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۶۹۷۵۶۷۶۱۵۶۰۱ به اسم غفار شریفی ارسال نمایند.
شماره تماس غفار شریفی: ۰۹۱۷۶۲۷۸۴۶۲
--------------------------------
گزارش: صیاد خردمند 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
محل اسکانشون باید تغییر کنه نه اینکه برای یک خانه بخوان امکانات ببرن
رضا
Iran, Islamic Republic of
وام هایی که توی زلزله اخیراستان دادن فقط به دهیاران اونم با پارتی بدون درنظرگرفتن کوچکترین نظر کارشناسی وخط زدن خانه هایی که واقعا مستحق این وام بودند
گوشه دیگری از بی عدالتی مسئولان استان ماست
ممو
Iran, Islamic Republic of
مو نونوم چطور این همه محروم وفقیر فقط تو دهدشت واطرافشه
چطور هیچ جای دیگه استان ایطور گزارش جمع نیکنن
هر سال گزارشهای تو فضای مجازی ویا تلویزیون پخش ایکنن ایبینی تا همش مال دهدشته
شهروند دردمند
Iran, Islamic Republic of
مدیر بهزیستی وقتی مددکار نباشه و از دستگاهی دیگه تشریف بیاره پشت میز و روسای ادارات سیاسی بهزیستی بزنند و زبده ترین پرسنل کاری به حاشیه رانده شوند و اعتبارات در مرکز خاله و خورزویی تقسیم شود چیزی برا این بندگان خدا نخواهد ماسید..خیلی از.مدیرانی که هنوز سرپرست هستند وچرا بعد یکسال هنوز حکم مدیریت و معاونتشون تایید نشده....آیا کوچکترین سرکشی به مناطق تحت پوشش خود داشته اند ...جناب خبرنگار عزیز شما خود جویای این حقایق باشید ‌....رسانه صدای مردم است صدای عدالتخواهی بوده همیشه ...راه رو برای خدمتکاران صدیق می بندند و در تکاپوی جذب اعتبارات برای مراکز خود هستند ..وقتی مدیران .سازمان بهزیستی در کنار امور شغلی خود در این دستگاه مراکز توانبخشی و مددکاری به نام بستگان سببی و نسبی دایر کنند و اینگونه قانون رو به نفع خود دور بزنند کجا فرصت کمک و سرکشی به اینگونه موارد هست ...حضرات فقط به دنبال تامین منافع مراکز خود بوده و هستند ...بررسی شود چه تعداد از این مراکز مربوط به مدیران و مسئولین بهزیستی میباشد وقتی از رطشه فساد و دست فسادکار قطع شد و مدیران رابطه ای حذف شدند اون موقع شاید به مساعدت این خانواده ها امیدوار شد...بله درد در درون خود دستگاه بوده تا در دل این معلولان....
احسان خان
Iran, Islamic Republic of
بر شرفه اون اقا زاده ای که داره حق این آدمهای مظلوم رو میخوره و عین خیالش هم نیست انشالله ک تمام مسوولان بی کفایت و ظالمی که با بی‌رحمی تمام بی عدالتی میکنن به همین روز دچار بشن.
ارش
Iran, Islamic Republic of
مسعولان چه می کنند؟؟؟؟؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1