تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۳۶۳۵۳
کبنانیوز گزارش می دهد

قدردانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیریت شهری پایتخت/ شهرداری تهران در زلزله سی‌سخت اولین محموله کمکی را فرستاد/ درخواست ویژه کلانتری از شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر تهران

۱
کبنا ؛ آیین ارسال ماشین آلات اهدایی شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند به مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله استان‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این مراسم استانداران کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان، جمعی از شهرداران شهرهای این دو استان، اعضای شورای شهر، شهردار تهران و معاونان و مدیران شهرداری حضور داشتند.
  

 به گزارش کبنا، در این آئین ماشین آلات سنگین، 2 دستگاه کامیون کمپرسی، 13 موتور برق، 3500 لیتر مواد ضدعفونی، 2 دستگاه کامیونت خاور به شهرداری سی‌سخت اهداء شد. علی فرد شهردار سی‌سخت در این آئین ضمن قدردانی از اعضای شورا و مدیران شهرداری تهران، اظهار داشت: مسئولان شهرداری تهران روحیه انسان دوستی و هم‌نوع دوستی را زنده نگه داشتن که ارزشی فراتر از ارزش مادی این هدایا دارد.
وی افزود: کمک شهرداری تهران به شهرداری سی‌سخت یک هدایای ماندگار، زیربنایی و ارزشمند است.
علی فرد شهردار سی‌سخت همچنین از اعضای شورای پنجم این شهر به جهت همکاری و همیاری برای پیشبرد امور شهر سی‌سخت قدردانی کرد.
به گزارش کبنا، در ادامه حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زلزله سی‌سخت شهرداری تهران جزو نهادهایی بود که اولین محموله‌های کمکی را فرستاد که این نگاه انسان‌دوستانه، ملی و انقلابی جای قدرشناسی دارد.
حسین کلانتری در مراسم اهدای ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که یک درصد جمعیت و وسعت و ۱۰ درصد جنگل‌ها و ۲۰ درصد تولید نفت ایران را به خود اختصاص داده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام شایسته شورای شهر و شهرداری تهران در کمک به سی‌سخت افزود: از جمله این کمک‌ها در راستای تأمین نیازهای اولیه مردم زلزله زده بود و اکنون نیز ۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، ۱۳ دستگاه موتور برق و سایر تجهیزات مورد نیاز به استان ارسال شد.
 کلانتری از خدمات شهردار پایتخت و اعضای شورای شهر به صورت ویژه تقدیر کرد.
  وی، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت بیشترین شهید را کشور کرده است و مردم سی‌سخت نیز در دوران و برهه‌های مختلف حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بودند.
 کلانتری ادامه داد: در این دولت کارهای بزرگی انجام شده و در حوزه‌های مسکن و بهداشت و درمان بیش از دوبرابر و در بخش آزادراه ۵ برابر نسبت به ۳۵ سال گذشته کار شده است.
 وی ضمن قدردانی از زحمات شهرداری تهران، تصرح کرد: در تابستان سال ۹۹ با آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده مواجه شدیم که شهردار تهران پیگیر این مشکل بود و آمادگی خود را برای کمک اعلام کرد.
 کلانتری افزود: شهرداری تهران در این حوادث چندین دستگاه ماشین آلات اطفای حریق و اکیپی گسترده به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام کردند که طی چندین روز در مهار آتش سوزی‌ها نقش بی بدیلی ایفا کردند.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در زلزله سی‌سخت نیز شهرداری تهران جزو نهادهایی بود که اولین محموله‌ها و کمک‌های مورد نیاز را فرستاد.
 وی، بیان کرد: این نگاه انسان‌دوستانه، ملی و انقلابی جای قدرشناسی دارد.
 استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد از شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای شهر تهران درخواست ویژه‌ای داشت و گفت: باتوجه به اینکه مردم استان مردمی غیور، ولایتمدار و با صلابت هستند که چه در دوران انقلاب و جنگ بیشترین حضور را داشته‌اند خیابانی در پایتخت به نام کهگیلویه و بویراحمد نامگذاری شود.

تبدیل اتوبوس‌های گازوییلی به برقی
 شهردار تهران هم در حاشیه این مراسم استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای ظرفیت‌های مختلف با پتانسیل‌های خاص معرفی کرد.
 پیروز حناچی، افزود: ما وظیفه داریم در هرجایی که نیاز باشد در کنار مردم کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
 وی از پیگیری‌های مستمر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه تقدیر کرد.
 شهردار تهران، عنوان کرد: ارزش ماشین‌آلاتی که امروز به مناطق بحران زده دو استان سیستان و بلوچستان و کهگیلویه بویر احمد اهدا می‌شود، حدود 150 میلیارد ریال است که به تصویب شورای شهر رسیده است.
 وی ادامه داد: تفاوت اهدای این ماشین آلات با کمک‌های قبل این است که این کمک‌ها به شکل زیربنایی و به صورت تجهیزات و امکانات است که در مناطق ماندگار است و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
 وی افزود: همچنین کمک‌های مردمی، اعزامی و کمک‌های جمع آوری شده نقدی و غیرنقدی توسط همکاران ما در شهرداری در نقاط مختلف و حوادثی مانند سیل و زلزله در کرمانشاه، کردستان سیستان و بلوچستان، گلستان و آتش سوزی جنگل‌های زاگرس انجام شد.
 حناچی با بیان این که امروز برای مناطق زلزله زده سی سخت همچنین شهرهای سیل زده استان سیستان و بلوچستان امکاناتی را پیش بینی کردیم، گفت: در زلزله کرمانشاه حدود ۳۳ دستگاه خودرو، سیستان و بلوچستان ۱۱ دستگاه و در زلزله سی سخت هم چهار دستگاه کامیون و تجهیزاتی دیگر مانند موتور برق اهدا شد.
 محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آئین با بیان اینکه مردم ایران همواره در بحران‌ها یار و یاور یکدیگر هستند، اظهار داشت: تلاش کردیم که این سرمایه‌ها و کمک‌ها تبدیل به امکانات زیربنایی شود.
 وی، عنوان کرد: امیدوارم که این تجهیزات به فوریت به منطقه اعزام شود، هرچند بخشی از آن از قبل اعزام شده است.
 رئیس شورای شهر تهران، گفت: اهدای ماشین آلات شهرداری به مناطق زلزله زده و سیل زده کشور با روز هفتم تیر که یکی از تلخ‌ترین روزهای تاریخ کشور و شهادت آیت الله بهشتی و یارانش بود، همزمان شده است.
 وی شهید بهشتی را نماد عقلانیت، سعه صدر و دنیادیدگی دانست که خلأ حضور ایشان در جامعه امروز حس می‌شود.
هاشمی رفسنجانی افزود: اگر امروز افرادی مثل ایشان در انتخابات حضور داشتند، قطعاً شاهد حضور پرشورتر مردم در انتخابات بودیم.
 رئیس شورای شهر با اشاره به کمک‌های شهرداری به مناطق بحران زده کشور در دو استان سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: زمانی که این اتفاقات تلخ رخ داد، طرحی آماده شد و در شورا با دوفوریت به تصویب رسید و با این مصوبه کمک‌های شهرداری قانونی شد و سعی کردیم که با سرعت بیشتری امکانات به منطقه گسیل شود.
 رییس شورای شهر تهران گفت: مردم ایران همواره در بحرانها یار و یاور یکدیگر هستند. تلاش کردیم که این سرمایه‌ها و کمک‌ها تبدیل به امکانات زیربنایی شود. امیدوارم که این تجهیزات به فوریت به منطقه اعزام شود، هرچند بخشی از آن از قبل اعزام شده است.
رییس شورای شهر با اشاره به کمکهای شهرداری به مناطق بحران زده کشور در دو استان سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: زمانی که این اتفاقات تلخ رخ داد، طرحی آماده و در شورا با دوفوریت به تصویب رسید و با این مصوبه کمک‌های شهرداری قانونی شد و سعی کردیم که با سرعت بیشتری امکانات به منطقه گسیل شود.
هاشمی با بیان اینکه مردم ایران همواره در بحرانها یار و یاور یکدیگر هستند، یادآور شد: تلاش کردیم که این سرمایه‌ها و کمک‌ها تبدیل به امکانات زیربنایی شود. امیدوارم که این تجهیزات به فوریت به منطقه اعزام شود، هرچند بخشی از آن از قبل اعزام شده است.
 محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به درخواست استاندار که موضوع نامگذاری خیابانی در پایتخت به اسم کهگیلویه و بویراحمد را پیشنهاد داد، گفت: با نظر مثبت حتماً این موضوع پیگیری می‌شود و درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای شهر تهران مطرح و بررسی می‌شود و به طور قطع مورد موافقت اعضا قرار خواهد گرفت.
به گزارش کبنا، گفتنی است کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی در شهرداری با حناچی شهردار تهران، اعضای شورای شهر تهران و هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف استان، گفت: این استان مستعد سرمایه گذاری در بخش‌های توریستی، آب، خاک، کشاورزی و... است.
 لازم به ذکر است که لوح تقدیری با امضای استاندار استان و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به پاس این خدمات ارزنده در این آئین به شهردار تهران اهدا شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
فایل های مرتبط
1