تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۳۵۸۱۲
انتخابات 1400/

حضور مردم گچساران پای صندوق های رأی / 8100 رأی اولی در گچساران

۰
کبنا ؛
اقشار مختلف مردم گچساران پس از اغاز فرآیند انتخابات میان دوره ای مجلس، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا به صورت پرشور به پای صندوق‌های رای رفتند.
به گزارش کبنا نیوز، اقشار مختلف مردم گچساران پس از اغاز فرآیند انتخابات میان دوره ای مجلس، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا به صورت پرشور به پای صندوق‌های رای رفتند.
رای اولی های گچسارانی با حضور آگاهانه و با شور و نشاط در نخستین ساعت های کار رای گیری برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در پای صندوق های رای حاضر شدند تا برای نخستین بار شناسنامه خود را به مهر غیرت آغشته کنند.
به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان گچساران  بویژه جوانان یک ساعت قبل از آغاز رسمی برای انتخابات، انداختن آری خود به صندوق ها در پشت شعب اخذ رای تجمع کرده و بی صبرانه منتظر اولین تجربه مشارکت سیاسی خود بودند.
با توجه به اینکه رای گیری در روز تعطیل انجام می گیرد، حضور پر شوق و شور رای اولی ها همراه پدر و مادرشان در ساعت آغازین رای گیری ستودنی است. 
به گفته کارشناسان سیاسی، مشارکت در انتخابات برای فردی که تازه به سن بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم است و این جوانان نخستین تجربه سیاسی خود را با افکاری جدید با هدف ساختن ایرنانی پویا برای نخستین بار در زندگی خود تجربه می کنند.
کارشناسان معتقدند که حضور رأی اولی‌ها در انتخابات در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات مؤثر است.
مهم بودن یک رای در سرنوشت کشور
یکی از رای اولی های گچسارانی گفت: خوشحالم در این انتخابات نقش تماشاچی را ندارم و این انتخابات برای ما رای اولی ها  انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی است و با رای دادن می توانیم وفاداری خود را به نظام اسلامی و جمهوریت ثابت کنیم.
ابوالفضل کمایی ابراز کرد: همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای آمدم تا به عنوان ادای یک تکلیف در سرنوشت خود تاثیر گذار باشم و نخستین تجربه خود را در عرصه مشارکت حداکثری انجام دهم.
وی بیان کرد: حق در انقلاب اسلامی به مردم داده شده که در سرنوشت خود دخیل باشند و همه باید بدانیم یک رای نیز در سرنوشت کشور مهم است.
کمایی با اشاره به انتظارات نسل جوان از رییس جمهوری منتخب افزود: وقتی رییس جمهور انقلابی و دارای صداقت باشد می توان امیدوار بود تا با تمام توان برای حل مشکلات کشور تلاش کرده و برای کشورم منفعت داشته باشد.
یکی دیگر از رای اولی های گچسارانی گفت: برای پیروی از امر رهبر و اجرای تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کرده ام چون به نتیجه رسیده ام که یک رای هم می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد و از اینکه در سرنوشت خود و کشورمان مشارکت کرده ام، احساس غرور می کنم.
فرشته محمدی ابراز کرد: بر خلاف افرادی که معتقد به رای ندادن هستند  بر این باورم هستم که رای دادن امری ضروری است چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این امر مهم تاکید فراوان دارند و برای سربلندی و اتحاد مردم کشورم  پای صندوق رای آمده ام .
این دانش آموز گچسارانی گفت: موثرترین گزینه ملت ایران در تقابل با دشمنان نظام و انقلاب حضور حداکثری است و وظیفه ما  این است که با انتخاب فرد اصلح به اداره هر چه صحیح تر کشورمان کمک کنیم.
وی تصریح کرد: خوشحالم که برای نخستین بار در سه انتخابات مهم میان دوره ای مجلس  ریاست جمهوری و  ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا مشارکت می کنم.
رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین خواسته از رئیس جمهوری
یک جوان گچسارانی گفت: حس بسیار خوبی برای ایفای نقش در تعیین سرنوشت کشورم دارم که توصیف آن بسیار دشوار است و مهمترین خواسته از منتخب مردم در انتخابات رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی کشورمان است.
این دانش آموز دبیرستانی با بیان اینکه من تجربه رای دادن را در انتخابات دانش آموزی را دارم افزود: برایم خیلی مهم است بدانم که رای من در سرنوشت کشورمان چقدر تاثیر خواهد داشت.
رفع مشکلات اقتصادی و توجه به معیشت مردم، ورفع معضل بیکاری از دیگر خواسته های این رای اولی است و در این زمینه می گوید: از رئیس دولت جدید انتظار داریم با انتخابات کابینه ای توانمند برای رفع این مشکلات گام های اساسی بردارد.
یکی از دانش آموزان که خود را سارا رحمانی معرفی کرده ، افزود: برای انتخاب نامزدهای اصلح ریاست جمهوری مدام به سراغ رسانه ها و محافل عمومی رفتم تا با دقت، افراد اصلح را شناسایی و تعیین کنم و از اینکه رای من در سرنوشت آینده کشور و شهرمان تاثیر دارد، خوشحال هستم.
وی از حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف سیاسی یاد کرد و تصریح کرد: برای تعیین سرنوست خود پای صندوق های رای آمدم و شرکت در انتخابات برای ما ایرانیان یک وظیفه مهم و تاثیرگذار است.
این رای اولی با بیان اینکه رئیس جمهور باید مردمی و درک درستی از نیازهای مردم کشورش داشته باشد گفت:  ما رای اولی ها برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی استوارتر از همیشه در صحنه انتخابات آمده ایم  و مانند همیشه دست هر بیگانه ای را از سرزمینم کوتاه خواهم کرد. 
۸۱۰۰ رای اولی در گچساران
فرماندار گچساران گفت: هشت هزار و ۱۰۰ نفر رای اولی دارای شرایط رای دادن در این شهرستان وجود دارد.
علیرضا اتابک افزود: رای و نظر دادن در اداره امور کشور و نظام جمهوری اسلامی یک نعمت الهی و افتخاری است که نصیب این نوجوانان ایران شده است.
وی سن قانونی رای دادن در انتخابات  را ۱۸ سال تمام ذکر کرد و گفت: نوجوانان رای اولی این شهرستان همگام با پیشکسوتان در این آزمون ملی، حماسه سیاسی جدید خلق کردند.
اتابک با تأکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم در شعبه های اخذ رأی، افزود: بر رعایت فاصله اجتماعی نظارت جدی می شود و امکانات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز برای شعبه ها تأمین شده است.
فرماندار گچساران گفت: با توجه به آمار موجود ۱۰۳ هزار واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز  ۲۸ خرداد در مناطق شهری و روستایی این شهرستان است.
اتابک اظهار داشت: تعداد شعب اخذ رای این شهرستان ۱۴۶ مورد است که از این تعداد ۷۶ شعبه در شهر و مابقی در روستاهاست.
وی اظهار داشت:  رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم از مهمترین اولویت‌ها برای مجریان برگزاری انتخابات است با تلاش و همت متولیان امر انتخابات و دستگاهای اجرایی  و ایفای نقش آنها،  باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
امروز بیست و هشتم خرداد امسال همزمان در استان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در حال برگزاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1