تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۴
کد مطلب : ۴۳۵۷۳۷
بهروز جهانبخش توضیح می‌دهد

برنامه‌های ورزشی نامزد انتخابات شورای شهر یاسوج ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛بهروز جهانبخش نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در مطلبی نوشت: این روزها که در دوران تبلیغات شورای شهر هستیم ورزش و ورزشکاران به مهم‌ترین دغدغه دوستان تبدیل شده‌است. بعضی از دوستان طوری در مورد ورزش صحبت می‌کنند که انگار قرار است شورا و شهرداری، همه کارهای خود را تعطیل و شروع به تیم‌داری در کلیه سطوح ورزشی نماید و اعضاء محترم شورای آینده هر کدام، مدیران یک باشگاه در رشته‌ای از ورزش شوند لازم به ذکر است که بایست خدمت جامعه قابل احترام ورزش عرض کنم هرچیزی قاعده‌ای خود را دارد و خارج از آن قرار نیست اتفاقی رخ بدهد پس فریب هر فردی که در مورد ورزش اظهارنظر می‌کند را نخورید بنده با سابقه‌ای که در شورای شهر و تجربه‌ای که در ورزش دارم بایستی عنوان کنم آدم‌های بی‌تجربه و غیر ورزشی نمی‌توانند در زمینه شورا هیچ اقدام مثبتی را در خصوص ورزش صورت دهند.
در جامعه امروزی ورزش منظم و اصولی یکی از نیازهای اساسی در جوامع بشری شده‌است و این احساس نیاز تا بدان جا پیش رفته که دولت‌ها در برنامه‌ریزی خرد و کلان خود ورزش را در اولویت‌های پایه‌ای، لحاظ می‌کنند و یکی از رموز پیشرفت و سلامت جامعه بشری می‌دانند.
 ورزش امروز به‌حدی مهم است که برای دستیابی یک جامعه سالم بانشاط و ورزشکار نیاز است یک مجموعه‌ای، فراتر از دستگاه ورزش به آن توجه داشته باشد
 شاید در سال‌های اخیر وجود وزارت ورزش و جوانان و زیرمجموعه‌های آن این تصور را در جامعه ایجاد کرده باشد که فراهم کردن زمینه ورزش تنها وظیفه این دستگاه است این توقع مانند این است که بگوییم پرداختن به مقوله فرهنگ وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاداست و دیگر وزارتخانه‌ها و بخش‌ها در این زمینه هیچ نقشی نداشته باشند.
 یکی از بخش‌هایی که در راستای خدمت به مردم در بخش‌های مختلف وظایف سنگین و حساسی دارد شهرداری است در یک تصور عامیانه و سطح پایین شهرداری‌ها تنها وظیفه نظافت شهر، آسفالت‌ریزی کوچه‌ها است و ورود آن‌ها به مباحث فرهنگی‌اجتماعی و حتی ورزشی جز وظایف ذاتی آن‌ها نیست.
 همگان بر این باورند که استعداد و ظرفیت‌های قابل‌توجهی در حوزه ورزش بانوان وجود دارد چه با بسترسازی مناسب قطعاً به شکوفایی می‌رسد اما در شهر یاسوج با کدام برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زمینه توسعه ورزش بانوان را در سال هزار چهارصد که وعده اکثر کاندیدای شورای شهر است ایجاد کرد تا بتوان به شناسایی استعدادهای این حوزه تاثیرگذار امیدوار بود.
 این‌که با ایجاد فرصت‌های تمرینی برای تیم‌های مختلف ورزشی بانوان در کنار توسعه ورزش همگانی شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران در حوزه ورزش قهرمانی باشد ادعای بزرگی است، که با ایجاد و راه‌اندازی سازمان ورزشی در شهرداری باید از نظر امکانات به‌خصوص ب بحث‌های حمایتی مالی بتوان پاسخ‌گوی آن باشد و در پایان سال کارنامه خود را برای قضاوت مردم و مسئولان بالادستی شفاف ارائه دهد.
 باید بپذیریم که بانوان قشر تأثیرگذاری هستند که اگر جامعه وظایف خود را به‌درستی نسبت‌به آن‌ها انجام دهد نهاد خانواده سامان می‌یابد و در پی آن جامعه‌ای شکوفا پیش روی خواهیم داشت. بهینه‌سازی و ارتقاء کیفیت برنامه‌ها نیازمند داده‌های کافی به‌منظور برنامه‌ریزی دقیق و علمی بوده تا ازاین‌رهگذر به محیطی امن، زیبا، مفرح و مطلوب برای سکونت و فعالیت‌های اجتماعی بانوان مبدل شود.
 در تعدادی از استان‌های کشور، شهرداری‌ها حتی پا را فراتر گذاشته و در حوزه ورزش قهرمانی نیز خدمات ارزشمندی به جامعه خود ارائه می‌کند. نیک می دانیم که امروزه در لیگ برتر والیبال، تیم‌هایی مانند شهرداری ارومیه، شهرداری تبریز ودر لیگ فوتبال تیم‌های شهرداری بندرعباس، شهرداری اردبیل و در لیگ هندبال نیک‌اندیشان شهرداری اصفهان، شهرداری تبریز ودر لیگ بسکتبال شهرداری گرگان، شهرداری دزفول و...وجود دارد.
 شهرداری‌ها همچنین در کنار توجه به ورزش همگانی در حوزه قهرمانی نیز سهیم شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1