تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۳۴۹۱۸
ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آمارهای کرونا دو باره در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده شد / استاندار: با تعارف کردن نمی‌توان مدیریت کرد / ورود خودروها به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است

۰
کبنا ؛دیروز یک آمار نگران کننده در خصوص تعداد بستری‌ها داشتیم و به همین خاطر امروز یک جلسه‌ی اضطراری برگزار کردیم. در این مدت تعداد افراد ترخیصی شده از بیمارستان بیشتر از تعداد بستری‌ها بود اما دیروز شاهد یک جهش بودیم و در گچساران تعداد بستری شده‌ها ۱۱ نفر بیش از ترخیصی‌ها بود.
صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰) ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای جلسه آمار کرونا را اینگونه بیان کرد: تا به امروز تعداد کل مراجعات سرپایی ۲۸۰۰۰۰ نفر، کل بستری شده در بیمارستان‌ها ۱۸۰۶۰ نفر، کل بستری موجود ۱۹۶ نفر که از این تعداد ۹۵ نفر با تست مثبت و ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
یزدانپناه در خصوص بیماران فوتی اظهار داشت: تعداد افراد فوتی با PCR مثبت ۶۵۳ نفر و با تعداد فوتی با سی‌تی اسکن مثبت ۲۱ نفر که از مجموع این تعداد ۵۸۶ نفر دارای بیماری زمینه‌ای و ۸۸ نفر بدون بیماری زمینه‌ای بودند.
یزدانپناه در خصوص واکسیناسیون گفت: مجموع واکسن دریافتی ما ۳۹۵۴۷ دوز که در نوبت اول ۳۰۳۷۲ دوز و در نوبت دوم حدود ۴ هزار دوز تزریق شده است.
یزدانپناه در آخر خبر از افتتاح ۲۲ پروژه پزشکی، رادیولوژی به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان داد.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد و ممکن در آینده برای ما تبدیل به یک چالش شود، ستادهای انتخاباتی شورای شهر است. ستاد کرونای شهرستان از ستاد کرونای استان درخواست کرده که اجازه‌ی برپایی ستادهای انتخاباتی شورا داده نشود در عیر این صورت کنترل شرایط برای ما سخت خواهد بود.
احمدی اضافه کرد: در خصوص باغات آبشار و تنگ مهریان هنوز مشکل وجود دارد و در این خصوص یا باید نظارت دقیق و محکم باشد یا باید مسیر ورودی به این باغات مسدود گردد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دلیل برگزاری جلسه اضطراری گفت: دیروز یک آمار نگران کننده در خصوص تعداد بستری‌ها داشتیم و به همین خاطر امروز یک جلسه‌ی اضطراری برگزار کردیم. در این مدت تعداد افراد ترخیصی شده از بیمارستان بیشتر از تعداد بستری‌ها بود اما دیروز شاهد یک جهش بودیم و در گچساران تعداد بستری شده‌ها ۱۱ نفر بیش از ترخیصی‌ها بود.
کلانتری در این خصوص اضافه کرد: همه باید در تمام نقاط استان مراقب باشیم و آمار امروز برای ما تعیین کننده است و امیدواریم این جهش در تعداد بستری‌ها یک‌اتفاق و حادثه باشد و روند نباشد. اکنون به روزهای اوج تبلیغات شورای شهر، میاندوره مجلس در گچساران و ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم و حضور و مشارکت بیشتر خواهد شد. ما در تلاشیم که بستر برای مشارکت حداکثری فراهم شود و به همین میزان هم باید مراقب باشیم که شیوه‌نامه‌ها رعایت شوند. افراد باید شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و مردم و جامعه باید در این خصوص حساس باشند. اگر کسی شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکرد به سلامت مردم بی‌توجه است و این شخص نمی‌تواند مورد اعتماد مردم باشد.
کلانتری پیرامون ممنوعیت ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ایست بازرسی از نیروهای انتظامی تشکر می‌کنیم و این ممنوعیت تردد از امروز ساعت ۱۲ شروع و تا ساعت ۱۲ روز 17 خرداد ادامه دارد. امسال استان ما هیچ مهمانی نمی‌پذیرد و این موضوع را در سطح ملی اطلاع رسانی کردیم ولی در کنار اطلاع‌رسانی باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کافه‌ها و باغات غیرمجاز گفت: فعالیت باید قانونی باشد. اصل قصه این است که برخی آقایان با یکدیگر تعارف دارند و با تعارف کردن، نمی‌توان مدیریت کرد. درست است که مدیریت افتخار دارد ولی در کنار افتخار، هزینه هم دارد. در خصوص کافه‌ها و باغات بدون مجوز فرماندار باید کمیته‌ای تشکیل دهد و تکلیف باغات و کافه‌های بدون مجوز مشخص شود و پرونده‌ی موضوع بسته شود. در جلسه‌ی بعد من گزارش کار را می‌خواهم و از کسی که همکاری کرد تشکر می‌کنم و اگر شخصی  همکاری نکرد گزارشش را دهید تا با او برخورد شود. امام خمینی (ره) می‌گوید قانون جمهوری اسلامی، قانون شرع است و این یعنی تخلف از قانون خلاف شرع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در خصوص واکسن‌ها این موضوع برنامه‌ریزی شده است که دوز اول و دوم واکسن دریافتی توسط مردم باید از یک نمونه باشد و ان‌شاءلله تا پایان خرداد ماه و تیر ماه، مردم بیشتری بتوانند واکسن دریافت کنند و تا زمانی که به ایمنی عمومی برسیم باید شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت رعایت شوند.
حسین کلانتری در ادامه گفت: در آستانه‌ی سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب هستیم و ایشان کسی بود که در عصر غیبت توانست پرچم اسلام را با اقتدار به اهتراز در آورد. امام خمینی (ره) کشور ایران را که زیر یوغ استکبار بود را نجات داد و ملت ایران به جایگاه اصلی خود که عزت بود برگرداند.
وی افزود: نگاه امام به نظام، مردمسالاری و جمهوری است و مردم با نام اسلام تعیین کننده هستند. هیچ انقلابی در دنیا رخ نداد که دوماه بعداز پیروزی نوع نظام را با همه‌پرسی تعیین کنند. رهبر انقلاب می‌فرمایند: رأی حق‌الناس است و اگر کسی در رای‌ها دست ببرد در واقع به حق مردم تعرض کرده است. وظیفه‌ی ما است که امانتداری کنیم و بستر لازم را فراهم کنیم تا انتخابات پرشور برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1