تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۳۴۸۸۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اختصاص 335 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با تلاش مدیریت ارشد استان استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ جهت شتاب بخشیدن به پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد وارد مرحله اجرایی شد.
به گزارش کبنا نیوز، امروز سه شنبه (11 خرداد 1400) سید حشمت الله صمیمی دوست در راستای پیگیری و اجرایی نمودن سفر معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان با همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی  با غلامرضا پناه معاون توسعه، منابع و مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست در خصوص تقسیم اعتبارات بانکی در اجرای ماده ۵۶ قانون به پروژه‌های عمرانی استان که موفق به اخذ مجوزهای لازم شده بودند، تصمیمات نهایی گرفته و جهت اجرایی نمودن به بانک‌های عامل ابلاغ شد.
صمیمی عنوان کرد: یکی از مفاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ جهت شتاب بخشیدن به پروژه‌های عمرانی بود که به واسطه همین امر وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور در این تفاهم نامه اقتصادی مشارکت دارند.
وی اظهار داشت: با درایت استاندار، همراهی مجمع نمایندگان استان و پیگیری پناه معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماینده ویژه وزیر کار در استان این بخش مهم از تفاهم نامه به مرحله اجرا رسید.
معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: یکی از اقدامات ماندگار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این وزارت خانه در توسعه مناطق محروم به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: باتوجه به خشکسالی های اخیر  لزوم حمایت از پروژه‌های سدسازی در اولویت دولت و استان قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با احداث سد کوثر و به بهره برداری رسیدن سد چم شیر در آینده نزدیک همانطور که شهرستان گچساران در تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی از این ظرفیت خدادادی به نحو مطلوب بهره مند شده است و در آینده نزدیک با آبگیری سد چم شیر تحولات مهم اقتصادی در آن منطقه و شهرستان‌های همجوار شکل خواهد گرفت، لازم بود جهت برون رفت سایر مناطق استان از جمله شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه بزرگ از عواقب خشکسالی و تأمین آب پایدار شرب، صنعت و کشاورزی به موضوع تأمین منابع مالی سدهای در دست ساخت استان توجه ویژه‌ای به عمل آید.
وی تصریح کرد: در همین راستا تلاش شد موضوع احداث سدهای بزرگ همچون سد تنگ سرخ و سد آبریز در کهگیلویه بزرگ به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گیرد. 
وی اعلام کرد: علاوه بر سدهای بزرگ تنگ سرخ و آبریز کهگیلویه، موضوع تأمین مالی سد سقاوه در شهرستان مارگون نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به وجود بزرگترین شهرک صنعتی به مساحت ۸۰۰ هکتار در دشت سقاوه که جزو بزرگترین شهرک صنعتی به لحاظ وسعت در جنوب کشور می‌باشد لزوم تأمین آب پایدار در بخش صنعت از طریق این سد در آینده نزدیک از ضروریات مهم و دغدغه مسولین استانی می‌باشد کهان شاءالله با بهره برداری از این سد  سرمایه گذاران با فراغ بال در این منطقه اقدام به سرمایه گذاری خواهند نمود.
معاون اقتصادی استاندار، عنوان کرد: در این نشست پس از بحث و بررسی فنی و کارشناسی مقرر شد از مجموع تخصیص ۳۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پروژه‌های عمرانی بیش از ۸۵ درصد از این تسهیلات به سدهای استان اختصاص داده شود.
صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار زحمات و تلاش‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، پناه نماینده ویژه وزیر کار در استان، سایر معاونین آن وزارتخانه، مدیران عامل بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران، سایر روسای سازمان‌های وابسته به آن وزارتخانه، صندوق کارآفرینی امید، همکاری مستمر مجمع نمایندگان استان در اجرایی نمودن این تفاهم نامه  و همچنین تلاش شبانه روزی استاندار استان در احیای ظرفیت‌های قانونی جهت توسعه استان  از جمله ماده ۵۶ که سالیان متمادی بر جای مانده بود را قابل تقدیر عنوان کرد.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد و گفت: در شرایطی که کشور در تأمین بودجه پروژه‌های عمرانی دچار مشکل است استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ گام مهمی در توسعه استان خواهد بود.
صمیمی بیان کرد: امید است در سال‌های آتی مسئولان استان از این ظرفیت قانونی به نفع مطلوب استفاده کنند تا شاهد جهش تولید و کاهش نرخ بیکاری در سطح استان باشیم.
گفتنی است در این نشست علاوه بر حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران کشور، معاونین بانک توسعه تعاون و مدیر عامل آب منطقه‌ای استان نیز حضور داشتند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1