تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۴۳۳۷۶۰
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه مهم برای کهگیلویه بزرگ در وزارت بهداشت و درمان / چاره‌اندیشی تقوی‌نژاد برای دهدشت ( + تصاویر )

۲
کبنا ؛نبود زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمان از مشکلات اساسی کهگیلویه بزرگ است. با شیوع ویروس کرونا کمبود زیرساخت‌های درمانی این منطقه بیشتر از سایر مناطق دیگر هویدا شد. عقب‌ماندگی کهگیلویه بزرگ در حوزه بهداشت و درمان مردم این شهرستان‌ها را آزار می‌دهد. سید کامل تقوی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در اقدامی جلسه‌ای را برای رفع این کمبودها تشکیل داد تا موانع را سد راه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کهگیلویه بزرگ بر دارد.
به گزارش کبنا، یکی از مهم‌ترین نشست‌های رفع مشکلات حوزه سلامت کهگیلویه به ابتکار سید کامل تقوی‌نژاد در وزارت بهداشت برگزار شد تا برای رفع دغدغه‌های مهم مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ چاره اندیشی شود.
به همین دلیل معاون توسعه وزارت بهداشت جلسه‌ای در دفتر کار خود برگزار و از دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان که هفته گذشته به شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ سفر کرده بود، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده سازمان تأمین اجتماعی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و مدیران معاونت توسعه وزارت بهداشت، برای حضور در این نشست، دعوت کرد.
در ابتدای این جلسه، تقوی نژاد به محرومیت حوزه سلامت کهگیلویه اشاره و تاکید کرد که رفع مشکلات فعلی بالاخص در شرایط مبارزه با بیماری کرونا ضروری است و این شهرستان نیازمند گسترش بیمارستان فعلی و یا راه اندازی بیمارستان جدید است.
دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از بیمارستان این شهرستان گفت: در بازدید از این شهرستان، چند مشکل جدی مطرح شد و به نظر می‌رسد باید اولویت، احداث بیمارستان جدید و یا گسترش فضای کنونی آن بوده تا جوابگوی جمعیت بالای این شهرستان و همچنین شهرستان‌های همجوار باشد.
نماینده سازمان تأمین اجتماعی نیز بر مشارکت مالی در این پروژه و امضای تفاهم نامه تاکید نمود و اعلام آمادگی مدیرعامل این سازمان را جهت مشارکت مالی در قالب پیش خرید خدمت اعلام کرد.
حجت الاسلام موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام لنده در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه چند ماه متمادی و به صورت مرتب پیگیر احداث بیمارستان جدیدی در این شهرستان است، بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید در دهدشت تاکید کرد.
پس از ارائه نظرات کارشناسی افراد حاضر در جلسه، مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه‌ای با امضای تقوی نژاد به نمایندگی از وزارت بهداشت و دکتر سالاری مدیرعامل تأمین اجتماعی نسبت به تأمین اعتبار بخشی از این پروژه و تسریع در عملیات اجرایی آن اقدام شود. همچنین وزارت بهداشت نیز نسبت به پیگیری مجوزهای لازم و تأمین اعتبار باقی مانده پروژه اقدام لازم را انجام خواهد داد.
یکی دیگر از دغدغه‌های مطرح شده در این نشست تأمین اعتبار و احداث منازل مسکونی برای پزشکان متخصص در محوطه بیمارستان بود که در نهایت معاون توسعه وزارت بهداشت با تأمین اعتبار 16 باب مسکن متخصصین در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره) موافقت و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مکلف شد عملیات اجرایی را جهت ماندگاری پزشکان هرچه سریع‌تر آغاز و تا پایان مردادماه، تحویل دهد.
همچنین با اختصاص یک دستگاه آمبولانس به حوزه سلامت شهرستان کهگیلویه موافقت و تأمین اعتبار خرید دو دستگاه آمبولانس دیگر نیز به مبلغ 20 میلیارد ریال برای شهرستان کهگیلویه به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شد.
در ادامه این نشست، دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در زمینه تأمین نیروی متخصص در رشته‌هایی تخصصی از جمله جراحی مغز و اعصاب، بیهوشی و طب اورژانس، توسعه آی سی یو بیمارستان دهدشت، راه اندازی کلینیک ویژه و تأمین تجهیزات کلینیک تخصصی دهدشت، قول مساعدت و تسریع در فرآیند داد تا بخش دیگیری از مشکلات حوزه سلامت کهگیلویه برطرف شود.
بر پایه این گزارش، برای بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت 380 تخت بر اساس نظام سطح بندی معاونت درمان وزارت بهداشت پیش بینی شده است که 227 تخت در بخش دولتی و دانشگاهی و 152 تخت در بخش غیر دانشگاهی است. الان 240 تخت فعال در این شهرستان وجود دارد. زمین بیمارستان 9 هکتار و عملیات اجرایی این بیمارستان نیز در سال 62 آغاز و هم اکنون جزو بیمارستان‌هایی است که نیازمند مقاوم سازی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلیلی
Iran, Islamic Republic of
سلام.این مطلب از شما بعید است.اضافه کردن صد تختخواب یا هم احداث بیمارستان صد تختخواب دهدشت ربطی به سید کامل تقوی نژاد و موحد و هیچکدام از نیروهای استان ندارد.معاون وزیر بهداشت(دکتر جان بابائئ) به دهدشت آمد.وقتی ازدحام بیماران را دید و متوجه شد که این بیمارستان،حدود دوبست و پنجاه هزار نفر را پوشش میدهد و در کنار آن،گچساران با جمعیت کمتر چهار بیمارستان دارد و یاسوج شش بیمارستان دارد،خیلی ناراحت شد و برنامه ریزی کرد و مسئولان استان را دعوت کرد و این ظرفیت اضافه شد.زنده باد انسانیت دکتر جان بابائی که دلش به حال این مردم سوخت.
Iran, Islamic Republic of
دقیا همینطوره
تاتار
Iran, Islamic Republic of
این آدمی که من دیدم نه کامل
عرب مازار
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم
مطلع
Iran, Islamic Republic of
قبل از اومدن جان بابایی اقای موحد چندین جلسه باهاشون برگزار کرد تا متقاعد بشن بیمارستان جدید احداث کنن اینا نتیجه پیگیری جناب موحد هست
Iran, Islamic Republic of
موحد شاید اما کامل محاله
Iran, Islamic Republic of
علت نامه این تصمیم تاثیر فوق العاده حضور دکتر جان بابایی در دهدشت بوده است ، چون پیگیریهای موحد نوعی حرکت لاک پشتی و بدون هرگونه خروجی بوده است تقوی نژاد هم دست به عصاتر از آن است که اینگونه تصمیم بگیرد و گرنه قبلا که خودش آمده بود دهدشت چرا اقدام نکرد . در هر صورت این موضوع نتیجه اقدام فوری دکتر جان بابایی می باشد
شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
انصافا بود و نبود امثال تقوی نژاد در وزارت بهداشت چقدر مهم است؟؟
تقوی نژاد مگر دارای چه استراتژی کاری و اجرایی بوده که مردم نمی دانند؟؟
چیکار کرده؟؟
دولت روحانی فرصتهای شغلی خوبی برای امثال تقوی نژاد بود.....همین و همین
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1