تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۳۳۵۱۶
کبنا از سفر معاون وزیر بهداشت به دهدشت گزارش می دهد

نیاز مبرم دهدشت به تخت‌های ICU / فاز 2 بیمارستان دهدشت احداث می‌شود

۱
کبنا ؛قاسم جان بابایی؛ معاون درمان وزارت بهداشت و درمان به همراه دکتر عابدینی؛ دبیر کمیته علمی کرونای وزارت، دکتر واعظی مدیرکل اداره اورژانس بیمارستانی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و معاونین توسعه و درمان دانشگاه، فرماندار شهرستان کهگیلویه و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بازدید و در جریان روند کنترل، مقابله، مواجهه و درمان بیماران کووید ۱۹ قرار گرفت.
به گزارش کبنا، بعد از ظهر روز (سه شنبه 7 اردیبهشت 1400) قاسم جان بابایی معاون درمانی وزیر بهداشت به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت  رفت و از بخش کرونایی این بیمارستان، طرح‌های در حال ساخت و... بازدید کرد.

وی با تاکید بر نیاز مبرم مردم شهرستان کهگیلویه  به توسعه بیمارستان تصریح کرد: پیشنهاد ما بر این است که در محوطه همین بیمارستان فاز دوم را اجرا نماییم و رایزنی و صحبت‌های اولیه با سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته که ان شاء الله با همکاری وزارت بهداشت و درمان و سازمان تأمین اجتماعی شاهد اجرای فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) خواهیم بود.
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: به زودی کلینیک تخصصی این شهر راه اندازی می‌شود، موانع رفع می‌شود تا مردم از خدمات آن بهره مند خواهند شد.
 معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه، گفت: امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم بار کاری شدیدی که بر دوش کادر پزشکی و درمانی این مرکز بود، کاهش یابد.
 قاسم جان بابایی در ادامه تصریح کرد: شهر دهدشت جمعیت بسیار زیادی دارد و شهرستان‌های لنده، چرام و دو بخش دیگر از خدمات درمانی این مرکز استفاده می‌نمایند و متاسفانه از قبل در این شهرستان یک بیمارستان پیش‌بینی شده که با اجرای طرح تحول سلامت و اجرای هتلینگ، تخت‌های بخش‌های این مرکز درمانی اضافه شدند اما با روند افزایش جمعیت جوابگوی نیازهای مردم این سه شهرستان نیست.
 معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تخت‌های بخش ویژه (ICU)، اذعان داشت: با شدت بیماری کرونا و بحران ایجاد شده، تخت‌های بخش ICU این بیمارستان توسعه یافته و افزوده شد اما کماکان نیاز مبرم این بیمارستان به افزایش ظرفیت تخت‌های ICU مشهود و حیاتی می‌باشد و درصدد این هستیم که در دو هفته آینده تخت‌های ICU این مرکز درمانی را افزایش داده و در مقوله بعدی از بلوک زایمان این مرکز بازدید و انشالله آن را به سرانجام برسانیم.
وی در ادامه تصریح کرد: نیاز مبرم مردم این شهرستان به توسعه بیمارستان باید اتفاق بیفتد و پیشنهاد ما بر این است که در محوطه همین بیمارستان فاز دوم را اجرا نماییم و رایزنی و صحبت‌های اولیه با سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته که انشالله با همکاری وزارت بهداشت و درمان و سازمان تأمین اجتماعی شاهد اجرای فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) خواهیم بود و در پایان این سفر از اولویت‌های اساسی و کاری ما پیگیری این مهم یعنی اجرای فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت می‌باشد.
 دکتر جان بابایی در خصوص راه اندازی و افتتاح کلینیک تخصصی در حال ساخت این شهر افزود: به زودی کلینیک تخصصی این شهر راه اندازی و مردم از خدمات آن بهره مند خواهند شد. محرومیت ایجاد شده در این شهرستان باید اصلاح و مردم از خدمات مطلوب‌تری بهره مند شوند و این کلینیک با مشکل تابلوی برق و موارد دیگری مواجه هست که حتماً در نشستی، نیازهای مالی این مجموعه را برطرف خواهیم کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه به علت کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان کهگیلویه، شیوع بیماری در این شهرستان گسترش یافت و طی چند هفته اخیر شاهد افزایش چشمگیر بیماران کرونایی بستری بودیم.
 دکتر پرویز یزدان پناه ضمن قدردانی از خدمات و زحمات کادر بهداشت و درمان استان یادآور شد: انتظار می‌روند باهمکاری مردم و مسئولین گام اساسی در راستای کنترل بیماری در استان برداشته شود.
 وی همچنین به اقدامات صورت گرفته جهت کنترل و مقابله با بیماری در استان پرداخت و خواستار همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت با دانشگاه عوم پزشکی استان شد.
 فرماندار شهرستان کهگیلویه در نشست پایانی بازدید معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کادر بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه که در این شرایط حساس و بحرانی با تمام توان، انگیزه و اراده مستحکم در جهت ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و سایر بخش‌ها با جان و دل ارائه خدمت می‌دهند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.
 دارا کریمی نژاد در ادامه به بیان مشکلات، معضلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه پرداختند و خواستار توجه بیشتر مجموعه وزارت بهداشت و درمان به مقوله بهداشت و درمان مردم این شهرستان شدند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه همچنین گفت: اجرای فاز دوم بیمارستان جدید در همین مرکز درمانی با ۱۰۰ تخت درمانی، فرسودگی ناوگان ستاد اعزام این مرکز، تجهیز و ساخت منازل پزشکان، احداث و راه اندازی پایگاه انتقال خون این شهرستان که با توجه به بعد مسافت طولانی با مرکز استان از اهم خواسته‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان است.
 دکتر محمد طاهر طیب زادگان در ادامه به ارائه کمبودات موجود در حوزه درمانی این شهرستان از جمله کمبود رشته‌های تخصصی پزشکی، افزایش ظرفیت تخت‌های ICU، توسعه بلوک‌زایمان (LDR)، تجهیز و راه اندازی کلینیک جدید، اصلاح چارت نیروی انسانی جهت جبران کمبودهای پرسنلی پرداختند و مساعدت و عنایت ویژه معاونت محترم درمان وزارت بهداشت را خواستار شدند.
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در پایان گزارشی از عملکرد مجموعه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در مواجهه، مقابله و میزان پذیرش بیماران بستری، سرپایی و درمان بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) ارائه کردند.
در ادامه سفر معاون درمان وزارت بهداشت و هیئت همراه به شهرستان کهگیلویه، دکتر جان بابایی با پزشکان متخصص این شهرستان در نشستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1