تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۳۵۱۲
کبناگزارش می دهد

بازدید معاون امور اقتصادی استانداری از معادن بوکسیت سرفاریاب / مشوق های سرمایه‌گذاری در معادن کهگیلویه وبویراحمد

۰
کبنا ؛معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و سرمایه گذار و کارشناسان شرکت بین المللی فولاد تکنیک اصفهان از معادن بوکسیت سرفاریاب  بازدید کردند.
به گزارش کبنا از چرام؛ ذخایر معدنی از جمله پتانسیل‌های موجود در ایران است که با تنوع بالا در عرصه‌های گوناگون جغرافیایی کشور گسترده شده‌اند.
معادن کشور در بسیاری از مناطق محروم قرارگرفته آمد و استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از مناطقی در کشور است که در توزیع جغرافیایی معادن مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.
با توجه به این امر و لزوم رشد متوازن نواحی مختلف کشور در راستای دست یابی به توسعه متوازن و تقویت اقتصادی نواحی محروم و ایجاد فرصت‌های شغلی در این مناطق ضمن ایجاد عدالت منطقه‌ای در کشور با ایجاد مشوق‌هایی موجب جذب سرمایه گذاران در این مناطق می‌شود
 معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در راستای سیاست‌های دولت تدبیر وامید و توجه به احیا معادن تلاش‌های گسترده‌ای در این دوسال برای جذب سرمایه گذاران و فعال کردن معادن انجام داده است.
 دیروز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استانداری با دعوت از سرمایه گذاران بخش معدن از استان اصفهان و همراهی حوزه معادن سازمان صمت، بخشدار سرفاریاب و سفر آنها به شهرستان چرام گامی اساسی برای رونق و توسعه معادن برداشت.
 صمیمی دوست در گفت و گو با کبنا در خصوص اهداف این سفر به شهرستان چرام بیان کرد: در راستای ایجاد صنایع معدنی براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مواد معدنی استان؛ گروهی از سرمایه گذاران توانمند کشور به استان آمدند.
وی افزود: قبلاً با توجه به جلساتی که در ایمیدرو داشتیم وپیگیری های یکسال گذشته منجر به این شد که وزارت صنعت و معدن و تجارت شرکت‌های سرمایه گذار توانمند را به استان معرفی نماید.
 صمیمی دوست بیان کرد: به همین مناسبت یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی کشور به استان. اعزام شدند وما در کنار این عزیزان بازدیدهایی از معادن بوکسیت سرفاریاب داشتیم.
وی با بیان اینکه استان ما به لحاظ معادن یکی از استان‌های کشور است که دولت در طی چندسال اخیر توجه ویژه‌ای به این استان نموده است و با توجه به اینکه مواد معدنی بوکسیت؛ سلستین؛ گوگرد، گچ ومواد اولیه سیمان و بعضی دیگر از مواد معدنی در استان وجود دارد لذا بنا شد که بتوانیم روی معادنی که امکان تولید و فرآوری وصنعت خاصی را دارند کار کنیم.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به دلایل سفر به شهرستان چرام همراه با سرمایه گذاران بیان کرد: یکی از مواد معدنی مهم استان «بوکسیت» است که جزو ظرفیت‌ها وپتانسیل های خوب استان می‌باشد و این گروه سرمایه گذاری که در استان حضور داشتند آنها را همراهی کردیم و از بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام بازدید کردیم.
 وی با اشاره به بازدید میدانی از معادن سرفاریاب چرام بیان کرد: همین بازدید میدانی باعث انگیزه و رغبت زیادی برای این سرمایه گذار بود و خوشحال بودند که مسئولان استان در کنار آنها هستند و دیدن منطقه از نزدیک برای آنها جالب بود.
 صمیمی دوست بیان کرد: تمرکز معادن بوکسیت سرفاریاب برای سرمایه گذاران جالب بود و همین باعث شد که آنها در تصمیم گیری‌هایشان جدیت بیشتری داشته باشند و نکته مهمی که باید اشاره کنم با توجه به اینکه بنای ما این است از خام فروشی جلوگیری شود سرمایه گذار را به شهرستان چرام دعوت کردیم و از شهرک صنعتی بردیان چرام که از زیرساخت‌های آب؛ برق و گاز برخوردار می‌باشد بازدید کردند.
 وی افزود: سرمایه گذار به منظور ایجاد صنایع معدنی وابسته به بوکسیت از شرایط و زیرساخت‌های شهرک صنعتی چرام بسیار راضی بودند لذا همین مشوقی برای جذب سرمایه گذار به استان است.
 معاون اقتصادی استانداری با اشاره به سفر میدانی و بازدید از معادن و شهرک صنعتی چرام گفت: در ادامه این سفر جلسات فنی و تخصصی خوبی امروز در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرمایه گذار؛ سازمان صنعت و معدن و یکی از کارشناسان تهیه، تولید و یکی از بهره برداران توانمند معادن در استان برگزار شد و تصمیمات مهمی گرفته شد.
وی اعلام کرد: در سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله بویر احمد و دنا مطالعات لازم در حال انجام است که به محض اخذ مطالعات زمینه جذب سرمایه گذاران فراهم خواهد شد، وی اعلام کرد خوشبختانه بر اساس همین مطالعات بوده که کارخانجات سیمان مارگون و سیمان دشتروم و یا کارخانه آجر دهدشت راه اندازی و یا آهک هیدراته در چرام در حال اجرا می‌باشد.
وی افزود: در این جلسه روی ظرفیت‌های بوکسیت بحث و بررسی شد و اینکه آیا امکان ایجاد صنعتی که وابسته به معدن بوکسیت فراهم می‌شود یا نه چون بحث سرمایه گذاری است که مواد اولیه مورد نیاز تأمین گردد و روی صنایع وروش های مختلف ایجاد صنعت بحث و بررسی گردید.
 بحث آنها حمایت‌های استان مدنظرشان بود که ما اعلام کردیم از تمام ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد و سرمایه گذاران را مورد حمایت جدی قرار خواهیم داد.
صمیمی دوست بیان کرد:, در این نشست روش‌های سرمایه گذاری وروش های مشارکتی که آیا آن‌ها می‌توانند با بهره برداران و معدن داران استان به صورت‌های مختلف مشارکت کنند و بحث تضمین مواد اولیه که همان بوکسیت مدنظر آنها بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه معدن داران آزاد هستند براساس قوانین مواد معدنی را در هر نقطه‌ای از کشور عرضه کنند ما این تضمین را برای آنها دادیم که مواد معدنی استان را در اختیار این عزیزان قرار گیرد.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید: تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت در این یکسال اخیر وحمایت های ویژه‌ای که صورت گرفته است و همچنین حمایت‌های استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تلاش کردند و حمایت‌های دکتر غریب پور که قبلاً در ایمیدرو بودند و الان هم ارتباط قوی بین تیم اقتصادی استانداری ومجموعه صنعت و معدن برقرار است و ماهانه جلسات تخصصی داریم که نتیجه آن حضور سرمایه گذاران در استان است که امیدواریم موجب توسعه و رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مومد
Iran, Islamic Republic of
با اومدن صمیمی دوست و عکسهای گرفته شده مشکلات دیگر حل شد.... تا کی ..خودتان از حرفها خسته نشدید.....ظلم ظلم ظلم پایدار نیست
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1