تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۳۳۲۸۳
جلسه ستاد کرونای استان برگزار شد

حمایت از گروه های آسیب پذیر/لزوم رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه ها

۰
کبنا ؛صبح امروز(چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) جلسه ستاد پیشگیری کرونای استان به ریاست حسین کلانتری در سالن دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت بیماران گفت: هم اکنون 557 بیمار در بیمارستان های استان بستری شده اند که از این تعداد 168 نفر مبتلای قطعی و 26 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.تعداد بهبود یافتگان کامل تاکنون 33617 نفر و بهبودی نسبی 5897 نفر گزارش شده است.تعداد فوتی ۵۱۷ نفر با PCR مثبت در استان بوده است.
وی اضافه کرد:تعداد نمونه های مثبت در بهمن ۲۴۳۴ نفر، در اسفند ۴۸۷۲ نفر و در فروردین ۱۵۴۴۸ نفر بوده است. تعداد مرگ و میر در بهمن ماه ۱۱ نفر، در اسفند ۲۶ نفر و در فروردین ۷۶ نفر بوده است.تعداد نمونه های گرفته شده در بهمن ۱۸۳۱۲، در اسفند ۳۷۶۴۵ و در فروردین ۴۹۰۴۸ مورد بوده است.
یزدانپناه در خصوص آمار واکسیناسیون در استان را اینگونه تشریح کرد:در فاز اول واکسیناسیون ۴۳۶۸ دوز واکسن به استان وارد شد که ۴۳۶۸ دوز اسپونتیک، ۸۱۳ دوز واکسن سینو فارم و ۶۱۰ دوز بهارات بوده است و از هفته آینده در قسمت ششم واکسیناسیون، بیمارن زمینه ای و صعب العلاج را در دستور کار داریم.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این جلسه در خصوص حمایت از گروه های آسیب پذیر گفت:در طی بازدیدهایی که از بازار داریم و احتمال ادامه دار بودن این روند مردم انتظار دارند که در زمینه چک های برگشتی، پرداخت وام و پرداخت اجاره به اوقاف ستاد کرونا از بازاری ها حمایت کند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:گزارش‌ها حاکی از این است که سرعت شیوع و ابتلا با همان شیب تند بالا نمی‌رود اما هنوز منحنی ما نزولی نشده است.تلاش‌های همگانی صورت گرفته است و نقش کمیته‌ی نظارت و دستگاه های عضو کمیته مهم است و نقش کادر درمان خیلی مهم است و همه این تلاش‌ها نتیجه دار بود و هیچکدام بی نتیجه نبوده است.همه‌ی دستگاه‌ها تلاش کردند و همه‌ی اعضا در شهرستان‌ها فعالیت کردند و نتیجه این شده که سرعت شیوع و ابتلا‌ کاهش پیدا کند و ما این یک موفقیت می‌دانیم اما موفقیت اصلی تر ما این است که این شیب نزولی شود.همه شهروندان برای ما مهم هستد و جان همه‌ی انسان‌ها عزیز است.این تلاش ها قابل تقدیر است اما کافی نیست و باید ادامه پیدا کنند.
جلسه‌ای در خصوص واکسیناسیون داشتیم و برنامه واکسیناسیون در دولت و وزارت بهداشت بر اساس سند ملی است و بهترین و موثر ترین جایگزین واکسیناسیون است تا زمانی که به واکسیناسیون کلان کشوری و استانی برسیم تعامل سازنده بین اصناف،ارگان‌ها و سازمان‌ها، دوری از تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میانگین رعایت پروتکل‌ها در استان گفت:میانگین رعایت پروتکل‌ها ۷۹ درصد است و ما باید تلاش کنیم به ۹۰ درصد برسیم و زمانی که به این عدد رسیدیم می‌توانیم بگوییم این منحنی شیب نزولی پیدا می‌کند.نکته‌ی مهم این است که در ماه‌های پیش رو هم واکسن ها تولید داخل وارد بازار می‌شود(که این موضوع باعث افتخار ما در جهان است) و هم واکسن های خریداری شده عرضه‌ می‌شوند و جای تاسف دارد در این شرایط که واکسیناسیون شدت می‌گیرد ما تلفات و خسارت بدهیم.این‌ پیک می‌توانست بیشتر از اینا تلفات از ما بگیرد و خسارت وارد کند اما با هماهنگی دستگاه‌ها و رعایت مردم و اصناف این اتفاق نیفتاد.
کلانتری در خصوص تداوم اعمال شیوه‌نامه‌ها گفت:آرزوی قلبی ما این است که ما به شرایط عادی برگردیم، شرایطی که همه گروه‌های شغلی بتوانند به راحتی فعالیت کنند و این اصل(رعاین شیوه نامه ها و دستورالعمل ها) تا زمانی که جامعه تا ۷۰ درصد واکسینه شده باشد،تنها راه پیش روی ما است.تجمعات کاهش پیدا کرده‌اند اما هنوز هم وجود دارند.تلاش ما برای افزایش رعایت دستورالعمل از ۷۹ به بالای ۹۰ است.
کلانتری در ادامه اضافه کرد:در خصوص حمایت از اصناف، تا اوایل هفته‌ی آینده جلسه‌ای برگزار شود و برای اجرای مصوبه تلاش کنید و تا جایی که به بخش استانی مربوط شود کار‌ها را پیگیری کنید.
حسین کلانتری با اشاره با آمار بالای واکسیناسیون استان نسبت به استان‌های هم تراز گفت:بالای ۱۳ هزار واسکن وارد استان شده است و بخش اعظم آن تزریق شده و نسبت به استان‌های هم تراز آمار بالایی است اما باز هم تلاش می کنیم از طریق وزارت بهداشت بتوانیم امتیازات بیشتری برای مردم استان بگیریم و تلاش داریم تا یک آزمایشگاه دیگر در منطقه گرمسیر استان ساخته شود.کمیته نظارت باید فعالیتش را در استان را با شدت بیشتری انجام دهد و از همه دستگاه‌های استان که پای کار بودند تشکر می‌کنم.دستگاه‌های خدمات رسان ارائه خدمتشان باید مطابق شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد و در آخر در تلاشیم که پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان باشت دستور کار قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1