تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۸۸۳
ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

( فیلم و تصاویر ) ۸۱۴ نفر کهگیلویه و بویراحمد در یک روز کرونایی شدند / بیدادگری کرونا / نقض دستورالعمل‌های ستاد کرونا توسط یک نهاد / ارسال 4 اتوبوس به سفر تفریحی سیاحتی / جمالی: با ساختار شکنان برخورد می‌کنیم

۰
کبنا ؛ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 21 فروردین ماه 1400) ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست احد جمالی معاون سیاسی استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد. محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ارائه آماری به بستری بودن 426 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اشاره کرد بانشی گفت که دیروز از همه تست‌ها 814 مورد مثبت بوده که در این 14 ماه بی‌سابقه بوده است.
   
صحبت‌های تکان دهنده بانشی در باره آخرین آمار کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد: از یک هزار و ۹۹۵ تست روز گذشته استان، ۸۱۴ تست مثبت شده که این آمار بی سابقه بوده است. دیروز یک هزار و ۲۸۲ مراجعه کننده داشتیم که رکورد بالای ۱۰۰۰ نفر مراجعه کننده نیز شکسته شد.
 وی گفت که در این 14 ماه چنین وضعیتی سابقه نداشته همچنین از میانگین یک نفر روز مرگ در اسفندماه فراتر رفته‌ایم و احتمالاً مرگ‌های ما در هفته‌های آینده رقم می‌خورد. موارد مثبت ما در فروردین تا الان که 10 روز دیگر باقی مانده بیش از 7 هزار نفر بوده و در اسفندها در کل 4 هزار نفر بوده که نسبت به اسفندماه 1.5 برابر بیشتر شده است.
وی افزود: در کل استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۸۶ نفر بر اثر کرونا فوت کردند که در این ۲۰ روز اول فروردین ماه 1400 تعداد ۲۰ نفر فوتی داشتیم.
بانشی افزود: در این ۲۰ روز، تعداد موارد مثبت ۷۶۸۶ نفر بوده که نسبت به 30 روز اسفند، یک و نیم برابر بوده است. تعداد نمونه گیری‌ها در استان ۱۵۷۳۷۲ بوده، یعنی از ۲۲ درصد جامعه تست گرفته شده است.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این جلسه، اظهار داشت: یکی از مصوبات ستاد کرونا، کنترل مراسمات عروسی بود و علی رغم هشدار و تذکراتی که داده شد، شاهد هستیم که این دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود و ضرورت دارد که نیروی انتظامی برخورد جدی‌تری کند.
وی گفت: برگزاری هر گونه مراسم و تجمع را باید جرم مشهود اعلام شود.
احمدی به کنترل بازار پرداخت و گفت: با همکاری‌های خوبی که صورت گرفت، بازار کنترل شده و صنوف مشاغل 1 و 2 تعطیل هستند، و کنترل ورودی‌ها به خوبی صورت می‌گیرد و مشکلی در این‌حوزه نداشتیم.
پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه، گفت: از امروز هرنهاد یا فردی که تخلف کند به فرماندار گزارش می‌دهیم تا به دادستانی گزارش شود.
وی افزود: دیروز یکی از نهادها، ۴ اتوبوس از افراد را به سفری تفریحی سیاحتی به مشهد برده و نباید کارهایی نقض دستورالعمل‌ها ستاد کرونا صورت گیرد. دادستانی و فرمانداری در دفاع حقوق مردم نباید، کوتاه بیایند، و دادستانی باید طوری برخورد کند تا دیگر این گونه کارها انجام نشود.
 احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، اظهار داشت: در سال ۷۸ در چنین روزی این شهید والامقام به دست منافقان کوردل و ایادی آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نائل آمد که الگوی مجسم برای جوانان و نوجوانان است.
 وی افزود: وضعیت، وضعیت خوبی نیست و شهرستان‌های بویراحمد و گچساران و کهگیلویه در وضعیت قرمز دارند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که ما به سمت پیک کشوری می‌رویم و امیدواریم شر این ویروس منحوس از سر کشور و بشر کنده شود، الان رعایت پروتکل‌ها الزامی است.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دکتر یزدانپناه و مجوعه‌هایشان به خوبی شرایط را مدیریت کردند و باید به این مجموعه خداقوت گفت. مردم خوب رعایت کردند، اما انتطار این است وقتی در این شرایط قرار داریم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
جمالی در ادامه اضافه کرد: درخواست شده که بیمارستان دکتر جلیل به طور کامل و 100 درصد در اختیار بخش کرونا باشد و شما دستور لازم را صادر فرمایید تا این امر صورت گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نسبتاً خوب استان در بحث کرونا تصریح کرد: اما اکنون قریب به اتفاق مناطق استان تحت پوشش وضعیت قرمز است وقتی می‌گوییم شهرستان بویراحمد و گچساران و کهگیلویه یعنی بیشتر جاهای استان اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته است.
رئیس جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دیگر مناطق استان هم وضعیت آنچنانی ندارند مثل شهرستان بهمئی به گونه‌ای است که بیشتر آمار آنها به نام بهبهان نوشته می‌شود چرا که بیماران آن شهرستان به شهرستان بهبهان در استان خوزستان مراجعه کرده و جز آمار آن‌جا محسوب می‌شوند.
این مسئول در ادامه گفت: از فرمانداران در این خصوص سؤال می‌کنیم و توضیح می‌خواهیم، چرا که نشان‌دهنده رفتن به سوی پیک است، امیدواریم با مدیریت خوب شیب ملایم‌ی داشته باشیم.
وی گفت: بهترین راه درمان رعایت پروتکل‌هاست چیزی که از روز اول مسئولان وزارت بهداشت تاکید کردند که باید به مجموعه وزارت و دانشگاه علوم پزشکی استان به خاطر همه خدماتی که داشته‌اند خدا قوت گفت.
جمالی افزود: مردم هم خوب رعایت کردند اما انتظار است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در این پیک بیش از پیش داشته باشند چون وضعیت نسبت به گذشته خطرناک‌تر شده است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: امروز در شورای تأمین استان هم بحث روی این بود که بیمارستان جلیل ۱۰۰ درصد در اختیار کرونا باشد و تخت‌ها و بخش‌ها کاملاً به کرونا اختصاص داده شود چرا که در بیمارستان‌های دیگر زیرساخت آنچنانی برای بستری بیماران کرونایی وجود ندارد.
این مسئول در ادامه گفت: تعزیرات حکومتی در طول این مدت از یاران پای کار بوده و موفق عمل کردند و در گزارش نشان داده شد که تعطیلی بازار شهر یاسوج به خوبی صورت گرفته اما باید در خصوص حاشیه‌های شهرها و مراقبت از آنها پیگیری بیشتری شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین با اشاره به نگرانی تعزیرات حکومتی از وضعیت صنوف گچساران و دهدشت گفت: به فرمانداران آنجا هم اعلام می‌کنیم تا مصمم‌تر وارد شوند هرچند محدودیت‌ها موجب سختی رزق و روزی و معاش می‌شود اما اکنون بیش از هر چیز سلامتی مردم مهم است.
جمالی در خصوص مراسمات عروسی هم گفت: هر چند نیروی انتظامی تلاش شبانه‌روزی دارند و بیش از سایر دستگاه‌ها پای کار هستند و این کار قابل تحسین است اما باید برخورد بیشتری شود و جاهایی که رعایت نمی‌کنند به صورت تمام و کمال ورود پیدا کرده و برای مثال خودروهایی که در پشت آرامستان‌ها متوقف می‌کنند را با جریمه روبرو کرده تا کمتر در روزهای پنج‌شنبه جمعه به آرامستان‌ها مراجعه شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از نگرانی خود در خصوص وضعیت برخی شهرهای کوچک استان سخن به میان آورد و گفت: در مناطقی نمایندگی صمت و تعزیرات وجود ندارد که لازم است تیم‌های تخصصی در آن مناطق نیز حضور پیدا کنند.
جمالی گفت: در طرح شهید سلیمانی خدمت بسیار بزرگی به کل کشور شده یک سوء تفاهم ایجاد شده و نامه‌ای از وزارتخانه آمده که مربوط به اتمام طرح نبوده بلکه تغییر در روش‌ها مدنظر بوده است.
رئیس جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در خصوص پروتکل شکنی‌ها نیز گفت: هر کسی بخواهد مسئله را رعایت نکند باید برخورد قضایی صورت گیرد هرچند که دستگاه قضایی استان اگر نگوییم بی‌نظیر بلکه در کل کشور کم‌نظیر وارد شده که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی در خصوص ساختارشکنی پروتکل‌های بهداشتی گفت: رسماً به فرمانداران اعلام می‌کنیم که پای کار باشند و این افراد را معرفی کنند. هرکسی که بخواهد که پروتکل‌ها را رعایت نکند و ساختار شکنی کند، مقامات قضایی در این استان که پای کار هستند و پای کار بودن مقامات قضا کم نظیر و بی نظیر بوده است باید با آن‌ها برخورد کند و به فرمانداران اعلام‌می‌کنیم که باید با متخلفان برخورد کنند. ما وارد پیک کشوری شداه‌ایم و باید دستورالعمل‌های بهداشت و درمان را رعایت کنیم و امیدواریم این‌پیک شکسته شود. از امروز به مدت دو هفته مقررات سختگیرانه در کل کشور قرار است اجرا شود و فرمانداران باید تمام و کمال در جهت اجرای مقررات حرکت کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی باغ آبشار توسط منابع طبیعی به بهانه‌ی کاشت نهال هم گفت: موضوع پیگیری شود اگر چنین کاری صورت گرفته توبیخ شوند.
وی ادامه داد: در خصوص آرامستان‌ها تعداد صدها خودرو بعضی روزها پشت آرامستانها توقف می‌کنند که راهنمایی رانندگی اگر ۵۰ خودرو را جریمه کند قطعاً جلوی این کارها گرفته می‌شود.
جمالی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جلوتر از خیلی استان‌ها بوده و نشانه وحدت میان مدیران و مسئولان و دستگاه‌های استان است و امیدواریم که این موضوع شکسته نشود.
وی گفت: وارد پیک چهارم شدیم باید به صورت حداکثری رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی شود.
جمالی یادآور شد: از امروز به مدت دو هفته مقررات سختگیرانه‌ای به دستور رئیس جمهور در کشور اجرا می‌شود از فرمانداران و مسئولان انتظار می‌رود تمام و کمال در این قضیه جدیت داشته باشند و ما نیز به عنوان مسئولان استانی همراهی لازم را با آنها خواهیم داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
باجلسه تنها بدون خروجی مثبت هیچ کاری پیش نمیره دیروز جمعه 19فروردین از بغل پلیس راه یاسوج اصفهان تا سرنجل کل دقیقا 8مراسم عروسی ونسبتا شلوغ وجود داشت خوب قبول که عده ای بیخیالند وهنجار شکن ولی با قوه قهریه میشه جلوگیری کرد
Romania
احدجمالی اول خودت بروکنار با این طرز صحبت کردنت که امیدواری شر این ویروس کنده بشه ..مگه ماگناه کردیم کل دنیا دارند واکسن میزنند وما با دعای تو شفا پیدا کنیم
Iran, Islamic Republic of
ایام عید همه چیز به حال خود رها شده بود کنترل ها کمرنگ شده بود حال داریم نتیجه آن روزها رامیبینیم نیروی انتظامی درحدبضاعت خود تلاش کردند.نیاز به یک کار فرهنگی می‌باشد و درکنار آن تأمین معیشت مردم
بیراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
باید ورودی شهر از ساعت 17تا 8صبح بسته بشه هیچ فروشنده ای حق ورود افراد بدون ماسک را به داخل مغازه اش ندهد تاکسیها هم مسافر بدون ماسک سوار نکنند ادارات دارای ارباب رجوع هم همینطور
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1