تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۴۳۲۵۷۷
در جمع خبرنگاران مطرح شد

انتقاد مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کوچ زودهنگام عشایر/ جلوگیری از ورود بالغ بر ۴۵۰ کامیون حامل دام عشایر به ییلاق کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس مراتع توسط دامداران، از کوچ پیش از موعد آنها به مراتع استان تا قبل موعد کوچ ممانعت بعمل می‌آید و تا کنون از ورود بالغ بر ۴۵۰ کامییون و کامییونت حامل دام به ییلاقات استان کهگیلویه وبویراحمدجلوگیری شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، غلام‌حسین حکمتیان‌اصل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعدادی از عشایر زمان مناسب کوچ را رعایت نمی‌کنند و در بدترین زمان ممکن وارد مراتع ییلاقی استان می‌شوند، اظهار کرد: متاسفانه عشایر با عدم رعایت زمان مناسب کوچ، سبب آسیب به مراتع میان‌بند و سردسیر استان می‌شوند.
 وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان یک ایلراه بزرگ در مسیر کوچ پاییزه و بهاره استانهای هم جوار واقع‌شده و بیشترین خسارت در راستای کوچ بهاره به مراتع این استان وارد می‌شود.
 حکمتیان‌اصل به زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان اشاره و با بیان اینکه کوچ ییلاقی باید از ۱۰ اردیبهشت ماه شروع شود ولی متأسفانه عشایر استان‌های همجوار (خوزستان، بوشهر) مصوبات ستاد کوچ را که با تاریخ کوچ استان‌های همجوار در یک موعد زمانی مشخص شده است رعایت نکرده و کوچ زودهنگام را شروع کرده‌اند، عنوان کرد: با توجه به شرایط دمایی، اقلیم مناسب و علوفه کافی در استان‌های همجوار، لزومی ندارد دامدار کوچ پیش از موعدداشته باشد که در این رابطه انتظار داریم به عشایر استان‌های همجوار اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد.
 مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با توجه به اینکه مبدأ کوچ، استان‌های همجوار است، انتظار می‌رود که استان‌های همجوار با در اختیار گذاشتن نهادهای لازم برای عشایر، مانع کوچ زودهنگام آنها شود که متاسفانه این امر نه تنها تاکنون محقق نشده بلکه باعث بیشترین آسیب به مراتع استان ما می‌گردد.
 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور عدم تخریب و چرای زودرس مراتع توسط عشایر، درگلوگاهای شهرستان‌های (کهگیلویه، گچساران، باشت، بویراحمد، بهمیی، لنده و دنا) با ایجاد پستهای ثابت و اکیپهای گشت سیار از کوچ پیش از موعد آنها به مراتع استان جلوگیری می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تشکل منابع طبیعی
Iran, Islamic Republic of
این آقای مدیر منابع طبیعی از عهده این مسئولیت بر نمیاد هیشکی هم نیست که نجاتش بده .
آخه مگه می شه ی کارمند حسابداری بشه مدیر کل منابع طبیعی .
الان یادش افتاده که باید کوچ زود هنگام کنترل بشه
چند مدت دیگه فاجعه آتش سوزی هاست و بدون هیچ برنامه ای بعدش هزاران هکتار آتش سوزی می گه ۱۰ هکتار
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1