تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۴۳۲۵۶۳
اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین گام محکم مرد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سال تولید / فعال شدن ۳۰ واحد راکد در کهگیلویه و بویراحمد / طرح تولیدی که مانع خروج ۵ میلیون دلار ارز می‌شود

۰
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته 30 واحد تولیدی راکد را با کمک همین جلسات به چرخه تولید رساندیم و برای حدوداً 500 نفر اشتغال ایجاد کردیم.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 11 فروردین 1400) اولین جلسه کارگروه تسهیل موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد سال جدید در شهرک فرودگاه (در محل اجرای فاز دوم شرکت سینره) یاسوج برگزار شد.
سیدحشمت الله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه، اظهار داشت: اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است و این نشانه اهمیت موضوع است و امیدوارم امسال که سال تولید، پشتیبانی‌ها ومانع زدایی ها است بتوانیم موانع را از سرراه تولید برداریم.
وی در ادامه گفت: این واحد از سال 1394 بلا استفاده بود و مالک نتوانست آن را راه اندازی کند و با پیگیری‌های بانک سپه این واحد راکد در اختیار شرکت طبیعت زنده (سینره) قرار گرفت و امروز شاهد اجرای طرح طبیعت زنده هستیم که قرار است مواد اولیه شوینده‌های سینره در این مکان تولید شود، تقریباً 70 درصد مواد اولیه سینره وارداتی بوده و با اجرای این واحد مواد اولیه در همین مکان تولید خواهد شد و می‌تواند بخشی ازمواد اولیه واحدهای دیگر را تأمین کند و بانک‌های عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون قرار است به واحدهای راکد کمک کنند این واحد تولیدی به 70 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا بتواند راه اندازی شود.
صمیمی دوست گفت:
با اجرای فاز دوم توسعه شرکت تولیدی سینره در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تأمین و تولید مواد اولیه شوینده‌ها و ایجاد اشتغال از خروج ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود و سینره علاوه بر تولید مواد اولیه می‌تواند مواد مورد نیاز کشور را تأمین و حتی صادرات داشته باشد.
وی افزود: در اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در یکی از واحدهای راکد برگزار شد سوله بلااستفاده‌ای برای اجرای فاز دوم طرح توسعه شرکت سینره تولید مواد اولیه محصولات شوینده در اختیار این واحد قرار گرفت، اعتبار راه اندازی طرح توسعه ۷۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی آن ۱۰۰ نفر است.
محمدقربانی معاون اجرایی شرکت سینره نیز در این باره، اظهار داشت: شرکت سینره تولید کننده انواع مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی است در راستای اینکه بتوانیم مواد اولیه انواع شامپوها، شوینده هاو الکل هارا تولید کنیم تصمیم داریم با کمک بانک‌های عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون این طرح را اجرا کنیم.
قربانی در ادامه گفت: در 3 سال گذشته مواد خام به خارج صادر و تبدیل به مواد اولیه برای تولیدات شرکت می‌شد که با اجرای این طرح دیگر نیازی به صادرات مواد خام به خارج از کشور نیست صادرات به کردستان عراق دوبرابر شده و اگر بانک‌های عامل به عنوان پشتیبان کمک کنند در پایان سال شاهد تولید دوبرابر و صادرات به کشورهای دیگر هستیم و تصمیم داریم این زنجیره تولید را ادامه دهیم سال گذشته با تولید بطری و امسال با تولید مواد اولیه و طرح بعدی یک طرح کارتن سازی برای مواد آرایشی است.
وی افزود: مهم‌ترین بحث که باعث افزایش قیمت می‌شود بحث حمل و نقل است که اگر این بخش راه اندازی شود هزینه حمل و نقل بسیار کاهش می یابدو انتظار داریم بانک‌ها مشارکت کنند و برای ایجاد توسعه وام مدت دار بدهند که بتوانیم صادرات را دوبرابر سال گذشته کنیم و ارز آوری برای کشور داشته باشیم  علاه بر محصولات سینره و درماکلین تصمیم داریم برند آرایشی INLY را صادر کنیم.
محمد قربانی معاون تولید و برنامه‌ریزی مدیرعامل شرکت سینره با اشاره به دو دهه فعالیت سینره در سه بخش تولید مواد آرایشی _بهداشتی و مکمل‌های غذایی و دارویی عنوان کرد: برند سینره یک برند شناخته شده است تنها برای تأمین تأمین مواد اولیه شامپو، شوینده و پاک کننده ۵ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد که در این طرح حدود ۴ یا ۵ پایه اول شوینده‌ها را خودمان تولید می‌کنیم.

  

وی بیان کرد: مواد پتروشیمی از کشور ما به آلمان، کره جنوبی و چین می‌رفت و بعد از اینکه به ۵ پایه شوینده تبدیل می‌شد به کشور برمی‌گشت اما با اجرای این طرح پایه شوینده تولید و از ارزبری جلوگیری می‌شود.
قربانی بیان کرد: ۷۰ درصد بطری‌های محصولات سینره در شهرک‌های صنعتی یاسوج تأمین می‌شود، بنابراین با برنامه‌ریزی صورت گرفته می‌توانیم صادرات به کردستان عراق را دو برابر کنیم، در صورت همکاری بانک‌ها و تسریع در پرداخت تسهیلات در حوزه صادرات به سایر کشورهای همسایه گام‌های بزرگی برداشته می‌شود و از خام‌فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری می‌شود.
 قربانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که زنجیره تولید محصولات سینره را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل دهیم، بیان کرد: هر چه این زنجیره کنار هم باشد قابلیت رقابت بیشتری وجود دارد گام بعدی طرح کارتون‌سازی است.
 معاون مدیرعامل شرکت آرایشی و بهداشتی سینره بر لزوم همکاری بانک‌ها و جلوگیری از بروکراسی‌های اداری تاکید کرد و گفت: مانع زدایی یعنی همین کاهش بروکراسی‌های اداری، انتظار می‌رود بانک‌های عامل برای توسعه سینره، وام توسعه‌ای پرداخت کند.
 وی با اشاره به اینکه محصولات سینره و درمان این دو برند شناخته شده این واحد تولیدی است، گفت: قرار داد صادرات شرکت سینره در سال گذشته ۲ میلیون دلار بود که بالغ بر ۸۰ درصد عملی شد و محصولات سینره به لبنان، افغانستان، کویت و عراق صادر شد و به انگلستان هم صادر خواهیم کرد.
 قربانی هدف‌گذاری سال جدید را افزایش ۲ برابری صادرات دانست و عنوان کرد بعد از برند سینره و درماکلین و برند این‌لین (تولید رژ لب، سایه و مداد چشم و .....) راه‌اندازی شود.
سالار حسین پور رئیس سازمان صمت کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت: در راستای سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها تصمیم داریم برنامه امسال به این شکل باشد که بخش زیادی از جلسات مانع زدایی ها را در خوده واحد تولیدی اجرا کنیم که با مشکلات از نزدیک روبرو شویم و امیدوارم بتوانیم با کمک بانک‌های عامل مشکلات تولید را رفع کنیم.
حسین‌پور با بیان اینکه برای تحقق شعار ۱۴۰۰ قدرتمندتر از گذشته جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار می‌کنیم، افزود: بخشی زیادی از جلسات در خود واحدها مشکل‌دار و راکد برگزار می‌شود با این امید که با همکاری همه دستگاه‌ها موانع تولید برداشته شوند.
 وی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و بانک‌ها برای رفع موانع تولید و رفع غبار محرومیت از چهره کهگیلویه و بویراحمد شد.

 

صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در انتها، گفت: بانک رفاه کارگران اعلام کرده، امسال به چندین واحد استان کهگیلویه و بویراحمد کمک خواهد کرد. سال گذشته 30 واحد راکد را با کمک همین جلسات به چرخه تولید رساندیم و برای حدوداً 500 نفر اشتغال ایجاد کردیم و امسال این جلسات و پیگیری‌ها را بیشتر می‌کنیم. شرکت زربند یکی از شرکت‌های راکد را خریداری کرده و به زودی افتتاح می‌شود.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خبرهای شیرینی برای مردم در بخش تولید داریم گفت: ۵ سوله بزرگ در استان بلااستفاده است که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.
 وی بیان کرد: گام‌های بزرگی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی در استان برداشته می‌شود.
  
  صمیمی‌دوست گفت: تلاش تیم اقتصادی استان در سال جدید این است که در نهایت همکاری واحدهای راکد احیاء، موانع برطرف و بخش‌هایی که نیاز به پشتیبانی است حمایت و پشتیبانی انجام شود.
  صمیمی‌دوست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری هستند که آماده سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان هستند، گفت: در سال جدید، نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای برگزار می‌شود تا موانع برطرف شود.
 در نهایت مقرر شد؛ بانک رفاه کارگران پیگیری لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی فاز دوم سینره انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شعار
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی کم شعار بدهید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1