تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۳۲۳۸۵
کبنا گزارش می دهد

اجرای طرح پایش و مبارزه با آفت برگ خوار و جوانه خوار بلوط‌های لوداب

۰
کبنا ؛طرح پایش، پهنه بندی، پیش گیری و مبارزه علیه آفت جوانه خوار و برگ خوار درختان بلوط در پنج هزار هکتار از اراضی جنگلی منطقه لوداب اجرا شد.
به گزارش کبنا نیوز از لوداب، پیروز جاوید سرپرست یگان حفاظت شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز با اشاره به نقش جنگل‌ها و مراتع در حفظ سلامتی انسان گفت: امروز حفظ مراتع و جنگل‌ها به دلیل تخریب بی رویه انسان‌ها و وجود برخی بیماری‌ها باعث شده است تا بخشی از این سرمایه‌های الهی در معرض خطر قرار بگیرند.
او افزود: از این رو اقدامات خوبی از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری در طی دهه‌های گذشته در راستای صیانت و ارتقای سطح جنگلی و پوشش مراتعی صورت گرفته است که نتیجه این اقدامات کاملاً مؤثر بوده است.
فرمانده یگان حفاظت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: یکی از مهمترین آفت‌های که چند سالی است باعث از بین رفتن درختان بلوط می‌شود بحث آفت پروانه برگ و جوانه خوار بلوط در جنگل‌ها است که این آفت در برخی از مناطق جنگلی بلوط شهرستان نیز مشاهده شده که با تدابیر صورت گرفته عملیات محلول پاشی در سطح پنج هزار هکتار از درختان بلوط از اراضی جنگلی منطقه  لوداب در حال اجرا می‌باشد و تقریباً این عملیات محلول پاشی 10 روز طول خواهد کشید.
جاوید اظهارکرد: این آفت به دلیل پدیده خشکسالی در سال‌های گذشته حادث شده است که با کارشناسی‌های صورت گرفته و با توجه به شناسایی آفت چوب خوار و پروانه برگ و جوانه خوار بلوط و عملیات محلول پاشی در جنگل‌های شهرستان امیدواریم شاهد از بین رفتن این آفات در کمترین زمان ممکن باشیم چرا که جنگل‌ها مهمترین سرمایه بشری هستند.


نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
فایل های مرتبط
1