تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۴۳۱۹۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

( فیلم تکان دهنده ) محرومیت بردپهن جلیل بویراحمد در چشم‎های زنان روستایی / روستا در محاصره کوه، رودخانه و بی‌توجهی مسئولان / بگوئید یا امام حسین (ع) به دادمان برسید ( + تصاویر )

۷
کبنا ؛به جاده‌های خاکی و خیسی که خاک از آن بلند نمی‌شد، رسیدیم، برف روی کوه‌ها نشسته، اینجا در روستای بردپهن جلیل از بخش سپیدار -در 40 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد- سوز سرمای زمستان بیشتر احساس می‌شود. روستا با تعداد 22 نفر جمعیت، اما تعدادی از جگرگوشه‌های خود را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و حالا در نبود آنها، بخاطر مشکلات عدیده و رنجی که می‌کشند، اشک از چشمانشان جاری است.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح روز (جمعه 22 اسفند ماه 99) برای بازدید از جاده دسترسی روستای بردپهن جلیل به بخش سپیدار شهرستان بویراحمد سفر کردیم، تا از نزدیک مشکلات این روستا را با حضور علیداد حسین زاده بخشدار سپیدار از زبان مردم سختکوش و شهید پرور بشنویم.
کمتر از یک ساعت در جاده بودیم، پس از جاده خاکی، بر سر راه رودخانه‌ای پدیدار شده که مردم به سختی و مشقت، با وجود پیری و کهولت سن پا در این رودخانه گذاشته و از آن عبور می‌کنند؛ صحنه‌ای که دیدن آن دل هر انسانی را به درد می‌آورد.
پیرزن اهل بردپهن، گویا که آخرین امیدش رسانه‌ها است که به روستا سفر کرده، غصه‌ها و درد دلش را برای خبرنگار ما به زبان می‌آورد، پیرزن می‌گوید که برادرش اولین شهید روستا بوده است، افتخار می‌کند که برادرش اولین شهید روستا است، ولی حالا در رنج و مشقت بخاطر سرمای استخوان سوز، نبود گاز، و نبود پل ارتباطی جلوی لنز دوربین‌ها اشک‌هایش سرازیر است.
یکی دیگر از زنان روستایی فریاد می‌زند «اگر زن بارداری در این روستا مریض شود، راه دسترسی نداریم که او را به مراکز درمانی برسانیم».
این روستا، سالهای دور جمعیت بیشتری داشته، و الان به خاطر نبود گاز و وسایل رفاهی و ارتباطی، جوان‌ترها به شهر و جاهای در دسترس تری سفر کرده‌اند، پیرمردی که حالا به سلامت از رودخانه عبور کرده، او هم صدایش بلند است صدایی که از جنس درد است، می‌گوید: 50 سال در این روستا زندگی می‌کنیم، کمرمان شکست، چرا کسی به فکر ما نیست [گریه مردم روستایی].
دیگر مرد روستایی بیان می‌کرد: این روستا 5 شهید و تعدادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. اما اصلاً کسی احوال ما را نمی‌پرسد که مردم این روستا چه نیازی دارند.
یکی از زنان این روستا یادی از ائمه اطهار می‌کرد و می‌گفت: یا سید الشهدا (ع) فکری به حال ما کنید. روستای بردپهن در محاصره کوه و رودخانه و ما را از پا در آورده است. برای تأمین نیازهای اولیه و مایحتاج خود مشکلات زیادی داریم و چاره‌ای هم نداریم.

-
در ادامه علیداد حسین زاده بخشدار سپیدار گفت: طبق سرشماری سال 95 روستای بردپهن جلیل 8 خانوار و 22 نفر جمعیت دارد.
وی افزود: این روستا چند شهید تقدیم انقلاب کرده است، ولی پل ارتباطی ندارند، به تبع آن گاز هم به این قسمت کشیده نمی شود. حسین زاده اظهار کرد: قبلا مصوب شده بود که پل نصب شود ولی به دلیل معارضات اجتماعی منتفی شد، الان تا حدودی در جریان است، به دنبال این هستیم که پل احداث شود.
حسین زاده با بیان اینکه من خودم را جزو مردم می دانم نه مسئولین، گفت: مسئولان همکاری کرده اند، دستشان را می بوسیم، انتظار داریم که همکاری شود تا مشکلشان مرتفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
عه چرا هیچکی نرفته با شاسی بلند و کت مارک دار عکس بگیره....... ای بابا...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بیشترش تقصیر خود مردمه
تا میخوان یه کاری براشون انجام بدن یه عده دیگه از رو لج یا اختلاف یا هر چیزی مانع کار میشن
United States
این هم جلو دوربین یه وعده ای داد....بعد یک سال ...
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
حق این مردم نیست ک بعداز چهل سال اینجور در فقررفاهی زندگی کنند خدا لعنت کند مسولینی را طی این چندسال گذشته بفکر این غیور مردان وشیرزنان نبودند
Iran, Islamic Republic of
موقعی که لازم دارن روستا رو پیدا میکنن اما موقع خدمات و کار خبری از مسولین نیست
شجاع
Iran, Islamic Republic of
سلام من که اشکم دراومد.واقعا ناراحت کننده هست.ان شا الله مسیولین محترم اگاه شوند ویه کاری انجام دهند.گاهی موقع مسیولین اطلاع ندارند .ممنون از خبرنگاران عزیز.واقعا سربازان گمنام راه حق هستید.خدا قوت.وگرنه هر انسانی باهر خط وجناح سیاسی که باشه زجر یک انسان دیگه را دوست ندارد
جلیلی
Italy
خود کرده را تدبیر نیست....
ما خودمون میخایم که اینطور باشیم....
هرکه خواست مدیر بشه نزاشتیم...بخشدار بشه نزاشتیم.. مدیرکل بشه......شورا بشه....حقمونه....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1