تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۳۱۷۶۱
جلسه ستاد کرونا گچساران برگزار شد

زنگ خطر به صدا درآمد / توصیه‌های فرماندار گچساران به شهروندان / آخرین آمار کرونا در شهرستان / آیا بازار گچساران تعطیل می شود؟ + تصاویر

۰
کبنا ؛جلسه ستاد کرونای شهرستان گچساران با حضو فرماندار گچساران، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه ناحیه شهزستان و اعضای ستاد در فرمانداری گچساران برگزار شد
 به گزارش کبنا نیوز، دراین نشست رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از افزایش نمونه گیری کرونا در اسفندماه خبر داد و گفت: روزانه 200 مورد تست کرونا  از افراد مراجعه کننده  مشکوک  و مبتلا به کرونا دریافت می‌شود.
 آرین غلامیان افزود: هم اکنون  اکیپ‌های سیار  شبکه بهداشت در حال بازرسی و اخذ نمونه کرونا از نیروهای شاغل در سد چم شیر، مرکز لرزه نگاری،  فروشگاه‌های بزرگ، پمپ بنزین و ترمینال  هستند.
وی با بیان اینکه در این طرح بیش از یک هزار 500 تست  کرونا دریافت شده است، ابراز کرد:  با توجه به اینکه وضعیت گچساران نارنجی است و باید مشاغلی که در رسته 3 و 4 قرار دارند تعطیل  باشند اما متاسفانه این  دسته از گروه شغلی در حال فعالیت هستند که انتظار می‌رود اداره صنعت، معدن و تجارت به این مقوله ورود کنند.
. رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد:  اگر وارد محدوده  کرونا شویم و شرایط شهرستان تغییر کند مجبور به تعطیلی بازار خواهیم شد.
در ادامه فرمانده انتظامی گچساران اظهار کرد: با توجه به شرایط شهرستان و اعمال محدودیت‌ها تردد در ساعات شبانه  تعداد 2 هزار و 645 دستگاه خودرو جریمه شده است.
سرهنگ سید محمد موسوی افزود: در اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی این تعداد خودروها جریمه ۲ میلیون ریالی شدند.
موسوی تصریح کرد: در طرح منع تردد 94  دستگاه  خودرو که  قانون را نقض کرده  و پلاک‌های خود را مخدوش کرده  خودری آن‌ها توقیف و به دادستانی معرفی شده‌اند.
وی  با بیان اینکه  تعداد 78 د ستگاه خودرو جریمه 5 میلیون ریالی شده‌اند، اذعان کرد: در این مدت 272 ددستگاه خودرو متخلف در طرح منع تردد و اعمال منع قانون توفیق و به پارکینگ منتقل شدند.
فرمانده نیروی انتظامی گچساران بیان کرد: برای کنترل تردد در ساعت‌های شبانه روز از دوربین‌های ثبت تخلف  استفاده می‌شود و خودروهای متخلف جریمه و اعمال قانون خواهند شد.     
موسوی در ابراز کرد: با توجه به شیوع کرونا و انجام بازرسی از اصناف گچساران  از ابتدای سالجاری تا کنون 18 هزار و 113 مورد بازرسی از اصناف گچساران صورت گرفته که منجر به پلمب 426 واحد صنفی متخلف شد.
وی عنوان کرد: در این مدت 851 گشت مشترک انجام گرفته است.
فرمانده نیروی انتظامی گچساران خواستار اطلاع‌رسانی  بیشتر رسانه‌ها از وضعیت کرونا شد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آماده همکاری با تمامی دستگاه‌ها را دارد.
 فرمانده سپاه ناحیه شهرستان گچساران در نشست ستاد مقابله با کرونا گچساران اظهار کرد:  یک سال است که درگیر  بیماری کرونا هستیم و یک گوشزدی است برای مسوولان  که به موقعه و بهتر عمل کنیم.
سرهنگ باقر بسنده با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی  گفت: در طرح شهید سلیمانی که در آذر ماه امسال طبق یک تفاهم نامه از سوی وزارت بهداشت با بسیج منعقد شد   خوشبختانه شاهد یک آمار کاهشی در سطح شهرستان بودیم.
وی افزود: در طرح جدیدی که ابلاغ شده است این طرح از 15 اسفنده لغایت 15 فروردین ماه انجام می‌شود که این طرح در روز گذشته  در گچساران اجرایی شد.
پسنده عنوان کرد: در این طرح نیروهای بسیجی در مبادی  ورودی شهر مستقر  و از مسافران مسافران تست کرونا  دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح هر خودرویی که از  محور ورودی به شهرستان  وارد می‌شود  از آنها تست سریع کرونا دریافت می‌شود و افراد دارای علائمی کرونایی 14 روز قرنطینه و  بسته‌های معیشتی معیشتی به آنها اعطا می‌شود.
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران ابراز کرد: با توجه به قرار گرفتن  شهرستان گچساران در محور مواصلاتی جنوب به شمال و همجواری با استان خوزستان و بنادر جنوبی این یک زنگ خطری برای شهرستان به شمار می‌رود.
 پسنده خواستار تکمیل و بهره‌برداری از محور کمربندی  گچساران شد، گفت: با بهره‌برداری از محور کمربندی تمامی راه‌های فرعی ورود به شهرستان گچساران مسدود خواهد شد.
وی  با بیان اینکه نیروهای بسیجی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پای کار هستند، گفت:  انتظار می‌رود که برای ریشه کنی و قطع زنجیره کرونا تمامی دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.
 پسنده خواستار ایجاد  2 مرکز نقاهتگاه مردان  و خانم در این شهرستان شد.
 فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد:  متاسفانه 24 ساعت گذشته در استان همجوار گچساران ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا  جهش یافته انگلیسی و سن این افراد در میانگین سنی این  30، 40 و 50, سال  بوده است.
علیرضا اتابک افزود: با این حساسیت و دقت نظر باید به یک تعهد نظر برسیم که همه بسیج شویم در بازار، مناطق گردشگری و غیره هر جا که دورهمی و تجمع است جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: این بیماری مرزهایی را نمی‌شناسند و باید کاری انجام بدهیم که این بیماری وارد دروازه شهر نشود.
 اتابک عنوان کرد: اینجا ما نمی‌نشینم که سخنرانی کنیم و چرا که ما  مسوول هستیم و باید راهکار و گزارش کار ارائه دهیم.
 وی با بیان اینکه گچساران در شاهراه محور مواصلاتی قرار گرفته است، افزود: شهرستان گچساران بیشتر از همه در معرض خطر  و این  یک هشدار است.
 فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه  مبادی ورودی شهر باید کنترل شود، گفت: یک فرد آلوده‌ای  اگر وارد این شهرستان شود می‌تواند تا  ۲۵ نفر را به این بیماری مبتلا کند.
اتابک ابراز کرد: در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم و  رفت و آمد و دید و بازدید زیاد است و ما باید این رفت و آمدها را کنترل کنیم.
 وی با بیان اینکه مردم اگر عواقب ابتلا به این بیماری را بدانند همان افراد هم رعایت می‌کنند، عنوان کرد:  در جلسه گذشته اعلام کردیم که ماموریت‌های شرکت نفت به استان خوزستان و بالعکس ممنوع است و هیچ گونه  ترددی نباید صورت بگیرد و جلوی این موضوع باید گرفته شود.
 فرماندار گچساران افزود: هر کجا که بهداشت و درمان تشخیص بدهد که سلامت مردم به خطر می‌افتد  است نامه شدیدالحنی را بنویسید و ما به عنوان شورای تأمین و شورای سلامت پشت این قضیه خواهیم بود.
اتابک ادامه داد: بهداشت و درمان این مصوبه را داشته باشد که با کسانی که تجمعات انتخاباتی را انجام می‌دهند با آنها برخورد صورت می‌گیرد چرا که سلامت مردم مهم است.
وی تصریح کرد: اگر کاندیدای بخواهد برای مردم قانون گذار باشد پس باید این مصوبه ستاد کرونا که  یک قانون است باید رعایت شود.
اتابک با بیان اینکه مصوبات گذشته به قوت خود باقی هستند، گفت: اعمال محدودیت و منع تردد همچنان همچنان پا برجاست و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
فرماندار گچساران اظهار کرد: راه‌های منتهی به روستاهای گردشگری همچنان مسدود است و عملیات آسفالت محور کمربندی از فردا آغاز می‌شود.
اتابک  در ادامه خواستار گشت‌های مشترک ویژه به صورت مستمر در صبح و بعد از ظهر از بازار گچساران شد، گفت: گشت‌های ویژه هر روز صبح از جلوی فرمانداری کار خود را شروع می‌کنند.
اتابک با بیان اینکه این گشت‌ها تا 14 فروردین  سال آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: به دفاتر ثبت ازدواج تذکراتی داده می‌شود و در صورت تکرار این دفاتر پلمب خواهند شد.
وی در ادامه به  موضوع کاهش جریمه  خودرویی اشاره کرد و گفت:  خودروهایی که در ساعت منع تردد جریمه می‌شود این موضوع دست شهرستان نیست و  یک موضوع کشوری است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه تمامی تمهیدات  و مصوبات زمانی اجرایی می‌شود که همگان عزم جدی داشته باشیم، اظهار کرد: کلیه کسانی که وارد شهرستان می‌شوند باید تست کرونا دهند.
وی عنوان کرد: مراسم تشییع و تدفین و خاکسپاری باید حداکثر 2 ساعت و فقط صبح‌ها برگزار شود.
 اتابک افزود: با توجه به  رنگ‌بندی  وضعیت نارنجی شهرستان  تمامی اماکن ورزشی و ورزش‌های همگانی باید تعطیل باشند.
 فرماندار گچساران در ادامه  با اشاره به بازدید سرزده از بازار گچساران گفت: با کسبه بازار صحبت‌ها و هشدارهای لازم داده شد.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود که کسبه و بازاریان پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و اگر روند  بیماری صعودی باشد مجبور هستیم که بازار را تعطیل کنیم و ما به دنبال تعطیلی بازار نیستیم و ما باید کمک کار بازار باشیم و چه کسی باید کسبه را کمک کند همین گشت‌های بازرسی و نظارت و گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، تعزیرات، شبکه بهداشت  و شهرداری فعالیت خود را بیشتر کنند.
اتابک ابراز کرد: در آستانه فرا رسیدن سال نو هستیم و ما تجربه یک بازار سیار در سطح شهر را داریم که انتظار می‌رود از شهرداری و صنعت، معدن و تجارت به این افراد اجازه داده نشود که در سطح خیابان بساط کنند.
فرماندار گچساران در پایان گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در گچساران گزارش نشده است.
اتابک در پایان به شهروندان توصیه کرد: تنها راه مقابله و پیشگیری ازاین  بیماری رعایت کامل پروتکل بهداشتی است  که شامل زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و...می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جالبه همه جا باس نعطیل بشه ولی کارمندان دولت،تمام نفرات،تمام وقت باید درمحل کار حاضرشوند.
طرح دور کاری هم کنسل شده ، آقایان مسئول خاله بازی نکنید ادارات ا تعطیل کنید،بانصف نفرات هم میتونید کار کنید.

تاشرکت نفت تعطیل نشود سایه کرونا از سرمردم کم نخواهد شد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقایونی که همش دم از جریمه شدن میزنید شاید یه بدبختی مشکلی براش پیش بیادبعد از ساعت 9 باید چکار بکنه
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1