تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۳۱۷۴۵
جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد

مسکن امید یاسوج معطل زمین / زمین مدنظر راه و شهرسازی برای مسکن امید مناسب نیست / حرکت‌های پوپولیستی و عوام‌فریبانه برای جذب آرای مردم ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست محمد رحیم دهراب‌پور و با حضور همه اعضا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (یکشنبه ۱۷ اسفند ۹۹) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج در محل این شورا برگزار شد. 
در ابتدای این جلسه محمدرحیم دهراب پور، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج، نامه اداره کل راه و شهرسازی به شورا را مورد بحث قرار داد و اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرده که ۵۸۰۰ متر مربع زمین از املاک شهرداری واقع در قسمت بالای ارم یک جهت ساخت مسکن امید با ۴۲۰۰ متر زمین واقع در نجف‌آباد معاوضه شود.
فرشاد نگین تاجی، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج  در این جلسه به موضوع این زمین اشاره کرد و اظهار داشت: ما درخواست کردیم که زمین در سطح شهر برای معاوضه باشد و اداره کل راه و شهرسازی گفت ما چنین زمینی نداریم. و نظر من این است که این زمین به هیچ عنوان برای مسکن ملی مناسب نیست. هم شیب خیابان نامناسب، هم دسترسی‌ها، هم فضای کافی و مناسب پارکینگ وجود ندارد. اگر اداره‌کل راه و شهرسازی این زمین را برای خوابگاه می‌خواهد، این بهترین گزینه است اما برای «مسکن امید» اصلاً مناسب نیست.
کیوان آشنا، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج، نیز اضافه کرد: «زمین‌ها هم از نظر متراژ و هم از نظر قیمت باید کارشناسی شوند. زمین شهردای قیمتش دو سه برابر است. ما این زمین‌ها را برای حقوق کارگران نفروختیم و حالا هم نباید بدون کارشناسی زمین‌ها، معاوضه کنیم.
مسعود خوبانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در ادامه گفت: «در مورد نامه‌ی راه و شهرسازی، باید حق و حقوق شهرداری یاسوج و مردم در نظر گرفته شود. ما قطعاً مخالف «مسکن امید» که برای حل مشکل مسکن جوانان است، نیستم. ما همراه و همگام در این طرح هستیم، اما قیمت حتماً باید کارشناسی شود. مسکن امید در گچساران و دهدشت شروع شده و فقط مائیم که هنوز شروع نکردیم.»
هدایت اکبری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: من با مسکن امید موافقم، اما با اصل کار (معاوضه زمین‌های مورد نظر) مشکل دارم. طبق قانون زمین‌هایی که در محوطه شهر واقع هستن که منابع طبیعی به راه و شهرسازی واگذار می‌کند، راه و شهرسازی باید زمین‌ها را در اختیار شهرداری قرار دهد. این زمینی که راه و شهرسازی در نظر گرفته است از منابع طبیعی ست و اساساً این زمین مال شهرداری است و معاوضه از پایه اشتباه است. راه و شهرسازی حق سرانه شهرداری را در تفکیک‌هایش رعایت نمی‌کند. حقوق شهرداری که پرداخت نشود یعنی حقوق مردم پرداخت نشده است.
فرشاد احمدی‌کیش عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: «من با نظر آقایان خوبانی و آشنا موافق هستم و پیشنهادم این است جلسه‌ای برگزار شود و یک نماینده حقوقی از شهرداری و یک نماینده حقوقی از راه و شهرسازی در این جلسه شورا حضور یابند و توضیحات لازم در مرود جزئیات این انتقال داده شود و سپس تصمیم گیری شود.»
علی اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه گفت: این زمین به صورت محلی واگذار شده است و زمانی که پیمانکار برای اخد پروانه به شهرداری مراجعه کرد، شهرداری یادش افتاد که باید این پرونده را به شورا ارجاع دهد. یعنی عملاً مهندس، طراح، پیمانکار و اقدام ملی مسکن، طراحی، محاسبات و برآوردهای خود را انجام داده‌اند و حتی در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است که ۲۵۰ واحد مسکونی در انتهای «ارم یک» ساخته شود و تمامی این کارها بدون مصوبه شورا است.
مسعود خوبانی سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج در انتهای جلسه، گفت: نزدیک انتخابات است و بعضی‌ها برای جمع کردن رأی اقدامات پوپولیستی و عوام‌فریبانه انجام می‌دهند. همه باید بدانند که اموال شهرداری متعلق به نسل آینده است و اینکه هرکدام از اعضای شورا می‌خواهند برای مردم کار انجام دهند باید در خود شورا کار انجام دهند نه اینکه بروند در شهرداری و اتاق به اتاق بگردند. با این کارها شان شورای شهر را پایین نیاوریم وما نباید بگذاریم کارکنان شهرداری از ما سوءاستفاده کنند.
وی در مورد حقوق کارگران هم گفت: هفته‌ی پیش کارگران تجمع کردن و ما در پی این تجمع به شهردار گفتیم که لیست بدهی‌ها را تهیه کند و در کنارش بانک اطلاعاتی املاک را هم مشخص کند. اما شهردار فقط چند تا از املاک را مشخص کرده و ما به بانک اطلاعاتی املاک شهرداری دسترسی نداریم.
در ادامه جلسه چند طرح تصویب شد:
۱_مقرر و مصوب گردید؛ جهت توسعه پارک‌های محله‌ای در مناطق که ذکر می‌شود با توجه به عدم پارک که توسط شهرداری نسبت به احداث و ایجاد پارک‌های محله‌ای در مناطق بنسنجان، شرف آباد، شهرک امام علی (ع)، شهرک امام حسین، معصوم آباد، ارم‌ها، اکبر آباد، زیرتل، اقدام و نتیجه را به این شورا اعلام نماید.
۲_به باتوجه به مشکلات و خطرات ایمنی برای کانال‌های آب (هدایت آب) مناطق اکبر آباد، بنسنجان شرف آباد، شهرک امام حسین، شهرک امام علی (ع) لذا مصوب گردید شهرداری والرف یک ماه آینده نسبت به سرپوش آنها اقدام و نتیجه را به این شورا اعلام نماید.
 ۳_مقرر و مصوب گردید؛ شهرداری نسبت به ایجاد پل هوایی در مناطق جلوی دادسرای انقلاب، بیمارستان شهدای گمنام، بلوار ارم، بلوار بنسجان، فلکه آریوبورن، بلوار انقلاب، جلوی بیمارستان شهید جلیل، بلوار عدل لذا به جهت تردد شهروندان و جلوگیری از خطرات احتمالی برای عابران پیاده لذا شهرداری نسبت به ایجاد پل هوایی استاندارد اقدام و نتیجه را به شورا گزارش دهد.
۴_توجه به مسکن شهر به عنوان پایتخت طبیعت ایران مصوب گردید شهرداری ظرف مدت ۲ ماه نسبت به ساماندهی ورودی و خروجی شهر اقدام و طرح مناسب جهت اجرا را بهش شورا ارسال نماید.
۵_مقرر و مصوب گردید؛ کلیه کوچه‌های خاکی در مناطق شهرداری شهر از جمله: محمود آباد، ارم‌ها، بنسنجان، شرف آباد، شهرک بلکو، آکبر آباد، نجف آباد شهرک جوشکاران، شهرک جهاد، شهرک امام حسین (ع)، شهرک امام علی (ع) جهت آسفالت در اولویت باشد و شهردار ظرف مدت ۳ ماه کلیه خیابانها و کوچه‌های خاکی را زیر سازی و جدول کشی و آسفالت نماید و گزارشی عملکرد و اجرا را به شورا اعلام نماید.
 ----------------------------------------
خبر: سیده آذر صالحیان‌فرد

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
نه اینگاری دست وقلم وابینه.اعضایی محترم ..البطه فکرنکنم تاثیری داشته بود..،
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نه اینگاری دست وقلم وابینه.اعضایی محترم ..البطه فکرنکنم تاثیری داشته بود..،
صدای شهروند
Iran, Islamic Republic of
جالبه چند تا مصوبه دادن ظاهرا آقایان تا الان در خواب اصحاب کهف حضور داشتند! !!!!!
Iran, Islamic Republic of
مصوبات خوبی داشته اند حیفش که پایان عمر شورایه کاش زودتر به فکر مردم بودید
همکار
Iran, Islamic Republic of
شورایی که ..منش بو ن شورایه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به خدای واحد به خاطر نسبت ها به ۵ نفر از اعضای فعلی شورا رای دادم و به هیچ کدوم جهت هیچ کاری مراجعه نکردم ، ولی ضعیف ترین و پرحاشیه ترین شورای شهر کشور همین اعضاء بودن . خدا عاقبت همه شون بخیر کنه ولی هیچکدوم شون دوباره رای نیاورند.
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
و نظرم همی ای یبار خلقی درناوردن .....
Iran, Islamic Republic of
تا حالا خواب تشریف داشتید.
amin
Iran, Islamic Republic of
بی کفایت و بی لیاقت ترین شورا بعد از شورای شهر رشت و مازندران ، شورای شهر یاسوجه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
من اولین جلسه ای از شورا دیدم که جدال شخصی نداشت و مصوباتی برای شهر داشت.
کاش از اول بحث های حاشیه ای به وجود نمی آمد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سرما که بدون تامل و تفکر فقط براساس سیاسی گری وطایفه گری و...به همچین آدمایی رای می دهیم .وقتی شورا ضعیفه شهردار از اونا بدتر
کارنامه عملکردشون خیلی زیر صفره
جهت بیدار شدن از خواب این گروه بعد از 4 سال صلوات
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1