تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۴۳۱۵۹۰
کبنا گزارش می دهد

بازدید معاون رئیس جمهور از شهرک‌های صنعتی گچساران و باشت / افتتاح کارخانه تولید دستمال کاغذی در گچساران + تصاویر

۲
کبنا ؛سید جلال هاشمی معاون رئیس جمهور در امور اجرایی با همراهی  سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار، علیرضا اتابک فرماندار، سید مسعود حسینی فرماندار باشت، سید هاشم موسوی مدیر شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران و شهرک صنعتی خان احمد باشت بازدید بعمل آورد.
به گزارش کبنا نیوز، معاون رئیس جمهور در این بازدید بازدید، واحد تولیدی دستمال کاغذی هوماک در شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران را افتتاح کرد.
فرماندار گچساران در آیین افتتاح این طرح گفت: این واحد تولیدی با حجم سرمایه گذاری  35 میلیارد ریال تکمیل و مورد بهره برداری رسیده است.
علیرضا اتابک افزود: از مجموع این میزان سرمایه گذاری  20 میلیارد ریال آورده شخصی و مبلغ 15 میلیارد ریال  تسهیلات بانکی  بوده است.
اتابک بیان کرد: با افتتاح این پروژه که در حال حاضـر به صـورت 1 شیــف کاری فعالیت می‌نماید زمینه اشتغال 22 نفر در شهرستان فراهم شده است.
وی تصریح کرد:  در این کارخانه دستمال کاغذی در طرح‌های مختلف 200 برگی، 300 برگی، رولی و سفره‌ای تولید می‌شود.
در ادامه  معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از طرح‌های جهش تولید در شهرستان  گچساران و باشت اظهار کرد: برای استان کهگیلویه و بویراحمد 33 پروژه جهش تولید در نظر گرفته شده است که  در ابتدای  سال با انعقاد تفاهم‌نامه  از سوی استاندار با  سازمان برنامه و بودجه کشور این پروژه‌ها برای استان تعریف شد  و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان با تلاش‌های استاندار این تفاهم نامه را امضا کرده است.
سید حشمت الله صمیمی دوست با بیان اینکه این پروژه در  زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و گردشگری   که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، افزود:  طبق تفاهم صورت گرفته از 33 پروژه جهش تولید، 6 پروژه در حوزه صنعت و معدن، 7 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، 9 پروژه در حوزه گردشگری، 3  پروژه زیر ساخت‌های گردشگری، 5 مورد زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و حوزه‌های آب منطقه‌ای، یک پروژه در حوزه نیروگاه و یک پروژه در حوزه بسیج سازندگی است.
صمیمی دوست عنوان کرد:  منابع اختصاص داده شده برای این پروژه‌ها در 2 بخش اعتبارات و تسهیلات بوده است که در بخش اعتبارات 700 میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه‌ی زیرساخت‌ها و  بیش از  10 هزار میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی برای پروژه‌های جهش  تولید نیاز به تزریق اعتبار دارند که برخی از این میزان تسهیلات تزریق شده است.
وی  با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها طی چند فاز به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد:  مجموع اشتغال ایجاد شده برای این 33 پروژه 12 هزار نفر  در نظر گرفته شده که درصد پیشرفت این پروژه‌ها از حداقل 20 تا حداکثر 100 درصد است.
معاون استاندار تصریح کرد: در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های شهرک صنعتی پروژه‌های جهش تولید تعریف شده  و زمانی که زیرساخت در شهرک صنعتی فراهم شود سرمایه گذاران به راحتی می‌توانند  در این  مکان‌ها سرمایه گذاری و تولید را فراهم کنند.
 صمیمی دوست  ابراز کرد: به عنوان نمونه شهرک صنعتی خان احمد که یکی از پروژه‌های جهش تولید آن پروژه بیواتانول است که مشکل زیر ساخت تأمین گاز داشت که هم اکنون آن مشکل رفع شد.
معاون اقتصادی استاندار بیان کرد:  در بحث شهرک‌های گلخانه‌ای جز پروژه‌های جهش تولید است که  با فراهم نمودن زیر ساخت  مجتمع‌های گلخانه‌ای ایجاد می‌شود که منجر به اشتغالزایی خوبی می‌شود.
وی  با اشاره به  اینکه با راه اندازی هر واحد مجتمع  گلخانه‌ای زمینه اشتغال  حداقل 200 نفرایجاد  می‌شود، افزود: تعداد پنج مجتمع گلخانه‌ای  در شهرستان گچساران و باشت  است که این مجتمع‌ها جز پروژه‌های جهش تولید هستند و با بهره برداری از این مجتمع‌ها زمینه اشتغال یک هزار نفر فراهم می‌شود.
صمیمی دوست خاطر نشان کرد: در زمینه صنایع بزرگی که در استان وجود دارد نیاز به حمایت و تزریق اعتبار و تسهیلات دارند که می‌توان به پروژه بیواتانول باشت که یکی از پروژه‌های بسیار خوب استان است و حجم سرمایه گذاری  این پروژه قریب بر 800 میلیارد تومان است که 400 میلیارد تومان آن از سوی سازمان ئیدرو  وابسته به وزارت صنعت و معدن تأمین و مبلغ 400 میلیارد تومان دیگر از طریق تسهیلات بانکی  به این پروژه  اعتبار تزریق می‌شود.
 وی با اشاره به  اینکه پروژه هربی فارمد کارخانه گیاهان دارویی جزء پروژه‌های جهش تولید  در گچساران است، عنوان کرد:  از دیگر پروژه‌ها می‌توان به توسعه کارخانه روغن نباتی که خوشبختانه 100 درصد این طرح اجرا شده و در آینده نزدیک  افتتا ح خواهد شد.
 معاون اقتصادی استاندار ابراز کرد: در شهرستان کهگیلویه و چرام پروژه‌های جهش تولید در بخش صنعت   می‌توان به پروژه آهک هیدراته  اشاره کرد.
 صمیمی دوست خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر مانند تأمین  آب اراضی خان احمد باشت  که یکی از پروژه‌های بسیار مهم  استان  در حوزه آب است و این پروژه اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آن چیزی که مد نظر است و جز پروژه جهش تولید استان است تأمین آب اراضی 2100 هکتار از اراضی این شهرستان است  که با تأمین آب  موجب اشتغالزایی 3 هزار نفر در بخش خواهد شد.
در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور در امور اجرایی  و معاون استانداراز کارخانه تولید خوراک  دام، طیور و آبزیان فدک
مدیر این کارخانه به خبرنگاران اظهار کردد: این کارخانه در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با حجم سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال که با سرمایه شخصی بوده این کارخانه احداث شده است.
سید مهدی محمدی با اشاره به اینکه  این کارخانه با توجه به نیاز استان  احداث و راه اندازی شده است، افزود: این کارخانه مجهز به آزمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه این کارخانه ظرفیت تولید 70 هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان را در سال دارد، عنوان کرد: براساس مجوزی که صادر شده برای این کارخانه در سال  18 هزار تن تولید انواع خوراک دام، طیور و آبزیان است اما باتوجه به نوع دستگاه‌ها این کارخانه می‌تواند حجم زیادی از خوراک دام، طیور و آبزیان استان را تأمین کند.
 محمدی با بیان اینکه به دنبال توسعه این کارخانه هستیم، گفت:  برای تهیه کنسانتره و مکمل  دام یک انبار 10 هزار تنی مکانیزم در حال احداث است که تا پایان فروردین سال آینده تکمیل خواهد شد.
 وی عنوان کرد: مصرف سرانه خوراک دام، طیور و آبزیان  استان در سال بیش از یک میلیون تن است که هم اکنون این کارخانه ظرفیت تولید 70 هزار تن را  دارد.
 مدیر کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان فدک تصریح کرد: در این کارخانه خوراک دام  از جمله ذرت، جو، کنجاله، پنبه دانه تولید می‌شود.
 محمدی ابراز کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع احداث که زمینه اشتغال 22 نفر به صورت مستقیم و 40 نفرغیر مستقیم را ایجاده کرده است.
وی با بیان اینکه  در مهرماه امسال  کلنگ احداث این کارخانه به زمین زده شد و در 20 دی ماه امسال  این کارخانه تکمیل و به مرحله بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد: برای توسعه این کارخانه نیاز به تسهیلات ارزان قیمت و حمایت مسئولان است.
به گزارش کبنا نیوز، سید جلال هاشمی معاون رئیس جمهور در امور اجرایی  از پروژه‌های جهش تولید گچساران  واحد تولیدی دستمال کاغذی، کارخانه نوشانه بهنوش، مجتمع گلخانه ماهور باشت و فاز دو آبرسانی به اراضی خان احمد و همچنین شهرک صنعتی خان احمد باشت کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان فدک و کارخانه تولید بیو اتانول  بازدید به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1