تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۴۳۰۴۲۴
کبنا گزارش می دهد

تحقق آرزوی مادر شهید در روز مادر ( + فیلم و تصاویر )

۴
کبنا ؛شهدا شرمنده‌ایم؛ تا نفس می‌زنیم همه
تا دمی که ما زنده‌ایم؛ یادمون نره از روی شهدا شرمنده‌ایم…
توی قصه‌ی عاشقی، همیشه بازنده‌ایم!
فراموش نکنیم که از شهدا شرمنده‌ایم…
دلامون شده خالی از غمِ عاشقی و جنون
توی شهر ما؛ این روزا فراموش شده یادتون
سحرگاه (پنجشنبه 16 بهمن ماه 99) به همراه مسئولان جوان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به میعادگاه مادر و فرزند شهیدش دعوت شدم، هیچ وقت تصور نمی کردم که مادر شهیدی برای حضور بر سر مرقد مطهر فرزندش باید ماه ها و حتی سالی صبر کند.
مادر، دانشجوی شهید جمشید فرخیانی بعد از مدت یک سال انتظار به آرزوی خود رسید و موفق شد فرزند شهیدش را ملاقات کند. این مادر چشم انتظار به دلیل صعب العبور بودن مسیر ارتباطی روستای آبمورد تنگ یار از توابع بخش لوداب  موفق به زیارت قبر فرزند شهیدش نشده بود که خوش بختانه در روز مادر و با همکاری بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و تهیه وسیله نقلیه مناسب به آرزوی خودش رسید.





به گزارش کبنا از لوداب؛ شهدای دوران دفاع مقدس قهرمانان ملی هستند و رسالت همه ما به پاسداشت خون آنها، احترام به خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان نماد عزت در جامعه است، امروز به برکت خون شهدا و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم آنان، ایران اسلامی صاحب عزت و اقتدار و قدرت بازدارنده بی بدیل درمنطقه شده است.
    
در این بین، مادرانی که اگر چه خود در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام و خاک وطن در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند، اما خطوط مقدم پر از رزمندگانی بود که در دامن این زنان پرورش یافته بودند و پاسخ دهنده هل من ناصر ینصرنی نائب بر حق امام زمانشان شدند. این حق اولیه و شاید کمترین کاری است که باید صورت پذیرد که آنها بتوانند حداقل هر هفته آرامگاه فرزند شهیدشان را ملاقات کنند.




دانشجوی شهید جمشید فرخیانی، از شهدای هشت سال دفاع مقدس است. آرامگاه این شهید در روستای آبمورد تنگ یار از توابع بخش لوداب قرار دارد. مادر این شهید به دلیل صعب العبور بودن جاده روستای این فرصت برایش مهیا نیست که هر هفته یا هر ماه به زیارت فرزندش بیاید. این بار انتطار به یک سال کشیده شده و مادر شهید لحظه شماری می‌کند برای دیدار آرامگاه فرزندش، هم زمان با ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و روز مادر، با همکاری بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد و تهیه وسلیه نقلیه مناسب برای عبور از این مسیر ارتباطی صعب العبور این مادر چشم انتطار به وصال فرزندش رسید و انتظار یک ساله به پایان رسید. اما یک سؤال؛ آیا این حق خانواده‌ی شهدای است که جان خود را فدای آرامش و آسایش ما کردند، تا الان در استقلال و امنیت کامل زندگی راحتی در کنار خانواده خود داشته باشیم؟ قطعاً نه.

سید مسعود پرهیزگار، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این سفر معنوی همراه با این مادر شهید عنوان کرد: ما مدیون خانواده شهدا هستیم و در حمایت از این خانواده‌ها هر کاری بکنیم در مقابل از خود گذشتگی و ایثار این شهدا قطعاً ناچیز است. سید مسعود پرهیزگار افزود الان من متاثرم که حداقل کاری که ما می‌توانیم برای خانواده و مادر این شهید انجام دهیم فراهم کردن زیارت آرامگاه فرزندشان است. شهدا بر گردن همه‌ی ما حق دارند و این شایسته نیست مادر شهید به دلیل صعب العبور بودن جاده‌ی روستای که آرامگاه فرزندش در آن قرار دارد یک سال انتظار و فراق تحمل کند. وی خاطر نشان کرد مسیر جاده روستای آبمورد تنگ یار بخش لوداب از جاده اصلی پاتاوه دهدشت کمتر از 10 کیلومتر است. به حرمت خون شهدا، رضایت مادر شهید و خدمت صادقانه به اهالی این روستا و چندتا روستای دیگری که از این مسیر استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود مسئولان مربوطه این مسیر کوتاه و کم هرینه را مورد توجه قرار داده و عملیات ساخت این مسیر را در دستور کار خود قرار دهند.
----------------------------------------------------
خبرنگار: محمدامین سجادی مقدم
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه جاده نداشت چطور قبر را درست کردند. چرا برای خدا کار نمی کنید این همه در بوق و کرنا کردن بردن یک نفر با ماشین برای چی است.
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
فایل های مرتبط
1