تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۳۰۴۰۹
کبنا گزارش می‌دهد؛

عدم رعایت سهمیه استخدامی ایثارگران در کهگیلویه و بویراحمد / شکایت بنیاد شهید از ۱۶ دستگاه خاطی

۰
کبنا ؛ مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
 به گزارش کبنا، در این دیدار آیت‌الله سید نصیر حسینی ضمن تقدیر از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران، کار و مسئولیت داشتن در بنیاد شهید را سنگین توصیف کرد و بر رفع مشکلات ایثارگران تاکید کرد.
 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این انقلاب به برکت خون شهدا ایجاد شد، فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل استکبار است. عزت ایران در عرصه‌های مختلف به موجب شهامت و شجاعت شهدا و ایثارگران است شهدا حق بزرگی بر گردن همه مردم ایران دارند و کشور ما را مقابل زورگویان عالم بیمه کردند آبروی سرزمین ما از شهداست.
 وی بیان کرد: ایران دارای فرهنگ متعالی و دانشمندان بزرگ بود و آن همه تحقیر، ذلت و زخم بر پیکر ملت ما درشان نبود.
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دارای فرهنگ متعالی هستیم و عالی‌ترین فرهنگ فرهنگ شیعه است، افزود: آنچه شیعه دارد چیزی است که انبیا و اولیا بر ما عرضه داشتند ما در طول تاریخ تو سری خور نبودیم ولی در زمان شاه تو سری خور حکومت پهلوی بودیم.
  حسینی با بیان اینکه حکومت پهلوی را چه کسی به وجود آورد، گفت: رضاشاه را با یک لگد بیرون انداختند. بعد از انقلاب شهدا بودند که مقابل این طوفان‌های استکبار ایستادند وظیفه ما حراست و حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده آنهاست، سهل‌انگاری در این زمینه قابل قبول نیست خدمت به قهرمانان وطن مختص کشور ما نیست در همه جای دنیا آن‌ها تکریم می‌شود.
 پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی شهیدپرور و ایثارگری هستند و هر کاری که برای آنها انجام بدهیم، کم است.
سید منصور موسوی، در ادامه به برخی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مجتمع توانبخشی و فرهنگی ایثارگران یاسوج بعد از 15 سال بلاتکلیفی دو باره احیاء شد و اکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 وی تصریح کرد: این پروژه حق جامعه ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد بود که متأسفانه به دلایلی متوقف بود اما الحمدالله در یک مکان بسیار خوب و بکر در حال ساختن است. این یک قدم اساسی برای جامعه ایثارگری و خانواده شهید است.
 موسوی گفت: در چهار شهرستان باشت، چرام، بهمئی و لنده که ساختمان بنیاد شهید وجود ندارد ابتدا ساختمان‌هایی برای آن‌ها خریداری شد و سپس با هزینه‌هایی که انجام شد تغییر کاربری صورت گرفت و اکنون این شهرستان‌ها هم ساختمان ملکی در خورشان جامعه ایثارگری دارند و برای این کار درسال 96 یک میلیارد تومان هزینه شد.
 وی از راه‌اندازی شعبه ویژه جامعه ایثارگری در دستگاه قضای استان خبر داد و افزود: به منظور تکریم جایگاه خانواده شهدا و ایثارگر شعبه‌ویژه ایثارگران در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.
  موسوی با بیان اینکه 93 درصد از گلزارهای شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد را ساماندهی کرده‌ایم، افزود: اعتبارات ساماندهی گلزار شهدا استانی است. با توجه با کمبود اعتبارات شبانه‌روز تلاش کردیم تا توانستیم اعتبارات لازم برای ساماندهی 70 گلزار شهدا به دست بیاوریم.
 وی با بیان اینکه کارهای زیادی را در بی‌پولی انجام دادیم، بیان کرد: ساماندهی گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را انجام دادیم. مرکز استان پیشانی استان است و هنگامی که مسئولان کشوری به استان سفر می‌کنند در اولین قدم به زیارت گلزار شهدای یاسوج می‌روند که لازم بود تغییراتی در این گلزار ایجاد شود و نمای بیرون آن انجام شد و خرده‌کاری‌ها و همچنین مقاوم‌سازی آن با 400 میلیون تومان  انجام شد.
 موسوی به تفاهم نامه بنیاد شهید با صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در راستای تبیین و توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگر کارهای خوبی را با صدا و سیما انجام دادیم.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با پیگیری‌های ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران جناب آقای مهندس اوحدی مطالبات خانواده شهدای استان پرداخت و هزینه درمان ایثارگران استان نیز به روز شده است.
 وی به مظلومیت‌های استان در حوزه ایثارگری هم گریزی زد و گفت: شهید زرین فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد است، اما در استان‌های دیگر روی آنها مانور می‌دهند.
 موسوی با اشاره به مستمری جامعه هدف ابراز داشت: برقراری مستمری 600 نفر از ایثارگران در سال جاری عملیاتی شده است و برای 780 نفر از والدین معظم شهدا و ... حق مراقبت مشخص شده است، همچنین حل مشکل 40 هکتار از زمین‌های منطقه شرف آباد بعد از 25 سال وانجام جلسات متعدد دوساله در شهرداری واستانداری که جا دارد از این عزیزان تشکر ویژه نمایم.
 وی یکی از مشکلات اصلی استان را مربوط به خانواده 400 شهید مجرد عنوان کرد و اظهارداشت: این 400 شهید مجرد استان بدون حکم حقوقی بوده‌اند  که نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس حتماً پیگیر این مشکل برای استان و کل کشور باشند، در حالی که ده‌ها هزار خانواده شهید در کشور چنین مشکلی دارند و این خانواده‌ها به همین دلیل که حکم حقوقی ندارند با سختی و مرارت و با حداقل دریافتی زندگی را سپری می‌کنند، استان کهگیلویه و بویراحمد 936 شهید مجرد دارد.
 وی به بیکاری جامعه ایثارگران گریزی زد و گفت: 16 دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیرو استخدام کرده‌اند و سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر را رعایت نکردند و پرونده آنها در سازمان بازرسی در دست پیگیری است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پژمان
Iran, Islamic Republic of
بابای منم جبهه رفته اونم 28 ماه..پس همه واسه این مملکت زحمت کشیدن فقط اونا نبودن ک ...رقابت های علمی جای این حرفا نیست ک درصد خاصی ب افراد خاصی بدین...اونا با نمره ی 9 قبول میشن ولی ما ک ازادیم با نمره ی 39 رد میشیم این کجاش عدالته؟!اونا تو کنکور با نصف درصدایه ما میرن پزشکی ولی ما باید بریم پرستاری.خانواده ی ایثارگرا میتونن از چیزایه دیگه بهره ببرند..
United States
حتماسرباز بوده پسرخوب!!!!
دنا
Iran, Islamic Republic of
به پیربه پیغمبرپدرما۳ماه راننده امبولانس بود....ان زمان فرهنگی بود....۸تابچه داره ومن تنهاعضوتحصیلکرده خانواده باکارشناسی ازدانشگاه دولتی....باسوابق درخشان تحصیلات....هرچی بهش گفتیم بروکمیسیون ودرصدبگیروالان شیمیایی دچارضایعات شدیدپوستی شدی وازباطن هم که خدامیدونه چه وضعیتی داری....فقط گفت وظیفه ام بودواصلآمجاب نشد....یکی هم بیادبه دادمن برسه که متاهل هستم ویک بچه دارم....
عدالت
Iran, Islamic Republic of
اون وقت که پدران دلیر این سرزمین برای شرف کشور جانشان را در کف دستشان گذاشتن و ایثار کردند وشهید جانباز شدن شما در خواب غفلت تشریف داشتین برادر .در ضمن مگه برای خانواده جانبازان وایثارگران چکار کردنند.حتی فرزندان جانباز را ده سال قراره تبدیل وضعیت کنند و هی بهونه میارن .جم کنین خودتونو ..
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا فرزندان شهید و جانباز غیر بومی می آورید برای استخدام توی استان اگر ما هم توی استان آنها بودیم همینطور با ما رفتار می کردن؟بس کنید این پارتی بازی و غریبه پرستی را
مل
Iran, Islamic Republic of
میگم بچه های شهدا بروند سر کار درست
ولی خواهر وبرادر شهید
داماد وبستگان شهید این دیگه میشه سو استفاده از نام شهید
بقیه مردم چکار کنند
انصافتون کجاست
پژمان
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز نظراتو چرا تایید نمیکنی؟!ب قول روشنفکر جمع کنن بساطت را این مردم تو را شناختند!!!!!دیگه بلاکت میکنم واسه همیشه چون جهت دار
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1