تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۳۰۳۰۶
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج جلوی بانک تجارت / چرا بانک تجارت در باز پس‌گیری کارخانه سهل‌انگاری می‌کند؟ / پشت پرده چه می‌گذرد؟

۱
کبنا ؛کارگران کارخانه قند یاسوج برای چندمین بار جلوی بانک تجارت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت این کارخانه شدند.
به گزارش کبنا، بعد از مطالبه‌گری کارگران و فعالین اجتماعی و رسانه‌ای و ورود دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کارخانه قند یاسوج، این کارخانه به بیت‌المال برگشت. اما با وجود توصیه بزرگان و اقدام شجاعانه دستگاه قضا، هنوز بانک تجارت برای تعیین تکلیف این کارخانه اقدامی نکرده و ده‌ها کارگر در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
کارگران کارخانه قند یاسوج صبح امروز (دوشنبه 13 بهمن ماه 99) جلوی بانک تجارت و استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند، آنها ضمن قدردانی از دستگاه قضا، دستگاه‌های نظارتی، سپاه و ... به جهت دفاع از بیت‌المال و بازگرداندن کارخانه قند به بیت‌المال، خواستار هر چه سریعتر تعیین تکلیف این کارخانه از سوی بانک تجارت شدند.
کارگران کارخانه قند یاسوج بیان می‌کردند که چندین ماه از آخرین حکم ابطال معامله کارخانه می‌گذرد، اما بانک به دلایل نامعلوم برای پس گرفتن کارخانه تعلل و سهل‌انگاری می‌کند.
به گفته یکی از کارگران کارخانه قند یاسوج، کار نقل و انتقال کارخانه قند بعد از حکم ابطال از سوی دستگاه قضا در اداره‌کل ثبت و اسناد استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت. اما مدیران بانک تجارت کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد برای باز پس گرفتن کارخانه قند یاسوج تعلل و کم کاری می‌کنند.
یکی دیگر از کارگران بیان می‌کرد: بانک تجارت باید هر چه سریعتر این سرمایه عظیم استان را به دست بگیرد. برای کارگرانش فراخوان بزند. آنها را سر و سامان بدهد و کارخانه قند یاسوج را به تلاش مضاعف به مدار تولید بازگرداند. یقیناً جهش تولید یعنی همین.
به گزارش کبنا، برخی از مدیران بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در جمع کارگران تجمع کننده حضور پیدا کردند، اما صحبت‌های آنها کارگران را قانع نکرد.
اسفندیار طلایی یکی از فعالین اجتماعی و مطالبه‌گر عرصه کارگری نیز در گفت‌وگوی تلفنی با کبنا نیوز در این زمینه اظهار داشت: بعد از اقدام انقلابی دستگاه قضا، مجموعه سپاه و سایر نهادهای نظارتی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه قند یاسوج به بیت‌المال برگشت، اما این سهل‌انگاری بانک تجارت برای باز پس‌گیری کارخانه شبهه انگیز است. مسئولان بانک تجارت باید به افکار عمومی در این رابطه توضیح دهند که علت تأخیر در تعیین تکلیف هر چه سریعتر کارخانه بعد از حکم ابطال معامله از سوی دستگاه قضا چیست؟
وی گفت: کارگران کارخانه قند یاسوج روزهای سختی را در این وضعیت بلاتکلیفی سپری می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
از قوه قضایه خواهشمندیم که این قضیه را از بلاتکلیفی دربیارن چون واقعا هم به سهلمدارن و کارگران این کارخانه داره ظلم میشه
لت
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل قول داد درستش بکنه
لت
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل قول داد درستش بکنه
لت
Iran, Islamic Republic of
حاج عدل قول داد درستش بکنه
شهباز پاریس
Iran, Islamic Republic of
hiآخه این چه وضعی هست مشخص تو کار موثق اطلاع دارم مدیران بانک در تهران در ارتباط هستن
هی داد
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما نمیدونید// قوی تر از خواسته مردم و قانون هست
حسن
Iran, Islamic Republic of
بانک تجارت حتما دارد به این فکر میکنه که اقای ده محسنی چطور این کارخانه با این قیمت بالا را به این قیمت ناچیز به اقای ایکس فروخته و چند نفراز مدیران تاجگردون و زارعی این وسط پول گرفته اند و چطور در صورت مطالبه اون اقا برای باز پس گیری پولها از کی و کجا جمع کنند بهش بدن که صداش در نیاد...
هاله
Iran, Islamic Republic of
جان جان فقط تجمع کنید تا گیرتون بیاد جان ای جان مجتمع ورزشی را هم بزودی افتتاح می کنیم
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1