تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۴۲۹۵۸۴
در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بهمئی مطرح شد

فرماندار بهمئی: برخورد قانونی با افزایش قیمت خودسرانه / خارج شدن سالانه 2000 تن مرغ

۰
کبنا ؛صبح امروز جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بهمئی به ریاست فرماندار شهرستان بهمئی و با حضور رئیس صعنت و معدن شهرستان، رئیس تعزیرات حکومتی، رئیس اتاق انصاف، فرمانده حوزه بسیج اصناف، بخشداری سرآسیاب یوسفی، معاونت فرماندهی نیروه انتظامی، معاونت فرماندهی سپاه پاسداران، رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس جهاد کشاورزی، شهرداری و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات جلسات فرمانداری برگزار شد.
   
 به گزارش کبنا، حکمت الله سنائی فرماندار شهرستان بهمئی در این جلسه با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در بازار، گفت: در شرایط فعلی نیاز مردم به کالاهای اساسی باید در اولویت باشد و تأمین کالاهای اساسی توسط نهادهای مربوطه از مهمترین اولویت‌ها است.
 سنائی گفت: با هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی برخورد جدی می‌شود و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظائف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.
سنائی اشاره کرد: به نقش مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌های اصناف و سایر دستگاه‌های متولی در نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و خدمات گفت: باید با تشکیل گشت‌های مشترک با محوریت سازمان صنعت و معدن، تجارت در شهرستان از افزایش قیمت‌ها و گرانفروشی و کم فروشی و تخلفات صنفی جلوگیری کرد.
 فرماندار بهمئی در ادامه به نظارت جدی بر واحدهای صنفی در راستای کنترل و تنظیم بازار برای جلوگیری از تخلفات احتمالی اشاره و خاطرنشان کرد: تنظیم بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و بعضی مواقع عرضه و تقاضا با کمبودهایی مواجه می‌شود که با رویکردی که در بازار مشاهده می‌کنیم باید تلاش کنیم تا نظارت به صورت دقیق انجام و کلیه دستگاه‌ها تلاش کنند در صورت کمبود کالا در بازار در اسرع وقت نسبت به تأمین آن اقدام نمایند. 
 
محمد درخشان رییس اداره صنعت معدن و تجارت و دبیر کمیته ستاد تنظیم بازار شهرستان بهمئی هم مطالبی درخصوص کمبود کالاهای اساسی از جمله گاز مایع و روغن نباتی بیان کرد.
 درخشان اظهار داشت: شرکت پرسی ایران گاز بهبهان قیمت هر سیلندر گاز ۱۱ کیلویی را ۱۳۳۰۰ تومان به عاملین این شهرستان ب فروش می‌رساند درصورتیکه قیمت مصوب مصرف کننده خیلی پایین‌تر از این قیمت می‌باشد که دراین خصوص مکاتباتی انجام شد و درحال پیگیری است
 درخشان بیان کرد: ایشان همچنین درخصوص کمبود روغن نباتی در شهرستان عنوان داشتند که باتوجه به اینکه استان ما دارای کارخانه تولید روغن می‌باشد تقاضای پیگیری جهت افزایش سهمیه شهرستان از طریق استانداری را داشته‌اند.
  مهدی غلامی جانشین فرمانده مقاومت بسیج شهرستان بهمئی هم در این نشست، افزود: کمبود روغن در شهرستان و نحوه توزیع فعلی اشتباه است و باید اصلاح شود.
 غلامی بیان کرد: نوسانات شدید در قیمت‌ها وجود دارد.
 وی افزود: جلسه‌ای توسط اداره صنعت با ادارات شهرستان بهبهان جهت برطرف شدن مشکل گازمایع باید برگزار شود.
 غلامی ادامه داد: برخرید و توزیع عمده فروش‌ها نظارت شود.
 غلامی در پایان ادامه داد و گفت: افزایشی برهیچ صنف وجنسی تاپایان سال صورت نگیرد
  شاهرخ جاوید فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان بهمئی در این نشست افزود: باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش محتمل سالانه، درحال حاضر افزایش قیمتی نباید باشد.
 جاوید ادامه داد: جهت تأمین کالاهای اساسی سعی شود موارد تامین گازمایع، روغن خوراکی، مرغ و میوه که نیاز ضروری مردم می‌باشد در دستور کار کمیته بازار قرار گیرد.
 رضا راهدار بهمئی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی هم در این نشست افزود: بالغ بر ۱۳۰۰۰ کیسه کود با کمک دهیاران بین زارعین کلیه روستاهای شهرستان توزیع و تا رفع نیاز کامل کشاورزان توزیع را ادامه خواهیم داد.
 راهدار بهمئی بیان کرد: سالانه بالغ بر ۲۰۰۰ تن تولید گوشت مرغ داریم که بدلیل نبود کشتارگاه مرغ و سردخانه از شهرستان خارج می‌گردد.
 راهدار بهمئی در پایان گفت: حدود ۱۶۰ تن جو با قیمت دولتی در بین دامداران توزیع گردید.
  ارسلان عباسی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی هم در این نشست افزود: دربررسی و پایش قیمت یا تغییران باید آیتم‌هایی همچون اقلیم منطقه و وضعیت اقتصادی حاکم براقلیم منطقه و مردم شرایط و وضعیت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان درنظرگرفته شود و در وضعیت فعلی با توجه به نزدیکی پایان سال افزایش قیمت کالا و خدمات اثرات و عواقب ناخوشایندی برای مردم که خودشان زیر بار مشکلات اقتصادی هستند.
 عباسی گفت: اگر قیمتی امروز افزایش پیدا کند. خواه ناخواه افزایش سالانه نرخ کالا و خدمات بر بازار حاکم می‌شود و این برای مردم کمرشکن است.
 عباسی بیان کرد: درخصوص ماسک با واحد تولیدی گچساران هماهنگی لازم انجام شده که به فضل پروردگار به زودی حتی با نرخ کمتر از نرخ مصوب هزار تومان، در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می‌گیرد و بحث انحصار در توزیع نیز برای همیشه از بین خواهد رفت.
   هاشم طاهری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی نیز در این نشست افزود: از اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بهمئی و تعزیرات حکومتی و اتاق انصاف انتظار می‌رود که برای توزیع روغن همکاری کنند برای اینکه مغازه‌ها پلمپ نشوند و صف‌های طولانی انجام نشود تا از کرونا پیشگیری شود
 طاهری تصریح کرد: از تشدید نظارت‌ها بر فرایند تولید تا توزیع ماسک، با هر گونه سوء استفاده از بحران کرونا برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
 طاهری عنوان کرد: سازمان صمت، معاونت غذا و دارو، بر نحوه توزیع ماسک تولیدی با همکاری دستگاههای نظارتی تاکید کرد و بر ضرورت برخورد با توزیع خارج از شبکه گزارش شود
  طاهری در پایان گفت: بر اساس تعیین نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار قیمت ماسک نباید بالاتر از آن باشد و از واحدهای تولیدی بر ضرورت افزایش این کالا مورد نیاز مردم و لزوم دسترسی آسان به اقشار مختلف استان تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1