تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۴۲۹۲۳۵
گزارش مردمی؛

فاجعه محیط زیستی در کنار رودخانه بشار / اعتراض اهالی روستای توت‌نده + فیلم

۰
کبنا ؛
با وجود اینکه «مشخص شدن جایگاه دفن زباله های 12 روستای تابع شهرستان دنا» سال گذشته جزو مصوبات فرمانداری دنا قرار داده شد و اداره محیط زیست نیز بر این موضوع تاکید داشت، با این حال هنوز محل درستی برای زباله های روستای کره درنظر گرفته نشده و همچنان بصورت غیرقانونی زباله های روستای کره در دهستان توت‌نده در نزدیکی رودخانه بشار ریخته می شود که خطرات زیادی برای مردم منطقه به دنبال دارد.
عضو شورای روستای توت‌نده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کبنا نیوز گفت: طبیعت دهستان توت‌نده تابع شهرستان دنا طبیعتی بکر و تفریحی و محلی برای تفرج گردشگران است که متأسفانه دهیاری روستای کره این دهستان را محل تخلیه زباله کرده و بیشتر اوقات کنار رودخانه بشار زباله ها را تخلیه می‌کند
سلطانی عضو شورای روستای توت‌نده اظهار کرد: متأسفانه محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا نسبت به این موارد بی تفاوت هستند.



به گزارش کبنا، در چند ماه گذشته استعلاماتی از طرف اداره منابع طبیعی شهرستان و اداره بهداشت و درمان،  مبنی بر غیرقانونی بودن تخلیه زباله ها در این مکان داده شده، ولی بنا بر گزارش مردمی، بخشدار مرکزی نسبت به این موضوع اقدامی نمی کند.
سلطانی در این خصوص افزود: مدیر کل اداره تا بخشدار مرکزی از این موضوع با خبر هستند ولی هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته و حتی طبق شنیده ها لوح تقدیر و تشکر به دهیار این روستا داده شده که زباله ها را در این محل تخلیه می‌کند.
سلطانی اظهار کرد: چندین مرتبه با هزینه دهیاری آنها را دفن کردیم باز اقدام به این کار کردند، طوری شده علاوه بر آلودگی محیط زیست اطراف رودخانه و روستا، چرای دام ما به خطر افتاده است.



ماشین حمل زباله دهیاری کره بارها زبالهها را در منطقه معروف به پرتوتنده در کنار رودخانه بشار واقع درسرتنگ توتنده تخلیه می‌کند که چندین بار هزینه دهیاری روستای توت‌نده با لودر دفن شده اند ولی مجددا این کار تکرار شده است.
-
تراکتور روستای کره بخش مرکزی شهرستان دنا که زباله‌ها را اینگونه در میان درختان و محیط زیست رها میکند که خلاف قانون است، در حالی که محل دفن زباله باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد و به محل زندگی، به محیط زیست و جانوران آسیبی نرساند.
به گزارش کبنا، با وجود غیرقانونی بودن چنین فعلی، بارها دهیاری کره مرتکب چنین کاری شده، و علاوه بر زشت شدن چهره زیبا و بکر روستا، این محل را برای جانداران و انسان ها آلوده و خطرساز کرده است، و مردم علاوه بر تحمل چنین کار غیرقانونی، نسبت به ایجاد الودگی برای خود، دام هایشان و آیندگان ابراز گلایه و نارضایتی کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیر محیط زیست کلا بیخیال محیط زیست شده و کاری به این کارا نداره
لجن استان رو برداره براش مهم نیست فقط هوش و ذکر فکرش شده
محیط زیستو بهم ریخته
لظفا تغییر
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1