تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۴۲۹۰۰۷
در نشست مسوولان شهرستان بهمئی مطرح شد

شکایت مردم بهمئی از قیمت‌ها در بازار + واکنش امام جمعه ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛صبح امروز نشستی در راستای تنظیم بازار شهرستان بهمئی با حضور امام جمعه شهرستان بهمئی، رئیس صعنت و معدن و تجارت، مدیر تعزیرات حکومتی و جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه محترم شهرستان بهمئی برگزار شد.
 به گزارش کبنا، ارسلان عباسی رییس تعزیرات حکومتی شهرستان بهمئی در این جلسه ضمن قدردانی از امام جمعه لیکک، اظهار داشت: مشکلات و موانع موجود و نقاط قوت و ضعف مطرح شده که این اداره با حضور همکاران و رییس اداره صمت امادگی خود را جهت بازرسی‌ها، رسیدگی سریع، اثرگذار قانونی اعلام می‌کند و قطعاً رهنمودهای امام جمعه لیکک راهگشا است.
 عباسی بیان کرد: باهدف نظارت و بازرسی بر واحدهای توزیعی و خدماتی شهرستان بهمئی جهت کنترل و تعدیل بازار و رعایت حقوق مصرف کنندگان، گشت‌های مشترک بازرسی شخصاً و با حضور رییس اداره صمت واتاق اصناف و بازرسان ادارات مربوطه در دستورکار قرار گرفت بگونه‌ای که در ظرف ۴۸ ساعت گذشته یعنی دیروز و امروز قریب ۵۰ پرونده تخلفاتی تنظیم و تشکیل گردید. این بازرسی در نوع خود از حیث کمی و کیفی بی سابقه بود و افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی پرونده دراین مدت داشتیم.
 عباسی خطاب به مردم عنوان کرد: وضعیت بازار فعلی در خورشأن وزمنزلت این مردم عزیززنمی‌باشد و از واحدهای صنفی و متصدیان بازار تقاضامندیم در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان و حرمت بازار در رعایت قوانین، مقررات صنفی و بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشاباشند که در صورت احراز تخلف مراتب زیر ذره بین تعزیرات حکومتی می باشد و اشدمجازات قانونی برای متخلفین اعمال می‌شود.
 عباسی گفت:  گشت‌های مشترک بازرسی باحضور مامورین بازرسی و بهداشت و شخص رییس تعزیرات حکومتی تا دستیابی به یک بازار غنی و اسلامی و فراخور شأن و منزلت مردم عزیز شهرستان بهمئی ادامه دارد.
 محمد درخشان رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان بهمئی هم در این نشست گفت: باتوجه به اینکه تعزیرات شهرستان رییس تمام وقت نداشه و کار رسیدگی به پرونده‌ها طولانی می‌شد جریمه‌ها بازدارندگی نداشته.
 درخشان بیان کرد: با مستقر شدن رییس جدید تعزیررات قصد داریم بازرسی‌ها را در قالب گشت مشترک تشدید کنیم و با متخلفین در اسرع وقت برخورد نماییم.
 درخشان در پایان ادامه داد و گفت: از ادارات زیربط انتظار همکاری و همراهی در این گشت‌ها را داریم
  حجت الاسلام و المسلمین سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهرستان بهمئی در این نشست افزود: عرض تبریک فرا رسیدن ایام ۹ دی روز بصیرت و عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، عنوان کرد:فرض هست بر همه ماها که در جای هستیم از ثمر خون شهدا هستیم چه در اداره باشیم و چه هر جایی هستیم که هر کاری از دست ما بر می‌آید حل کنیم و انجام دهیم.
 افروغی با بیان اینکه به اربعین شهادت شهید حاج فخری زاده نزدیک می‌شویم لازم هست بازاریان و صنوف مختلف نسبت به فضا سازی محیطی در خصوص این ایام اقدام کنند.
 افروغی گفت: یکی از اتفاقی خیلی عجیب که رخ داد حمله سایبری به آمریکا است که خیلی خوب بود ونشان دادند که آمریکا در هر سطحی باشد آسیب پذیر هست.
 افروغی در ادامه افزود: انتصاب آقای عباسی را به عنوان رئیس تعزیرات تبریک عرض می‌کنم.
 افروغی خاطر نشان کرد و گفت: چند موضوع را در نظر بگیرید اول اینکه داریم به ایام نوروز نزدیک می‌شویم و بحث انتخابات هست که خیلی تأثیر دارد بر بازار که باید تمام تلاش خود را کنیم و با جدیت وارد شویم و بازار را کنترل کنیم.
 امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در شهرستان بهمئی در حال حاضر حدود ۵۳ درصد تحت نهادهای حمایتی هستند که همه از افراد مستمند، نیازمند و آسیب پذیر هستند و می‌طلبد بر بازاریان بیشتر نظارت کنید که خدای ناکرده بر این اقشار فشار مضاعفی وارد نشود.
 وی بیان کرد: انشاءالله از طریق دادستان محترم هم در جلسات شورای اداری و شورای تأمین پیگیری می‌شود و عنوان خواهم کرد.
 امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: ما به اتفاق شورای تأمین بازید از بازار می‌کردیم که این ظرفیت‌ها وجود دارد و برنامه ریزی کنید که این چنین برنامه‌هایی جهت فرهنگ سازی ادامه داشته باشد.
 افروغی بیان کرد: جای‌های مختلفی هست که رعایت نمی‌شود اگر برخورد شود هم برای مردم خوب هست و هم برای بقیه. در بازار خیلی خیلی قیمت‌ها متفاوت هست مثلاً یک جنس در یک مغازه ۲۰ هزار تومان هست در مغازه رو به رو به قیمت بسیار کمتر می‌توان خرید کرد که نشان از چند نرخی در بازارهست که این هم پیگیری و کنترل شود.
امام جمعه لیکک تصریح کرد: اگر در بازار مسائل دینی رعایت شود بازاریان هم نسبت به قیمت و بهداشت نیر رعایت خواهند کرد.
 افروغی ادامه داد: در داروخانه‌ها هم ورود کنید برای قیمت‌ها مردم خیلی شکایت کردند از اینها که کنترل شود.
 وی گفت:در بحث آرایشگاه‌ها هم در بحث قیمت و... ورود جدی شود و کنترل کنید.
 افروغی ادامه داد: در مورد مصالح ساختمانی هم قیمت‌ها خیلی بالا هست و مارک‌ها هم خیلی متفاوت هست که هم ورود کنید و وارد شوید و کنترل نمائید.
 امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد:  برای صنوف و بازاریان کلس های آموزشی برگزار نمایید بازاریان را آموزش دهید و این مشکل را حل نمائید تا مشکلات بازار حل شود
 افروغی اشاره کرد: با توجه به سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی به بازاریان یاد آوری نمائید و یاد سردار کنید
 وی ادامه داد: بازاریانی که کامل مسائل را که رعایت می‌کنند به ستاد اقامه نماز جمعه معرفی نمائید تا در نماز جمعه از اینها تجلیل شوند
   امام جمعه شهرستان بهمئی در پایان ادامه داد و گفت: بنده هم درخدمت مدیران هستم و در کنار شما که هر کاری باشد برای آرامش مردم انجام دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچ گونه نظارتی بر بازار نیست
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1