تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۴۲۸۷۴۴
با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد

تجلیل از پرستاران گچساران / میزبان دیرتر از دیگران آمد/ وقتی استاندار تذکر خودش را جدی نگرفت + تصاویر

۰
کبنا ؛آیین تجلیل از پرستاران شهرستان‌های گچساران و باشت با حضور استاندارکهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه، دادستان عمومی و انقلاب گچساران، فرمانداران گچساران و باشت و مسئولان و مدیران بهداشت و درمان و بیمارستان‌های گچساران و رئیس شیکه بهداشت ودرمان نفت گچساران در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا از گچساران، در این آیین فرماندار گچساران با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س)  و روز پرستار اظهار کرد: پرستاران نماد ایثار و از خودگذشتگی در این برهه زمانی که ویروس کرونا سراسر عالم را درگیر کرده است، هستند.
علی خوانپایه با اشاره به وضعیت شهرستان گچساران  ادامه داد: همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مسوولان اعم از کادر بهداشت و دستگاه‌های اجرایی موجب شد که شهرستان در آبان ماه وارد پیک بیماری کرونا شده بود در آذرماه کنترل و سیر نزولی را طی کند.
خوانپایه افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون  ۶۳ جلسه بالغ بر 550 مصوبه برگزار شد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 14 هزار  بازرسی از اصناف شهرستان به صورت گروه‌های مشترک  انجام گرفته که در این مدت به 650 واحد متخلف تذکر و تعداد ۴۳۰ واحد صنفی پلمب شد.
فرماندار گچساران تصریح کرد: در این مدت  بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی از ادارات به صورت گروه‌های  مشترک و متناوب انجام گرفته است.
خوانپایه به اجرای طرح محله محور  در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این زمینه کمیته پنج گانه و با عضویت بسیج و داوطلبین مردم از جمله کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای  عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کرونا تشکیل شده است.
وی بیان کرد: در این  مدت کوتاه اقدامات خوبی صورت گرفت  و شهرستان به ۱۷ منطقه تقسیم بندی شده است.
خوانپایه خاطر نشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا  تا کنون 3 هزار 672 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که در این مدت 85 نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
خوان پایه ابراز کرد: با همکاری اصناف و تعطیلی بازار در تابستان توانستیم پیک کرونا را کنترل کنیم اما متاسفانه در پاییز وارد پیک جدید کرونا شدیم که  باز هم با همکاری اصناف و تعطیلی بازار این بیماری تا حدودی کنترل شد.
وی ادامه داد:  در حال حاضر تعداد ۱۶ نفر مبتلا و مشکوک به کرونا در 2 بیمارستان گچساران (بیمارستان شهید رجایی و نفت)  بستری هستند.
خوانپایه با اشاره به اینکه با اجرای طرح محله محور تعداد مراجعه کننده و بستری در بیمارستان کاهش یافته است، افزود: هم اکنون وضعیت شهرستان گچساران نارنجی است و روند نزولی این بیماری را طی می‌کنیم و این روند با همکاری و همدلی مردم و مسئولان ایجاد شده  است.
در این مراسم سید مسعود حسینی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و  روز پرستار گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان باشت نارنجی است.
وی و با بیان اینکه در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفت تا بتوانیم از شیوع و گسترش ویروس کرونا در شهرستان  جلوگیری شود، افزود: مصوباتی خوبی در شورای سلامت به تصویب و عملیاتی شد که می‌توان به انسداد مسیر منتهی به آرمستان ها، تعطیلی بازار و شناسایی صنوف پرخطر  اشاره کرد.
فرماندار باشت ادامه داد: در سطح ادارات کارهای خوبی صورت گرفت که می‌توان ازعدم خدمات به  ارباب رجوع بدون ماسک اشاره کرد.
حسینی عنوان کرد: با توجه به  اینکه شهرستان گچسارتن به دلیل داشتن اقلیم آب و هوای معتدل  هرساله میزبان کثیری از گردشگران از مناطق مختلف است  که امسال با توجه به شرایط کرونا ازسوی دهیاری مبنی بر ممنوعیت حضور در مناطق گردشگری اطلاع رسانی شد.
وی ابراز کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 3 هزار 50 مورد نمونه تست کرونا دریافت شده است که از این تعدادد ۹۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
حسینی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲ نفر براثر ابتلا به کرونا جان  خود را از دست داده‌اند.
 
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک  ولادت باسعادت زینب کبری (س) و روز پرستار اطهار کرد:  امروز توفیق داشتم در خدمت مسئولان 2 شهرستان باشت و گچساران باشم.
حسین کلانتری افزود:  این روز ارزشمند مزین  به نام زینت بشیریت است و روز ولادت حضرت زینب (س) را به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند.
وی با اشاره به سختی کار جامعه پرستاری و تحمل کردن پوشش‌های کاری به ویژه در این روزهای شیوع کرونا، عنوان کرد: نه هیچ قلمی می‌تواند این فداکاری‌ها را به رشته تحریر درآورد نه دوربینی به تصویر بکشد.
استاندار تاکید کرد: مراقبت از بیماری که میلیاردها ویروس و میکروب را با خود حمل می‌کند قابل معامله و مقایسه با هیچ کاری در دنیا نیست.
کلانتری از همه کسانی که  در 2 شهرستان گچساران و باشت  برای جلوگیری از گسترش و شیوع ویروس تلاش و همکاری داشتند قدردانی کرد و افزود: اکنون کار تمام نشده است و ما لب مرز هستیم چرا که وضعیت شهرستان گچساران نارنجی است و این احتمال وجود دارد که وضعیت شهرستان قرمز یا زرد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه همت اصلی برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا را مردم انجام داده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر موقعیت چهار شهرستان استان لب مرز است.
وی با بیان اینکه کادر درمان خسته هستند، بیان کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی فرصت خوبی است و نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس دارد.
کلانتری با اشاره به اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در این چهل سال  در زمینه‌های مختلف  بهداشت، درمان، رفاهی و ... قابل ستایش است، عنوان کرد: در این دولت به اندازه 40 سال در حوزه بهداشت و درمان خدمت ارائه داده است و این مهم چه در تعداد تخت‌ها تا تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مشهود است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان گچساران 2 بیمارستان و در شهرستان باشت یک بیمارستان در حال بهره برداری است که سرانه تخت‌های بیمارستانی این 2 شهرستان از میانگین کشوری بالاتر است.
وی  بر عدم حضور مردم در مناطق گردشگری تاکید کرد و گفت: چنانچه مشاهده شود خانوده‌ای در مناطق گردشگری حضور داشتند با آنها برخورد جدی صورت گیرد چرا که ما اکنون در وضعیت خطرناک بیماری کرونا هستیم و این ویروس با کسی شوخی ندارد.
کلانتری بیان کرد: تفرجگاه‌ها همچنان بایستی مسدود باشند تا تلافات کمتر شود چرا که دنیا با کوویید ۱۹ درگیر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر به جز بیماری کرونا ما با کرونایی سخت‌تری درگیر هستیم که آن هم  تحریم ظالمانه  است.
وی در ادامه از تزریق اعتبارات به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: علاوه بر اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مبلغ 195 میلیارد تومان اعتباربه استان تزریق شده است.
کلانتری خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت روز پرستار و تقدیر و از تلاش و زحمات این قشر مبلغ مبلغ ۲ میلیارد تومان (از طریق وزارت بهداشت) برای کمک به جامعه پرستاری استان  کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
 
اما حواش این آیین:
*در حالی که آیین تجلیل از پرستاران به مناسبت روز پرستار بود و دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان گچساران میزبان این آیین بود  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران بعد از نیم ساعت که از آغاز مراسم تجلیل گذشته بود وارد سالن  اجتماعات فرمانداری شدند.
*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آغاز سخنرانی عنوان کرد با توجه به فضای جلسه (ازدحام حاضرین) و رعایت پروتکل و نکات بهداشتی باید خیلی کوتاه سخنرانی کرد و این تذکر را اول به خودم می‌دهم، و این در حالی بود که سخنرانی استاندار به درازا کشید و استاندار از نظر وقت سخنرانی بیشتر از دیگران صحبت کرد و تذکری که داد، خودش آن را جدی نگرفت و بلافاصله فراموش کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
ماهم به نوبیه خودت روز پرستاررابه تمامی پرستاران ودیگر عزیزان دست اندرکار حوزه درمان تبریک عرض میکنیم درمورد وضعیت کرونا درادارات ورعایت پروتکل های بهداشتی کارکنان ادارات ما رعایت میکنند ولی هیچ گونه اقلام مورد نیاز جهت ضد عفونی کردن اتاقها ودیگر اماکن بعضی از ادارات ما که ندیدیم حداقل اداره ما همیشه به ما گفتند بودجه جهت خرید وسایل ضد عفونی کننده برای سالنها ودیگر اماکن اداره نداریم
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1