تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۲۸۶۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اعتراض به تصمیمات آموزشی ( + تصاویر )

۲۰
کبنا ؛جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در اعتراض به تصمیمات آموزشی در دانشکده پزشکی این دانشگاه  تجمع کردند و خواستار اصلاح روند آموزشی دانشگاه در طول 9 ماهه گذشته شدند و همچنین بیان کردند به چه دلیل با وجود شیوع ویروس کرونا باید امتحانات به شکل حضوری برگزار شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (شنبه 29 آذر ماه 99)  جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جلوی دانشکده پزشکی دانشگاه تجمع و خواستار برگزاری امتحانات به شکل مجازی و اصلاح روند آموزشی حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شدند. دانشجویان همچنین شعارهای تندی را علیه مسوولان دانشگاه مطرح می‌کردند.

به گزارش کبنا، دانشجویان بیانیه‌ای را قرائت کردند که متن بیانیه به شرح زیر است؛
آفرینتان باد که اینگونه ایستاده‌اید در مقابل بی عدالتی‌ها تبعیض‌ها و لجبازی‌های دانشکده‌ای که به نظر می‌رسد امنیت روانی و جانی دانشجویانش هیچ ارزشی برایش ندارد و تنها در پی نشان دادن اقتدار پوشالی خود است.
اقتداری که نه از سر اخذ تصمیمات شفاف و در جهت حفظ امنیت آموزشی و روانی دانشجویان و نیز تحکیم پایه‌های علمی دانشکده و تربیت و آموزش دانشجویانی متخصص و مؤثر برای فردای جامعه سلامت، که تنها حاصل لجبازی‌ها و مقابله‌های بی اساس با دانشجویان بر سر ابتدایی‌ترین و بدیهی‌ترین موضوعات و حقوق دانشجویی است.
دانشجویی که در این کارزار ناجوانمردانه امروز به جای آنکه تمرکز خود را معطوف به دانش اندوزی و کسب علم نماید درگیر و بازیچه تصمیمات نابخردانه و غیر منطقی دانشکده خود شده است. تصمیماتی آنی که به ندرت پاسخگوی نیازهای علمی و روانی دانشجویان این دانشکده بوده است. در این کارزار دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این روزها حال خوشی ندارد. کیفیت نامناسب تدریس‌های آموزشی همچون آموزش مجازی از یک سو و تصمیمات غیر منتظره رئیس محترم دانشکده از سوی دیگر به همراه امتحاناتی نا متناسب با سطح آموزش مجازی تمرکز دانشجویان را به پایین‌ترین حد ممکن تنزیل داده است و سبب گردیده است دانشجوی این دانشگاه تنها به مقابله با تصمیمات تعجب‌برانگیز مسئولین امر بپردازد.
تصمیمات دانشکده پزشکی در چند ماه گذشته آنقدر دو پهلو، ضد دانشجو و بدون رضایت وارثین بر حق دانشگاه بوده است که امروز صدای رسای دانشجوی این دانشگاه در اعتراض به آن گویای عملکرد ضعیف ریاست محترم در امر مدیریت دانشکده است.
 جناب آقای دکتر قیطاسی رئیس محترم دانشکده پزشکی
امروز و اینجا دانشجویان ورودی ۹۵ گردهم آمده‌اند تا یک دل، یک صدا و همراه با هم، نوای رسای آمال و دردهای خود باشند و با تحصن مسالمت آمیز خود اعتراض تمام عیاری را بر علیه اقدامات اخیر شما شکل دهیم.
امروز و اینجا جمع شدیم تا نشان دهیم جنبش‌های دانشجویی گرچه در بسیاری از نقاط در جهت همدلی و تشریک مساعی با مسئولین گام برداشته‌اند، اما هنوز سرزنده و پویا، هرگاه بی‌تدبیری ببینند، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای آن را فریاد خواهند زد.
مصداق بارز این اعتراض امروز عملکرد ناصحیح و بی‌توجهی تمام و کمال شما به مقام مبارک و ساحت مقدس دانشجوست.
قصه از آنجایی شروع می‌شود که ابتدا بر خلاف نظر بیش از ۹۵ درصد دانشجویان و با سپر قرار دادن شورای محترم آموزشی و به صورت خودسرانه امتحان ۱۹ شهریورماه را نادیده و سپس در اوج ناباوری تصمیم به امتحان مجدد گرفتید، آن هم بدون دلیل مشخص و واضح.
و سپس در سخنانی ناباورانه‌تر تقصیر را برگردن دانشجو انداختید.
اقدام به برگزاری امتحان حضوری بدون تصویب در شورای آموزشی و سپس صفرهایی تهدیدآمیز که منع حضور دانشجویان در بخش زنان و به هم خوردن ترتیب بخش‌های آموزشی و وارد آمدن استرس بیش از به حد دانشجویان را به همراه داشت.
هنوز ازشوک این تصمیمات خارج نشده بودیم که اعلام نمودید امتحان مجدد به صورت حضوری و با حضور قریب به ۲۰۰ دانشجوی کارآموز که بسیاری از آنها درگیر و مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند و نیز سایر دانشجویانی که همپای اساتید دلسوز خویش در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا جانفشانی می‌کنند در روز ۲۹ آذر برگزار خواهد شد.
تلاش مطالبات ما دانشجویان را برای برگزاری امتحان به شیوه مجازی و از راه دور با توجه به شروع بیماری کرونا و ریسک بالای برگزاری آن به صورت حضوری را نیز نادیده گرفتید و در آخر با تصمیم همه دانشجویان ورودی ۹۴ و ۹۵ پزشکی برای برگزاری امتحان حضوری به صورت کتبی نیز مخالفت کردید.
اگر این تصمیمات تنها برای به کرسی نشاندن حرف خود در مقابل یک ورودی که هیچ جا زیر بار حرف زور نرفته است نیست پس چیست؟
لجبازی و نشان دادن اقتدار پوشالی شما که پیشتر نیز به آن اشاره نموده‌ایم اگر موجب ابتلای یک نفر از والدین بعضاً بیمار به این بیماری شد چگونه جواب گوی امروز ما و قیامت فردای خود خواهید شد؟
اصلاً مشخص بفرمایید چه تدبیری را در پیش خواهید گرفت، اگر فرد ناقلی در بین ما حضور داشته باشد و موجب ابتلای این دانشجویان به ویروس کرونا شود؟
 جناب آقای دکتر قیطاسی رئیس محترم دانشکده پزشکی

حال که اینجا و برای احترام به اساتید محترم گروه زنان گرد هم آمده‌ایم، اعلام می‌کنیم اگر چه به اجبار ما را مجبور به تجمع در دانشکده پزشکی نموده‌اید اما هیچگاه با فشار هیچ شخص و هیچ جایگاهی مجبور به انجام کاری برخلاف میل خود نخواهیم شد و هرگز بر روی صندلی‌های امتحانی که با اوج بی تدبیری و بی احترامی به ما تحمیل نموده‌اید نخواهیم نشست.
 جناب آقای دکتر پیچیدگی‌های داستان زنان در نتیجه در لجبازی‌های شخص شما با ورودی ۹۵ نه تنها هدایت صحیح، مدبرانه و مقتدرانه جریان آموزشی دانشکده را به همراه نداشته است که موجب رنجش خاطر تمامی دانشجویان و نیز گروه محترم زنان از حضرتعالی شده است.
جناب آقای دکتر قیطاسی انگار فراموش کرده‌اید که اساساً قانون قانونمندی برای پیشبرد هرچه بهتر امور و رضایت حداکثری همه مجموعه تحت نظارت شما است و نه برای گره خوردگی امور و خارج نمودن تمرکز دانشجو و مسئولین عالی رتبه دانشگاهی است که به عنوان مکتب و مهد علم استان سردمدار مبارزه با کرونا است.
چنین شرایطی تنها و تنها و تنها نشان دهنده ایرادات ساختاری، ضعف جدی و ناتوانی شما برای مدیریت و ریاست مهمترین دانشکده این دانشگاه است.
جناب آقای دکتر قیطاسی اصلاً انگار وظیفه خود را که همانا تربیت و پرورش نیروهای کارآمد فردای جامعه سلامت و کادر درمانی کشور است را فراموش کرده‌اید و جایگاه خود را در حد تعیین وقت برای یک امتحان ساده و فشار آوردن‌های بی مورد به دانشجویان در جزئی‌ترین امور تقلیل داده‌اید.
این را از سر دلسوزی برای آینده این دانشکده می‌خواهیم که اگر توانایی هدایت جریان آموزش دانشکده را ندارید مجبور به ماندن نیستید و استعفا دهید. 
در پایان اما مطالبات خود را به صورت شفاف و واضح و یک بار برای همیشه اعلام خواهیم کرد و تا احقاق همه بندهای ذیل به تحصن خود پایان نخواهیم داد.
 تکریم ساحت به غایت مقدس دانشجو و تغییر اساسی در کادر مدیریتی دانشکده و یا تغییر اساسی در برخورد مدیریت، رفتار و احترام ویژه به مقام دانشجو.
 لازم به ذکر است سخنان و رفتارهای شما و مجموعه تحت الحمایه تان در بسیاری از نقاط، اوج بی احترامی به دانشجویان بوده و گاه نیز سبب ایجاد تفرقه میان دانشجویان گشته است.
  تضمین امنیت روانی و فراهم آوردن امکانات لازم در جهت سلامت جسمی دانشجویان در مقوله مبارزه با کرونا.
 برگزاری امتحان زنان طبق قریب به ۱۰۰۰ امتحان دیگر برگزار شده در این دانشگاه به صورت مجازی و از راه دور و در زمان مقرر توسط دانشجویان ورودی ۹۴ و ۹۵ پزشکی و اعلام نمرات به محض اتمام آزمون.
 تضمین محکم، مکتوب و صریح برای حفظ امنیت آموزشی گروه‌هایی که در حال گذراندن بخش زنان هستند و یا آن را به اتمام رساندند که در گروه ۹۴ و چه در گروه ۹۵.
 ورود هر چه سریعتر گروه‌های استیجری جدید به بخش‌های بیمارستانی و طبق نظر آنها دقیقاً از ابتدای دی ماه.
  برگزاری هرچه بهتر و با کیفیت‌تر کلاس‌های آموزشی و مجازی شدن امتحانات تمامی بخش‌هایی که آموزش مجازی دارند.

  در پایان اعلام می‌داریم، هیچگاه و هیچگاه به دلیل شروع بحران کرونا و درگیری دانشگاه با آن و نیز به سبب تلاشهای ارزنده شخص ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر یزدان پناه و پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه در بسیاری از زمینه‌های درمانی، دانشجویی و بهداشتی قصد برگزاری تحصنی اینچنینی را نداشتیم.
و همواره همه دانشجویان حمایت خود را از ریاست محترم دانشگاه اعلام نمودند.
اما اقدامات ناصحیح رئیس محترم دانشکده پزشکی کار را به جایی رسانید که هیچ راهی به جز فریاد دردها و مطالباتمان پیش روی ما نمانده بود.
امید است امروز آغازی بر پایان مشکلات و مصائب ورودی ۹۵ و سایر دانشجویان باشد و مسئولین مربوطه در این خصوص نهایت همکاری را به عمل آورند.
کبنا نیوز آمادگی انتشار پاسخ مسوولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Japan
چرت وپرت . امتحان ندهند . واقعا آبروی هرچی دانشجویه بردن .
حسین
Iran, Islamic Republic of
ناسلامتی اینا میخوان پزشکایه آینده این مملکت بشن.به جای این کاراتون برید بشینید درساتونو بخونید
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
تحصن امروز دانشجویان پزشکی نشانه ضعف و سوء مدیریت رییس دانشکده دکتر قیطاسی و صبری که از دانشجویان طی 9 ماه.
عدم تواناییدر تصمیم گیری صحیح برای حل بحران های آموزشی حاصل از کرونا و مدیرت ضعیفشون به عنوان لکه سیاهی در تاریخ علوم پزشکی یاسوج در خاطر همگان باقی خواهد ماند.

وسلام و علیکم ورحمت الله و برکاته
Iran, Islamic Republic of
وقتی دانشگاه علوم پزشکی خودش رعایت نمیکنه تو برگزاری امتحانات
غلط میکنند مردم را خانه نشین میکنند
یعنی دانشگاه علوم پزشکی هم نداره که این حالیش بشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
ترس دانشجوها از بی سوادیشونه ن کرونا. میخوان بامجازی بودن امتحانات تقلب بیشتر بشه و ازدرس رد نشدن
Iran, Islamic Republic of
درود برشما ،واقعا همینطوریه که شما می فرمایید.
دانشجوی دکتری
Iran, Islamic Republic of
واقعا دمتون گرم ،لغو آزمون جامع حضوری دانشگاه آزاد اسلامی
Dd
Iran, Islamic Republic of
اگر راست ایگیت داخل شهر نگردیت...همش سی تقلبیت....
زهرا
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا پیگیر تکمیل ظرفیت کنکور دکترا وزارت بهداشت باشید.اکثر ما کادر درمان هستیم و به سختی درس خوندیم و با این وجود رتبه های خوب و تک رقمی اوردیم اما به خاطر وجود سهمیه ها و عدم اجرا دستور سال گذشته وزیر بهداشت مبنی بر در نظر گرفته سهمیه مازاد،حق سهنیه های ازاد ضایع شد.وزارت علوم تکمیل ظرفیت گذاشت اما وزارت بهداشت دستمزد کادر درمان رو با حذف تکمیل ظرفیت داد.
Iran, Islamic Republic of
همینطور که با رعایت فاصله اجتماعی الان جمع شدین ،به همین صورت با همین فاصله برای امتحان هم جمع شین انشاالله که کرونا را با فاصله شکست میدین ، و من الله توفیق
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه اعتراض الکی وپوچ کنید بشینید بخونید امتحانات باید حضوری برگزار شود
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم پزشكي اصلا رعايت نميكنه براي هفته بعد ما دانشجويان غير پزشكي از اين هفته كلاسهاي حضوري عملي و كاراموزي گذاشته.. هيچ دانشگاهي در كشور اصلا حضوري نيست
اردشیری
Iran, Islamic Republic of
اون کسانی که اعتراض میکنند یه مشت دانشجوی ب هستند که می خوان الکی نمرات خودشونو پاس کنند و فردا با جان مردم بازی کنند،از اساتید محترم خواهش داریم به این جور دانشجو نمره مفت ندهید تا حقی ضایع نشود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا نشون دادند اهل درس نیستند و قطعا این اعتراض بیشتر توسط ان دانشجویانی صورت گرفته که سهمیه .... داشته اند و با معدل ۱۰ اومدن دانشگاه الان هم نمی کشن ..
پاتاوه
United States
این از ضعف مدیریت هستش ...یه جورایی دانش جو رو سر در گم بلاتکلیف می کنه ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1