تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۸۴۷۸
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

خط و نشان دستگاه قضا برای جرائم خشن در کهگیلویه و بویراحمد / دادستان یاسوج: از مجرمین پرخطر غافل نشویم

۰
کبنا ؛به منظور استفاده از ظرفیت های دادرسی الکترونیکی و کنترل برخی متهمان جرائم غیر خشن با پابند الکترونیکی، نشستی به ریاست دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز نشست ساماندهی زندانیان با اظهار این که از تمام ظرفیت های قانونی به منظور کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان بهره خواهیم برد، افزود: ما باید طبق ظرفیت‌های قانونی، کیفیت کار را در اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری به کار ببریم.
 وی افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اجرای نهادهای ارفاقی در خصوص زندانیان، نسبت به قبل بیشتر عمل کرده، و عملکرد بسیار خوبی داشته ایم.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد رؤسای دادگستری و دادستان ها، جهت طرح غربالگری زندانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نگین تاجی در ادامه بر عدم هیچگونه ارفاق قانونی به مجرمان جرایم خشن تأکید کرد: در برنامه ساماندهی کاهش جمعیت کیفری زندانیان، در جرائم خشن، مثل قمه کشی و زورگیری، هیچ ارفاقی در حق زندانی نمی‌شود و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشویق همکاران قضایی در اجرای بخشنامه ها و دستور العمل های ریاست معزز قوه قضائیه خبر داد و افزود: در استان در مورد مجازات‌های جایگزین حبس به نحو احسن کار می‌شود و همکاران قضایی آموزش های لازم را دیده اند و در پرونده هایی که دارای شرایط جایگزین هستند، حتماً از بخشنامه و دستورالعمل ها  استفاده می کنند.
وی گفت: دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی باید حتماً بازدید از زندان را جزء اولویت های کاری خود در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان حوزه قضایی محل خدمت خود قرار داده و اجرا کنند.
 دکتر نگین تاجی از عدم اعزام زندانیان برای شرکت در جلسات رسیدگی خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری جلسات رسیدگی به صورت ویدئو کنفرانس، اعزام زندانیان به دادگاه ها ممنوع می‌شود.
در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی با اظهار اینکه کاهش جمعیت کیفری نباید برای ارائه آمار باشد، گفت: چون بعضی از زندانیان پس از آزادی، مستقیم کارهای خلاف را شروع کرده و دوباره به زندان بازگشت داده می شوند.
 وی افزود: ما باید به سمت کیفی شدن کاهش جمعیت کیفری برویم و از بحث مجرمین پرخطر، غافل نشویم.
جعفر فراست معاون قضایی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در این جلسه اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبر داد و اظهار داشت: ۲۰۰ پابند الکترونیکی خریداری شده است و به زودی این طرح اجرا خواهد شد.
وی گفت: با مجهز شدن زندان های استان به اتاق دادرسی الکترونیکی، در همه ی حوزه های قضایی به زودی، دادرسی های الکترونیکی آغاز می گردد.
فراست در پایان افزود: به منظور رفاه حال زندانیان، در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، شعبه‌های دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی دایر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1