تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۲۷۳۹۷
گزارشی از وضعیت اورژانسی کارخانه آرد؛

حال خراب کارخانه آرد یاسوج؛ مدیران و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با این سرمایه و بیت المال چه کرده‌اید؟

۶
کبنا ؛آنگونه که رهبر معظم انقلاب، سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری نمودند و فرمودند که جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند، قطعاً با ورود مهمانی ناخوانده (ویروس کرونا) از اواخر سال ۹۸، نقش مدیریت در نیل به جهش تولید و بهبود اقتصاد جامعه نقشی مهم و استراتژیک خواهد داشت، لیکن این نقش مهم، در اکثر واحدهای صنعتی استان بسیار کم رنگ نمود داشته است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ پیش‌تر مطالبی از عملکرد ضعیف مدیریت در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج طی سال‌های اخیر از طریق این پایگاه خبری ارائه گردید و با توجه به پیگیریهای انجام شده کماکان این مجموعه از وجود یک مدیریت متخصص، کاردان و صنعتی رنج می‌برد.
در همین راستا این پایگاه خبری درصدد است تا از طریق اطلاعات موجود و ارتباط با نهادها و سازمانهای مرتبط با این کارخانه، طی چند مرحله، اخبار و مشکلات این مجموعه صنعتی را به اطلاع عموم برساند.
از آنجا که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد و همچنین معاونت اقتصادی ایشان عملکرد خوبی طی سال جاری در راستای ایفا نمودن شعار سال (جهش تولید) داشته و برخی از واحدهای صنعتی استان با شروع به کار مجدد، به چرخه تولید بازگشته‌اند و یا تولیدات برخی از کارخانجات افزایش داشته، عجیب است که تاکنون اقدامی در خصوص اصلاح و رفع مشکلات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج صورت نگرفته است.
نظر به اینکه مدتی است مهندس هاشمی پور (نماینده سابق کهگیلویه) سکان ریاست هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر را بر عهده گرفته است و اخیراً نیز از واحدهای زیر مجموعه سازمان در استان دیدار و در جلسه‌ای که در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج برگزار گردید اعلام نمودند با تأمین اعتبارات لازم جهت راه اندازی سایر واحدهای تولیدی این کارخانه، در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهشی در تولید این مجموعه صنعتی ایجاد خواهند نمود.
با توجه به رزومه کاری و سوابق اجرایی عدل هاشمی پور، می‌توان به اجرای مصوبات این جلسه و اقدامات مورد نظر ایشان خوش‌بین بود، نکته‌ای که می‌توان به عنوان یک چالش از آن نام برد، مشکلات مدیریت این کارخانه است.
در واقع هرم موفقیت این کار شامل مسئولین استانی که در رأس آن معاونت اقتصادی استانداری می‌باشد از یک سو و از سوی دیگر حمایت‌های سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد که با حضور عدل هاشمی پور دیگر نگران آن نخواهیم بود، و اما چرا باید نگران حوزه مدیریت این کارخانه در اجرای توسعه و بازسازی آن بود؟!
چند سالی است که این پایگاه خبری نسبت به اطلاع رسانی مشکلات و تخلفات بهداشتی این کارخانه اقدام نموده که البته مورد پسند مدیران این مجموعه نیز نبوده است، قطعاً تغییر ۴ مدیرعامل، طی کمتر از یک سال اخیر، نشان از ضعف هیات مدیره این شرکت و مدیران سازمان اقتصادی کوثر دارد، مدیر فعلی این کارخانه نیز فاقد تخصص و تجربه کافی در صنعت می‌باشد، یقیناً؛ مدیریت در صنعت با مدیریت در ارکان سیاسی تفاوت بسیاری دارد، چرا که یک مدیر صنعتی علاوه بر تخصص و تجربه صنعتی در حوزه کاری خود می‌بایست از اقتصاد، مدیریت مالی، قوانین تجارت و بازاریابی و ... آگاهی کافی داشته باشد، آنطور که پیداست مدیریت فعلی این مجموعه مشکلات سابق را برطرف که نکرده، مشکلات دیگری را نیز سبب شده است که در مطلبی دیگر به ریز آن خواهیم پرداخت و تنها به این موضوع کفایت می‌کنیم؛ تا کی باید بر تخلفات مدیران این مجموعه سرپوش گذاشته شده و اقدام موثری صورت نگیرد؟!
اخیراً نیز حدود ۱۰ تن گندم فاسد شده در این کارخانه را برای ماست مالی کردن موضوع به واحد خوراک حیوانی (کاه، کزل، سبوس)، انتقال داده و آرد تولیدی آن بر سر سفره مردم نیامده و گندم آن به هدر رفته است، باز هم به جهت سوء مدیریت و تصمیمات غیر تخصصی، باعث تخریب یکی از دستگاههای کارخانه (بنام آسیاب چکشی) گردیده و هزینه‌های هنگفتی را متقبل شده است.
با این حال؛ مدیریت این مجموعه که سابق بر این مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری را بر عهده داشته، نتوانسته است بر بحران‌های ناچیز این مجموعه فائق آید.
نکته این است، مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برای وی بزرگ بوده یا بحران‌های کوچک کارخانه برای او بزرگ!
در هر صورت تعیین مدیریت برای صنایع می‌بایست فاقد نگاه‌های سیاسی بوده و تنها به توانائی‌های شخص بسنده کرد، اینکه مدیر برای رهنمود برنامه‌های خود و رسیدن به شعار سال که همانا جهش تولید است چه برنامه‌ای دارد؟ آیا مدیران قبل از انتخاب، طرح و برنامه‌ای مدون ارائه نموده‌اند یا تنها بخاطر نسبت‌های آشنایی یا شاید نگاه‌های سیاسی و بسیاری شایدهای دیگر انتخاب شده‌اند؟
آیا مدیران این مجموعه تاکنون مورد پرسش قرار گرفته‌اند که با این سرمایه و بیت المال چه کرده‌اید که هر روزه زیان این مجموعه انباشته‌تر می‌گردد؟
چرا کارخانه‌ای که روزی بالغ بر ۳۵۰ نیرو داشته اکنون با حدود ۴۰ نیرو باید کار کند؟
با توجه به رویکرد این پایگاه خبری در آینده به طور تخصصی‌تر به بسیاری از این موارد بطور مستند پرداخته خواهد شد،
با توجه به تلاش‌های انجام شده از سوی استاندارو شناختی که از هاشمی پور داریم، پیشنهاد می‌گردد به جهت بهبود وضعیت این مجموعه صنعتی هر چه زودتر  اقدام موثری صورت دهند، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.
اینک که حریف کرونا ویروس نمی‌شویم از این کرونای انسانی موجود در صنایع جلوگیری نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
استان محروم و ضعیف.مردم مناطق روستایی در زیلایی سادات محمودی لما میمند مارگون و بخش هایی عمده ای از دنا در فقر و سو تغذیه شدید هستند.نرخ خودکشی در جوانان بخش پاتاوه بالا رفته هست.
Iran, Islamic Republic of
بابا در این کارخونه رو ببندید تا بره، یعنی واقعا یه مدیر درست و حسابی تو این استان گیر نمیاد؟ خدا میدونه نونی که میخوریم چی توشه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر تو به 1 شعارت عمل کن مگه اینجا نرفتی بازدید پس کو
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت جناب کمایی عزیز بعرضتان برسانم که إقای دکتروفایی دارای مدرک تخصصی دکترای مدیریت صنعتی هستندو مغرضان و تخریبگران بخاطر اینکه منافع شخصی انها درزمینه چپاول کارخانه باحضوردکتروفایی و تغییر شیوه مدیریت خاله خورزویی بخطر افتاده و جهت زمبن زدن مدیران و افراد کاردان دست به هراقدام ناشایستی میزنند امیدوارم این سایت محبوب خودش را درگیر این رفتارهای بچه گانه و هوچی گریها نکند
United States
جناب آقای خلیفه
اتفاقا ما هم یه همکاری داشتیم که اهل سی سخت بود، احیاناً جنابعالی نسبتی نداری با اون همکار ما؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسول کبنا نیوز
بدبخت بیچاره تو چی از جون این کارخونه میخای تو عددی نیستی که در مورد این شرکت قضاوت کنی ،مراجع معتبر سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد میباشند که کاملا بر مراحل تولید نظارت داشته اند و تایید کیفیت محصولات از طریق این سازمانها مورد تایید بوده و هست .
بهبهان
Iran, Islamic Republic of
مدیر نا مسول کبنا تو که بازیچه شدی و داری با آبرو و هیثیت کارخونه بازی میکنی بدون که از همان / اختشاشگر کمتر بوده ای و خواهی بود خاک عالم بر سر خودتو سایتتو و ..
آزمایشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی مقدم واقعا باید به حال خودت و سایتت گریه کنی که چندین ساله بازیچه دست / قرار گرفتی و اخبار کذب و خلاف واقعیت منتشر میکنی البته این .. عملکردش برای تمامی مسولین استان و سلزمان اقتصادی کوثر رو شده و متاسفانه کارخانه آرد و نشاسته ظرف این چند سال در منجلاب کثیف این ... قرار گرفته و برای رهایی کارخانجات از این منجلاب فقط همت مسولین استان و دادستان محترم را میطلبد ،/که تا چند ماه پیش با همدستی / بدنبال فروش کارخانجات به یکسری افرادی از تبریز و غیره ..بوده و چون دستهای پلیدشان برای سازمان و استان رو نشد و نتوانستند به اهداف کثیفشان برسند دوباره به دنبال تخریب و توطئه علیه این کارخانه افتاده اند .ان شاالله به کوری چشم دشمنان و اختشاشگرانی // و همت والای سردار هاشمی پور به زودی شاهد راه اندازی کلیه فازهای کارخانجات خواهیم بود
United States
كبنا نيوز محترم چند ميگيري خبر دروغ ميزني شنيدم نرخت ٥٠ هزار تومانه ، ١٠٠تومان ميذارم روش فقط دنيا و اخرتتو نسوزون و دنبال واقعيت باش .كم به حرفاي ٥٧ساله اي كه چهار ساله بازنشستست و هنوز نرفته گوش بده تو هم بيا به نداي رهبري گوش بده و كمك كن جهشي در توليد ايجاد بشه نه چوب لاي چرخش بذاري اين كارت خيانت به اين استان محرومه....
United States
برو این کار رو بکن، فکر نکنم از دست امثال تو آبی بچکه، البته شایدم بیشتر بدی ، چون اضافه کاری خوبی گرفتی این ماه
United States
آقای .. که خیلی دلت واسه این کارخونه میسوزه و نقش آدم‌های دلسوز رو بازی میکنی و از جهش تولید رهبری پله ای ساختی برا بالا رفتن خودت، اون موقع که مدیران قبلی به اندازه یه آبدارچی هم بهت بها نمیدادن که خودت با اون بازنشسته همدست بودی ولی حالا که به ضررت ولی به واقعیت حرفی زده شده اون شده آدم بده و از تولید و جهش حرف می‌زنی؟ واقعا که شرم باد بر خودت و افکارت، تنها کسی که باعث این بدبختی‌ها شده خودت هستی جناب..
Iran, Islamic Republic of
. که دلسوز نیست و به فکر خانه سازی مسائل شخصی خودش باشد و کارخونه رو داده به دست آدم ناتوان با گذشته بیشتر از این هم از عهدش برنمیاد، تاسف برای این سرمایه و نگرانی برای خانواده معظم شهدا کار ما شده در این کارخونه
Iran, Islamic Republic of
سلام
در طول چند ماه اخیر خدا را شکر، وضعیت تولید رونق کارخانه بهتراز گذشته شده است.
کسی که این مطلب ناروا زده جز کسانی که دنبال پست بوده ولی ناکام مانده ونشر اکاذیب می کند تا ذذهان عمومی را تشویش نماید.
آنچه عیان است
رفع مشکلات کارخانه است ومدیرعامل پرتلاش فعلی دارای تحصیلات دکترای مدیریت صنعتی می باشد.
خواهشاً دست از حسادت ز دارید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نگرانی تو فقط اینه که دستت از تحصیل مال/در این کارخانه کوتاه شده ای کاش نهادهای نظارتی ورود می کردند و مالهای. و هم دستانت را مورد بررسی قرار می دادند تا حقایق برای همه ثابت میشد
بینا
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مدیر مسول این سایت اول بررسی می کرد و بعد مطالب کذب یکی دو نفر آدم مغرز را انتشار می داد ،البته همین دو تا آدم بی سواد تفاوت بین کیلوگرم و تن را هنوز بلد نیستن ،این دو نفر چون دیگه جایگاهی بین پرسنل خدوم و شرکت ندارند مجبورند دست به چنین کارهایی بزنند .
کمال
Iran, Islamic Republic of
اون کسی که این عکسها و متن را فرستاده خودش هیچ از تولید بلد نیست فقط میخواد یه صنعتو تعطیل کنه و 45 نفر را در این شرایط بد اقتصادی بیکار کنه کارخونه واحد کنترل کیفیت داره که هر دو ساعت یکبار از تمام قسمتهای تولید نمونه برداری وتست شیمیایی وبه صورت روزانه تست میکروبی انجام میده در ضمن از همون نمونه ها هم برای معاونت غذا و دارو فرستاده میشه
دیلا
Iran, Islamic Republic of
سر پا بودن یه کارخونه و صنعت زمانی ارزش داره که اول بفکر سلامت مردم باشه،بعد به فکر رونق کارخونه،متأسفانه کارخونه این شهر نه بفکر مردم نه به فکر رونق کارخونه.مشخص که کارخونه ای که از 350نیرو به 45نفررسیده،چقدر دچار ضعف ونقص مدیریتی
United States
حالا که شما راست میگین ، لطف کنید یه مدرک مستند از آزمایشات یک ماه اخیر بدین به سایت کبنا، اونوقت معلوم میشه کی راست گفته و کی دروغ
حق گو
Iran, Islamic Republic of
سلام .با این همه مشکلات بیکاری و گرانی فقر نبودن مواد اولیه و متریال مورد نیاز در این استان .... یه کار خانه با این همه مشکلات توانسته دوام بیارد 50/60 نفر کار گر را اداره با بهترین شرایط اداره می کند ... انصاف است به دروغ و تهمت درب تنها ترین و غریبترین کارخانه استان را ببندید ، ایا دروغ گفتن هنر است .آیا شایعه کردن درست است ....(اگر مرد نیستین آزاده باشید.چه هدفی از زدن اخبار کذب و دروغ دارید .....
گمنام
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براتون با این... . شما دل سوز مردم نستید ......
بیخیال
Iran, Islamic Republic of
خانه از پای بست ویران است، رسانه درد این کارخونه رو دوا نمیکنه، بیخیال
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی چرا بجایی حمایت از قشر کارگر و تولید دنبال تخریب و تفرقه افکنی هستی بجای اینکه شعار رهبری درخصوص رونق و تولید رو در منطقه رونق بدی داری حرفها و شایعات کذب/که حدود ۵ سال پیش بازنشسته بوده و چون غیربومی استان هست ومخالف پیشرفت صنعت استان بوده وحتی ۹۹ درصد از پرسنل تولید خواهان اخراج ایشان وعدم دخالت ایشان در تولید کارخانه می‌باشند گوش داده و خود را بازیچه شایعات کذبقرار داده‌ای
نابودگر۲
United States
اتفاقا باید سازمانهای بهداشتی و اداره بازرسی رو به چالش بکشونید، چرا این چند ساله که هی از تخلفات این شرکت و کارخونه صحبت میشه و خبر میزنن، یکی نپرسیده که چرا به این تخلفات رسیدگی نمیکنید؟ والا بخدا همه ارگان‌ها بی خیال هستن و اقلا جان مردم براشون مهم نیست، اگه این چیزی که در تصاویر مشخصه راست باشه/، معلوم نیست کارخونه غذایی هست ؟ بهداشت .آقای استاندار
احمد
United States
جناب آقای //جنابعالی زیاد به خودت فشار نیار، هم خودت و هم اون مدیری که تو رو همه کاره کرده بزودی باید پاسخگو باشید، آقای/ این اوضاع تولید که به بار آوردین بزودی گریبانت رو میگیره، اون عزیزانی هم که برای ۱۰ ساعت اضافه کاری پا روی حق میزارن هم جواب رو خواهند دید بزودی
تولید
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی با سلا و خسته نباشید
برادر کلیه اسناد و مدارک مثبته جهت اثبات توان کاری و نظم و انضباط کاری و بیلان کاری موفق مدیر در طی این چند ماه موجود و آماده بررسی است ؛با همت و تلاش شبانه روزی پرسنل این مجموعه و تیم مدیریتی به فضل الهی روز به روز شاهد رشد و شکوفایی این مجموعه بوده و هستیم و تنها دورانی که کلیه مطالبات و حقوق پرسنل در موعد مقرر پرداخت گردیده و حتی در حد توان کمکهای نقدی و غیر نقدی به پرسنل صورت گرفته و آرامش خاص.در مجموعه شاهد بودایم ؛واین تیم مدیریتی و مجموعه پرسنل با همکاری مسولین محترم سازمان و استان در آستانه راه اندازی سایر واحدهای تولیدی میباشد ؛ولی متاسفانه در این بین دو نفر آدم مغرز که یکی خود بیمار روحی و روانی دارد و دیگری دستش از خورد و بورد های گذشته کوتاه شده بدنبال شایعه پراکنی و اراعه شایعات کذب و دروغ میباشند ؛لازم است مدیر محترم این سایت همراه این تیم مدیریتی و پرسنل دلسوز در این سال رونق تولید به فکر راه اندازی این مجتمع عظیم بوده و به شایعات معاندین رونق تولید در این شرکت اهمیتی ندهد
United States
چند سالی هست که این کارخانه اوضاع خوبی نداره و هر مدیری اومده چند مدتی با آدم‌های دور و بر خودش رفتن، حالا هم که نوبت شده، کاش یکی پیدا بشه که نه بخاطر خودش و اطرافیانش بلکه بخاطر کارگرهای زحمتکش این کارخونه و مردم شریف یاسوج کار کنه و زحماتش نتیجه داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
كبنا كم كپه بزه كم درو بكو
Iran, Islamic Republic of
كبنا مگه كارو زندگي نداري چند ساله با همكاري ي عده اخراجي داري به توليد و صنعت اين استان محروم ضربه ميزني .خودتو بازيچه اين عده افراد كه دستشون كوتاه و رو شده قرار نده البته شايد تو هم شريكشوني
Iran, Islamic Republic of
كبنا كبنا ننگ بر تو و اخبار هاي كذبت
frnaz
Iran, Islamic Republic of
😂😂چقدمیگیری جو سازی کنی،باباپیداست که الان دیگه نمیتونین کارخونه رو زمین بزنین اومدین قضیه چندسال پیش رو کشیدن وسط درموردش حرف میزنین حالا ک ی نفراومده جلوی خوردن پول مردم رو توسط بعضیا گرفته دارین حاشیه سازی میکنین،اخرش آه همه ی اون کارگران گرفتارتون میکنه
Iran, Islamic Republic of
انشالله همه چیز مشخص خواهد شد
سلحشور
Iran, Islamic Republic of
نه شما راست میگین نه مسئولین استان کمک میکنند، حالا خوتون رو بکشید ومطلب بنویسید.
United Arab Emirates
از روحانی صنعتگرت چه خبر؟😂
ارسلان
Denmark
من که حالم بهم میخوره از این کبنا نیوز.
سیتا
Iran, Islamic Republic of
تخریب همدیگر ارزشی ندارد هرکسی که مطالب خلاف واقعیت نشر دهد در برابر خداوند جوابگو هست
Hamdela
Iran, Islamic Republic of
کارخانه را باید کسی مدیریت کنه که تولید کننده باشه ن مصرف کننده
کار را باید کاردان انجام بده ،یه مدیر لایق باید خروجی کارش مردم ببینند ،ن خودشون و اطرافشون ،کار را به اهلش بسپارید تمام جوانان این شهر به دلیل نبود مدیرت معتاد شدن هر مدیری میاد تو هر کارخونه ای خودش و فامیلش،
حسین
Iran, Islamic Republic of
البته در سال جهش تولید ومدیریتی که همه حقوق وبیمه ومالیات را هلیدینگ کشاورزی کوثر پرداخت میکند توسط واطرافیانش همه چیز خوب نمایش داده میشود
متین
Iran, Islamic Republic of
دوران خاله خورزیی دقیقا همین دوره است برید تحقیقات کنید ببینم
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر کبنا نیوز که حقایق این صنعت را برای مسعولین منعکس کرد،برای اثبات ادعای کبنا نیوز ،ای کاش دادستانی محترم و اداره محترم اطلاعات برای بررسی تیم کاری امروز این شرکت که در حقیقت همان تیم کاری سال ۹۲می باشد که بی سابقه را در این شرکت رقم زدند،اکنون همان تیم زیان های حتی بیشتر را طی سال ۹۸و ۹۹ از لحاظ فنی و بهداشتی به این کارخانه وارد کردند ودیگر نیروی تخصصی تولید و باسابقه در این شرکت نیست که برای مقامات دلسوز اثبات حقایق کارخانجات را بنماید،البته به جز ،کمتر از ۵ نفر نیروی تخصصی تولید و با سابفه در کارخانه هستند که با این تیم مدیریتی نقشی ندارند وکافیست این مقامات مسعول با نیم نگاهی به اصل حقایق و بررسی دادنامه شماره ۹۲۰۹۹۷۷۴۱۱۱۰۰۹۹۵،به تاریخ ۹۲/۱۲/۱۱،شعبه ۱۰۴دادگاه عمومی جزایی که در حقیقت مربوط به همین تیم کاری است بررسی شود و نقش / در شرکت است و همه کاره ماجرا که از لحاظ تولید و صنعت مهارتی ندارد شخص متهم اصلی در آن دادنامه است،اکنون این شرکت به دلیل عدم توجه سهام دار اصلی به این سرمایه چندین هزار میلیاردی که متعلق به خانواده معظم شهدا است در حال مستهلک شدن و نابودی است،و با شعار (این و آن)برای حفظ موقعیت خود به تولید اندکی آرد بسنده که حتی همین تولید هم همان طور که کبنا نیوز به گوشه ای از آن اشاره کرد ،بسنده کرده است.عاقبت مفیدی برای تولید و اشتغال در شان این صنعت دیده نمی شود ،ورود مقامات امنیتی و قضایی و سهام دار اصلی برای سر و سامان دادن به این آشفته احوال شرکت مذکور لازم و ضروری است؛زیرا میتوان نان سفره ی قریب به ۲۰۰ کارگر به صورت مستقیم و بسیاری به صورت غیره مستقیم تامین گردد.و به این آرد و تامین کننده خواسته عده ای اندک بسنده نشود.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1