تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۲۶۸۰۴
صبح امروز انجام گرفت

آیین کلنگ‌زنی و واگذاری زمین 1680 واحد طرح اقدام ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس جمهور/ بسته شدن پرونده ۱۶ هزار مسکن مهر

۰
کبنا ؛آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی با حضور  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار که آیین واگذاری زمین برای هزار و ۶۸۰ واحد و کلنگ زنی و عملیات اجرایی یک هزار و ۲۲۶ واحد مسکن - طرح اقدام ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز آغاز شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 1 آبان ماه 99) با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه وبویراحمد همزمان با سراسر کشور، آیین واگذاری زمین برای هزار و ۶۸۰ واحد و کلنگ زنی و عملیات اجرایی یک هزار و ۲۲۶ واحد مسکن - طرح اقدام ملی مسکن در استان آغاز شد.
همچنین مراسم تکمیل و بسته شدن پرونده ۱۶ هزار مسکن مهر استان برگزار شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آیین و در جمع اعضای شورای مسکن استان گفت: ۱۴۱ هزار مترمربع از زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی و دولتی شناسایی و با طی مراحل قانونی برای اجرای طرح اقدام مسکن ملی در استان مورد استفاده قرار گرفت.
حسین کلانتری افزود: در زمان تحول مسکن مهر به دولت تدبیر و امید بخشی پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد و بخشی با ۳۵ درصد داشتند.
وی ادامه داد: برخی از این واحدهای مسکن مهر ۶۵ و برخی هم ۶۹ درصد آنها در این دولت تکمیل شدند که همه متعلق به نظام و در راستای خدمت به مردم است.
 کلانتری تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۱ هزار واحد مسکن در قالب‌های مختلف در این استان آغاز و یا تکمیل شده است که ۱۲ هزار واحد آن مربوط به سال ۱۳۹۸ و امسال می‌باشد.
به گفته استاندار، سه هزارو ۵۰۰ واحد آن در هفته دولت بود که یکهزار و ۲۰۰ واحد آن آماده واگذاری می‌باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: هم اکنون ۱۶ هزار واحد مسکن در قالب‌های مختلف بافته‌های فرسود، مسکن ملی و مسکن محرومان در استان در دست اجراست.
http://www.ostan-kb.ir/Picture/ShowObjectPicture.aspx?Width=1366&Height=595&ObjectType=NEWS&ObjectID=c5d5fdbf-202a-49c0-a355-857c22a1bb86&ThumbType=Fix
کلانتری بیان کرد: این آمار به جز ۱۶ هزار مسکن مهری می‌باشد که امروز پرونده آن در استان بسته شد و در اختیار مردم است.
وی تصریح کرد: این واحدهای مسکن علاوه بر تأمین مسکن مردم و کاهش و شکستن قیمت‌ها سبب اشتغال زایی و رونق تولید در استان می‌شود.
استاندار گفت: در بحث بافت‌های فرسوده استان اقدامات بزرگی انجام داده است و گچساران به عنوان پایلوت قرار گرفته و یک هزارو ۳۵۰ واحد مسکن در گچساران به بهره برداری رسیده و یک هزارو ۸۰۰ واحد دیگر عملیات اجرای آنها آغاز شده است.
کلانتری تصریح کرد: آنچه در گذشته انجام گرفته، خدمات کارگزاران در دولت‌های مختلف به مردم بوده و آنچه که در این دولت انجام شده و در دست اقدام است وظیفه و تکلیفی است که در مقابل مردم دارند.

روحانی: احیای بافت‌های فرسوده تا پایان کار دولت ادامه می‌یابد
  

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه احیای بافت‌های فرسوده تا پایان دولت دوازدهم ادامه می‌یابد، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و تحویل داده است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بخشی از آرامش و سکونت مردم در سایه داشتن مسکن مناسب است. آنهایی که اجاره‌نشین بودند و سال‌ها و مدت‌ها دنبال خانه می‌گشتند، باید بهتر لمس کنند و اگر کسی این مراحل را نپیموده باشد و شرایط طوری باشد که از روز اول صاحب‌خانه باشد احساس نمی‌کند که مساله خانه چقدر مهم است و چگونه آرامش برای روح و روان فرد و خانواده ایجاد می‌کند.
وی افزود: از آغاز دولت دو کار مهم بر دوش داشتیم؛ یکی بحث ساماندهی بافت‌های فرسوده بود که بسیار اهمیت دارد.  در شهرستان‌های مختلف بافت‌های فرسوده بسیار اهمیت دارد و ما در شهرهای مختلف بازسازی و نوسازی کنیم. این کار به طور وسیع در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده است.
رییس جمهوری ادامه داد: از آقای اسلامی می‌خواهم این بخش را برای مردم توضیح دهد که در دولت یازدهم و دوازدهم برای بافت‌های فرسوده در تهران و استان‌های مختلف،  سرمایه‌گذاری و خیابان‌کشی شده و نقشه تغییر کرده است.
روحانی تاکید کرد: همچنان مساله بافت‌های فرسوده و بازسازی و احیای آنها به عنوان یکی از سیاست‌های دولت تا پایان این دو دولت باید ادامه پیدا کند.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: مساله دوم ساختن شهرک‌های جدید بود که از ابتدای دولت یازدهم این کار آغاز شد و شهرک‌هایی ساخته شد. شهرک سازی جزو مواردی است که در همه جاهایی که نیاز به مسکن داریم، باید آن را دنبال کنیم.
روحانی گفت: در طول سال جمعیت زیادی از جوانان عزیز ما ازدواج می‌کنند، متاهل می‌شوند و بعد نیاز دارند که در خانه زندگی کنند. بنابراین برای ما مهم است که برای مسکن آنها اقدام کنیم.

پرونده مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی بسته می شود؟ - ایرنا

رییس جمهوری گفت: کار دیگر دولت، مسکن مهر بود. مسکن مهر طرح بزرگی بود که در دولت نهم و دهم آغاز شد و برای بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طراحی شده بود که از این تعداد تقریباً وقتی دولت یازدهم شروع را کردیم ۶۹۰ هزار به اتمام رسیده بود و بقیه باقی مانده بود که در مراحل مختلف ساختمانی بود.
وی ادامه داد: بار عظیمی که علاوه بر وزارت مسکن، بر دوش وزارت نیرو، نفت و دستگاه‌های دیگر مانند شهرداری‌ها بود؛ برای اینکه جاده، برق و گاز را به آنجا برسانند و گرنه نیمه تمام ساخته شده بود.  کار بسیار عظیمی در این زمینه در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفته است.
روحانی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و تحویل داده شده است و بار عظیم واحدهای مسکن مهر بر دوش دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

پرونده مسکن مهر تقریبا بسته شده است
رییس جمهوری گفت: کار بزرگ واحدهای  «مسکن مهر» است، بر دوش دولت یازدهم و دوازدهم بود.  همین امروز بیش از ۴۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر افتتاح شد و تقریباً پرونده این طرح بسته شده است.
روحانی افزود: ۵۰ هزار واحد دیگر هم وجود دارد که تا پایان دولت تکمیل و تحویل داده خواهد شد.  علاوه بر این یکصد هزار واحد دارای مشکل هست که از این تعداد حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در جایی ساخته شده که متقاضی نیست و جاهایی هست که مشکلات حقوقی دارد و در دادگاه است که حدود ۴٠ تا ۵٠ هزار واحد است. این موارد هم بر دوش دولت بوده و انجام می‌شود.

ساختمان‌های شهر باید چشم‌نواز باشد
روحانی اضافه کرد: مساله بعدی که عمدتاً از پایان دولت یازدهم شروع شد و مخصوصاً در دولت دوازدهم و مسوولیت آقای اسلامی با شتاب بیشتری انجام گرفت، البته قبل از آن هم در دوره وزیر سابق هم اقداماتی انجام شده بود؛ اساس مساله این است که خانه باید توسط خود مردم ساخته شود نه اینکه دولت خانه را بسازد و تحویل بدهد.
رییس جمهوری تصریح کرد: مردم باید خانه را خودشان بسازند البته دولت باید از نظر شهرسازی و زیباسازی نظارت کند، بعضی از کوچه‌ها و محله‌ها چشم‌آزار است طراحی کج و معوج دارد. هر ساختمانی یک مدل است رنگ‌ها و سبک‌های مختلف دارد و هماهنگی و هارمونی وجود ندارد که باید به آن نظارت شود.
روحانی با تاکید بر اینکه ساختمان‌های شهر باید چشم نواز باشد، افزود: یکی از زیبایی‌هایی زندگی،  لذت چشم هست؛ خداوند در قرآن می‌گوید «بهشتی ها اول با چشمشان لذت می برند» و  زیبایی هایی که خداوند برای مومنان و مقربان درگاه خود مقرر کرده است.  
رییس جمهوری بیان کرد: در کشور مهندسان خوبی داریم که هم از نظر مهندسی و هم از نظر استحکام باید به ساختمان‌ها توجه کنیم؛ در زلزله سرپل ذهاب دیدیم که آنجا چقدر خانه‌ها ویران شد به خاطر اینکه همه دقت‌های لازم به مهندسی نشده بود، شرایط کشور طوری است که ساختمان ها را باید بر مبنای ۸ ریشتر زلزله طراحی کنیم و بسازیم.  
روحانی افزود: بانک‌ها و سازمان برنامه بودجه باید به وزارت راه و شهرسازی یاری کنند تا این کار و بزرگ و مهم را که برای کشور و مردم است به مقصد برسانیم.
رییس جمهوری تصریح کرد: از اینکه ما امروز ۵۲ هزار واحد مسکونی را به بهره‌برداران تقدیم کردیم و کلید در اختیار آنها قرار گرفته و امروز وارد مسکن خود می شوند بسیار خوشحالیم. و امیدواریم این روند تا پایان دولت در ماه های مختلف انجام شود تا مردم بتوانند سکون و آرامش خوبی داشته باشند.
وی بیان کرد: در مجموع آنچه دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه مسکن انجام داده قابل قبول و قابل ذکر است گرچه به نظر من می‌توانستیم قدم‌های بلندتری را هم در زمینه مسکن برداریم.  
رییس جمهوری افزود: میزان نیازمندی به مسکن در کشور روشن است که چه آنهایی که یک مسکن دارند چه آنهایی که نیاز به مسکن دیگری هم دارند از قدیم هم در روستاها معمول بوده که کسانی که خانه داشتند در ییلاق  هم خانه کوچکی برای تابستان داشتند که در مجموع نیاز مسکن کشور را باید محاسبه کنیم.

مسکن پیشران صنعت، تولید و اشتغال است
روحانی گفت: مسکن پیشران بسیار مهم در بیشتر صنایع، در تولیدات مختلف و اشتغال کشور است. اشتغالزایی برای یک و نیم میلیون نفر که امروز اعلام شده است در ساخت مسکن برای اشتغال و و تولید بسیار مهم است.
رییس جمهوری افزود: در بخش مسکن به صورت کامل خودکفا هستیم از مصالح ساختمانی، عملیات مهندسی و خدمات مورد نیاز مسکن در داخل کشور انجام می‌شود و بسیاری از مصالح ساختمانی از آهن آلات، کاشی، سرامیک و هر آنچه مورد نیاز ساختمان است در کشور تولید و مازاد داریم که صادر می‌شود.  
رییس دولت تدبیر و امید بخش مسکن را  برای اقتصاد کشور مهم دانست و گفت: مسکن در سال «جهش تولید» برای بخش تولید کشور موثر است و می تواند تحول بزرگی در تولید و اشتغال ایجاد کند و انشالله با کمک هم این مسیر را تا پایان دولت ادامه می‌دهیم.  
رییس جمهوری همچنین در ارتباط تصویری با مناطقی که این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید،  گفت: رونمایی از طرح اقدام ملی مسکن که در سال ٩٧ آغاز شد امروز در اولین مرحله آن هستیم و امیدواریم تا پایان دولت شاهد تکمیل مراحل این طرح باشیم.  
وی با ابراز خوشحالی از اینکه گام مهمی برای تحویل بیش از ١١ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداران برداشته شده است، امروز را یک روز مبارک توصیف کرد.  
روحانی گفت: واحدهای مسکونی مهر  که امروز افتتاح می شود از خدمات اصلی و مهم شامل برق، آب و گاز و جاده که برای راحتی زندگی مردم ضروری است برخوردارند؛ البته مدرسه و سایر خدماتی هم وجود دارد که انجام شده و یا باید انجام شود که برای دولت بسیار مهم است.  
رییس جمهوری اظهار داشت: ٩۵هزار قطعه زمین تاکنون واگذار شده است و در ادامه ۴٠ هزار قطعه زمین به متقاضیان واگذار می شود. 
رییس دولت دوازدهم گفت: زمین برای احداث مسکن برای ١٣۵ هزار نفر مشخص شده است و فعالیت اجرایی احداث مسکن آغاز و یا به زودی شروع می شود و این افراد در آینده صاحب مسکن خواهند شد، امیدوارم این قدم برای همه مردم در سراسر کشور قدمی مبارک باشد. 
رییس جمهوری یادآور شد: ١٣ هزار واحد مسکونی قبلا و امروز هم ٣٠ هزار واحد و در مجموع ۴٣ هزار و ۴٠٠ واحد مسکونی آماده شده که در اختیار فرهنگیان کشور قرار می گیرد. امروز ۶٩ هزار واحد مسکونی دیگر تعیین تکلیف شد و در اختیار کارکنان سازمان‌ها و نهادها قرار می‌گیرد.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با اعلام افتتاح خط تولید پیوسته مسکن گفت: امروز به عنوان مهم‌ترین اقدامی که انجام خواهد شد از جریان پایدار تولید مسکن بهره‌برداری می‌شود. در این رونمایی از مرحله انتخاب زمین و نقشه‌برداری تا تکمیل پروژه و تحویل واحدهای مسکونی به مردم قابل نظارت و ردیابی خواهد بود و تمام این مراحل از آفت‌هایی که تهدیدکننده مراحل ساخت است، مصون‌سازی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نقش عمده و سازنده بخش ساخت‌وساز مسکن در تولید ناخالص ملی و اشتغال‌زایی در کشور خاطرنشان کرد: ویژگی این حوزه اتکای ۱۰۰ درصدی آن به تولیدات و نیروی کار داخلی است و به همین دلیل از بیرون کشور تاثیرپذیر نیست.
اسلامی ادامه داد: طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سال ۱۳۹۷ توسط رییس‌جمهوری رونمایی شد. امروز کارهای نرم‌افزاری و انتخاب زمین‌هایی در نقاط مرغوب انجام شده و ثبت‌نام متقاضیان واقعی صورت گرفته و وارد فاز اجرایی شده است. بنابراین امروز با افتتاح سه فاز این طرح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آماده شده در استان‌های پیشتاز، واگذاری خواهند شد.
وی در خصوص واحدهای مسکونی افتتاح شده در این آیین رونمایی توضیح داد: بخش مهمی از این واحدها در بافت فرسوده قرار داد. البته ناکامی ویژه ای در بافت فرسوده داشته ایم که برای رفع آن نیاز به حرکت مردم با مشاوره دادن و تسهیل‌گری است. البته نقش مهم شهرداری‌ها در این موضوع حائز اهمیت است و با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم اصلاح بافت‌های فرسوده را شتاب دهیم.
اسلامی ادامه داد: از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر معرفی شده برای سهم ۱۰۰ هزار واحد، حدود ۶ هزار واحد آن که توسط مردم ساخته شده است، امروز افتتاح می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بخش دوم افتتاح‌هایی که امروز در آیین بهره‌برداری انجام خواهد به موضوع واگذاری زمین اشاره کرد و افزود: در راستای دستور رییس‌جمهوری مبنی بر ارائه رایگان زمین به مردم، وزارت راه و شهرسازی مطابق قانون در قالب قراردادهای ۹۹ ساله زمین‌را بدون دریافت وجهی به مردم واگذار می‌کند. بخش دیگر واگذاری‌های امروز مربوط به زمین‌هایی است که به موجب قانون قیمت بالاتر دارد و متقاضیان به دو صورت تعریف پروژه با مشارکت بخش خصوصی و فروش اقساطی انجام شده است. البته با تدبیر رییس جمهوری و تایید هیات دولت، مدت پرداخت اقساط در فروش اقساطی هم از ۵ سال به ۱۰ سال با نرخ ثابت افزایش پیدا کرده است.
اسلامی سومین بخش رونمایی امروز را پروژه‌هایی عنوان کرد که اجرای آن‌ها شروع شده است.
وی افزود: این پروژه ها شامل ۲۵۳ هزار واحد در مراحل مختلف، در نوار تولید قرار دارد و امروز منازل متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند معرفی می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین امروز ۴۰۰ هزار نفر که تعهد و وعده دولت و مقام معظم رهبری بوده است، از محل قرارگیری واحد مسکونی خود در پروژه های تعریف شده آگاه خواهند شد. در این میان اگر پروژه تکمیل شده باشد، متقاضی واحد مسکونی را تحویل می‌گیرد و در غیر این صورت، در جریان مراحل تولید قرار خواهد گرفت.
وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: علاوه بر آن که برای اجرای این پروژه‌های فوق تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده‌ایم و امروز برای اقشار مختلف مانند فرهنگیان، کارگران و نیروهای مسلح مجزا از برنامه ۴۰۰ هزار واحد عنوان شده، کلنگ زنی‌هایی انجام خواهد شد.

انعقاد تفاهم نامه ساخت ۷۷۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن
استان البرز و شهر جدید هشتگرد از جمله میزبانان طرح‌های افتتاح شده رییس جمهوری بود؛ پروانه اصلانی  مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در این مراسم اعلام کرد که تاکنون تفاهم نامه ساخت ۷۷۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در کشور با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی منعقد شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه از تمام  ظرفیت های اراضی، اجرایی ، منابع مالی و مدیریتی ظرفین تفاهم نامه ها در راستای تامین مسکن اقشار مختلف جامعه از جمله  کارگران، فرهنگیان و نیروهای مسلح استفاده خواهیم کرد.
اصلانی گفت : وزارت راه و شهرسازی در ماه های گذشته عملیات ساخت حدود ۲۳ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را در کشور آغاز کرده و مراحل خشت گذاری آنها در حال انجام است .
امروز ساخت ۱۲ هزار و ۹۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد استان البرز آغاز شد.

واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی در کشور
در خراسان جنوبی علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۱۳۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹۵ هزار قطعه زمین در استان های مختلف به مردم تحویل داده شده و کار ساخت مسکن در دست انجام است.
به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیش از ۲۵۳ هزار واحد مسکونی در سراسر در حال اجراست.
امروز در خراسان جنوبی قرارداد واگذاری ۲ هزار و ۲۸۳ قطعه زمین طرح اقدام ملی مسکن تحویل واجدین شرایط شد.


ساخت ۱۱ هزار و  و ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده
بهره برداری از واحدهای مسکونی ساخته شده در بافت های فرسوده از دیگر بخش های برنامه امروز بود که به گفته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در سیرجان، عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد در سراسر کشور در بافت های فرسوده از سال ۹۷ آغاز شده بود که امروز به بهره برداری می رسد.
وی افزود: ساخت این واحدها برای ۳۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی پرژوه است که یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن آورده دولت در قالب زمین و حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آورده مردم در قالب هزینه‌های ساخت و خدمات این پروژه بوده است.
امروز در مجموع ۲ هزار و ۸۳۶ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر و با مجموع اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در استان کرمان افتتاح و برای احداث چهار هزار و ۲۹ واحد به صورت گروهی و تعاونی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی مسکن زمین واگذار شد.
 
افتتاح بیش از هزار واحد مسکن مهر در خراسان شمالی
در خراسان شمالی نیز امروز هزار و چهار واحد مسکن مهر خراسان شمالی شامل ۶۹۶ واحد مسکن مهر در بجنورد، ۲۷۶ واحد در شیروان و ۳۲ واحد در شهر اسفراین به بهره برداری رسید و اجرای ۸۳۶ واحد مسکونی نیز در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان آغاز شد.
همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۵ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی که به صورت گروهی ساخته می شود، به متقاضیان واگذار شد.

ساخت مسکن در سایر استان‌ها
محمدصدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ثبت نام ۲۲ هزار و ۵۰۰ کردستانی در سامانه اقدام ملی گفت: ٢ هزار و ١۵١ واحد طرح اقدام ملی در این استان احداث می‌شود.
وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۰ واحد این طرح در ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد ساخته می‌شود. 
وی افزود: یک هزار و ۱۴۱ واحد هم در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بر اساس نتایج سرشماری ۱۳۹۵ بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.
در استان مازندران ۲ هزار و ۳۰۹ قطعه زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان جوان مسکن اولی در استان واگذار شد. با دستور رییس جمهوری در قالب این طرح  ۲ هزار و ۳۰۹ مسکن اولی متقاضی مسکن ملی در استان زمین ملی را دریافت کردند که به هر یک از این متقاضیان نیز بین ۸۵۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی  از سوی بانک مسکن پرداخت خواهد شد.
۱۳۰ هزار مسکن در قالب طرح ملی اقدام مسکن سهم استان تهران است که ۱۳ هزار واحد در قالب بازآفرینی یعنی حدود ۱۰ درصد از کل سهم استان در قالب این طرح وجود دارد و بقیه یعنی ۶۱ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ هزار واحد در شهرهایی با کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته خواهد شد، همچنین ۴۴ هزار واحد نیز در شهرهای جدید در قالب این طرح ساخته می‌شود.
به گفته استاندار تهران‌، امروز رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس عملیات اجرایی نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی «طرح اقدام ملی» در این استان را آغاز کرد.
آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه‌وشهرسازی در قالب ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» در سراسر کشور صبح روز پنجشنبه با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1