تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۲۶۷۴۰
در دیدار مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه مطرح شد

پدیده نامیمون کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/پایش علت کاهش ثبت ولادت‌ها در استان

۰
کبنا ؛مدیرکل و جمعی از کارکنان ثبت‌احوال کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله سید نصیر حسینی دیدار کردند.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این دیدار داوید صادقی مدیرکل ثبت‌احوال با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند و همچنین مکانیزه شدن شناسنامه‌ گفت: با مکانیزه شدن شناسنامه‌ها قابلیت جعل آن به حداقل رسیده است.
وی به ثبت وقایع ولادت و وفات  اشاره کرد و ادامه داد: ثبت وقایع ولادت طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ نسبت به سال ۹۵، ۱۶ درصد کاهش داشته است، هر فصل جلسه شورای راهبردی جمعیت در استانداری برگزار می‌شود اما همچنان ثبت ولادت به دلائلی کاهش داشته است.
این مسئول با اشاره به کم ثبتی وقایع ولادت و وفات گفت: کوهستانی بودن استان و عدم اطلاع مردم از قوانین و مقررات از جمله دلائل کاهش ثبت وقایع ولادت و وفات است، ضمن اینکه در سطح استان ۱۰ اداره و ۱۴۶ چارت سازمانی وجود دارد که ۳۹ درصد آن بلاتصدی است.
وی همچنین از روند کاهشی ازدواج‌ در استان خبر داد و عنوان کرد: در استان به ازای هر ۴ ازدواج یک واقعه طلاق صورت می‌گیرد،  در کشور از هر ۳ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود.
صادقی در پایان سخنان خود با اشاره به افزایش طلاق‌ها در استان این روند را نگران کننده دانست.
در ادامه آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به مکانیزه و هوشمند شدن شناسنامه و کارت ملی و به حداقل رسیدن دردسرهایی ناشی از سوء استفاده از آنها گفت: کاهش جمعیت و ثبت ولادت‌ها احتیاج به پایش دارد چرا که بر اساس جمعیت می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از کاهش ازدواج و ولادت‌ها و همچنین افزایش طلاق افزود: این پدیده نامیمون، خطرناک و بحران‌ساز است اگر به همین شکل جلو برویم شرایط بسیار خطرناک خواهد بود.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آسیب‌های ناشی از پدیده طلاق بیان کرد: طلاق آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.
وی همچنین از تاخیر در صدور کارت‌ ملی هوشمند انتقادات و خاطرنشان کرد: با رفع موانع پیش‌رو، کارت ملی هوشمند در اسرع وقت در اختیار افراد قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1