تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۶۵۴۰
صبح امروز در سازمان امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نشست مدیران اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با «مهدی روشنفکر» / پیشنهادت «آرام» به روشنفکر ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 23 مهرماه 99) نشست شورای هماهنگی نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست غضنفر آرام رئیس سازمان اقتصادی و دارایی استان و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد.
غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیر مقدم، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های نماینده محترم به منظور رشد و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از اهداف برگزاری این جلسه است.
وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد، یک ابر وزارتخانه است، افزود: 50 درصد از نقدینگی اعتبارات تملک دارایی به استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد که این اعتبارات شامل؛ اعتبارات نفت، توازن منطقه‌ای و ارزش افزوده است.
وی افزود: 121 میلیارد تومان اسناد خزانه به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که در سال 98، 360 میلیارد تومان از همین محل به استان تخصیص داده شد که 100 درصد جذب و علاوه بر هزینه در پروژه‌های عمرانی، خیلی از بدهی‌های دولت پرداخت شد.
وی گفت: 90 درصد از درآمدهای استان کهگیلویه و بویراحمد از مالیات و 10 درصد دیگر از محل جرائم رانندگی، درآمدهایی چون ثبت اسناد و سایر است.
آرام گفت: زیر 10 درصد از درآمدهای مالیات از مشاغلی مانند؛ اصناف و مردم دریافت می‌شود و اینکه می گویند، همه مالیات از مردم گرفته می‌شود، صحیح نیست و تنها 10 درصد آنها از مردم جمع آوری می‌شود.
وی افزود: بیشترین مالیات‌ها از شرکت نفت، پیمانکاران، بخش خصوصی و حقوق کارمندان گرفته می‌شود.
وی به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت:
مشکلات 150 طرح در حوزه‌های مختلفی مانند، شیلات، دامداری، گیاهان دارویی در این مرکز برطرف شود. در واقع وظیفه این مرکز تسهیل در امور سرمایه گذاری است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به راهکارهای جذب سرمایه گذار اشاره کرد و اظهار داشت: آقای روشنفکر ما دست یاری به شما دراز می‌کنیم که با قراردادن ابزارهای تشویق سرمایه گذاری به کمک استان از این لحاظ بیاید.
وی تصریح کرد: مشکلات و چالش‌هایی که سر راه سرمایه گزاری است، عدم ابزارهای تشویقی برای استان‌های کمتر توسعه یافته، فراهم نبودن زیرساخت‌های مثل ریل، برقرار نبودن پروازها و وجود معارضات اجتماعی در اراضی ملی از مهمترین چالش‌های سرمایه گذاری است.
آرام خطاب به نماینده بویراحمد و دنا پیشنهاد داد که وزارت اقتصاد می‌تواند استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و کشاورزی معرفی کند، همانطوری که در بحث دامداری به عنوان پایلوت سرمایه گذاری شناخته می‌شویم.
وی افزود: اگر در بحث گردشگری، انرژی و نفت نیز به عنوان پایلوت معرفی شویم، می‌توانیم در بحث سرمایه گذاری و اشتغالزایی جهش خوبی داشته باشیم.
آرام در ادامه گفت: اگر تخصیص اعتبارات عمرانی استان‌های کمتر توسعه یافته 100 درصد انجام بگیرد، می‌تواند رشد خوبی در استان ایجاد شود. 120 میلیارد تومان نقدینگی برای پروژه‌ها در اختیار استان قرار گرفته که بین دستگاه‌های دولتی توزیع می‌شود.
وی افزود: 46 درصد سهام عدالت استان کهگیلویه و بویراحمد آزاد شده است.
آرام تاکید کرد: بانک‌ها به سمت پروژه‌های جهش تولید بروند.
به گزارش کبنا، در ادامه هر کدام از مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد نقطه نظرات خود را مطرح کردند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1