تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۴۲۶۲۳۷
کبنا گزارش می‌دهد

( متن و حواشی) نشست کارگره اشتغال و سرمایه‌گذاری گچساران / انتقاد شدید اللحن فرماندار گچساران از بانک توسعه و تعاون / خوان‌پایه: من نمی‌دانم این رفتار بانک‌ها چه صیغه‌ای است / بگو مگوی رئیس جهاد کشاورزی و مدیر بانک توسعه/ انتقاد شدید نیکمرام از بانک‌ها و جذب نیروی غیر بومی در پتروشیمی گچساران ( + تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست کارگره اشتغال و سرمایه‌گذاری، جهش تولید شهرستان گچساران با حضور علی خوان‌پایه فرماندار گچساران، پروانه نیک مرام مدیرکل اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روسای ادارات و بانک‌های عامل در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، در ابتدا علی خوان‌پایه فرماندار گچساران با تقدیر تشکر از مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نیکمرام یکی از از مدیران پیگیر و دلسوز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که جا دارد از وی تقدیر و تشکر بعمل بیاوریم.
خوانپایه با انتقاد تند از بانک توسعه و تعاون شهرستان گچساران اظهار داشت: ما از محل پروژه‌های عمرانی مبلغ 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان (اعتبارات فنی) نقداً به حساب بانک واریز کرده‌ایم.
خوانپایه افزود: البته ما می‌توانستیم این مبلغ را بعد از اینکه متقاضیان و سرمایه گذاران در بانک تشکیل پرونده می‌دادند و در مراحل آخر به حساب بانک واریز بکنیم اما ما برای سهولت و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات این مبلغ را یکجا و بصورت نقد به حساب بانک واریز کردیم و انتظار داشتیم که بانک هم با توجه به شرایط بیکاری و جهش تولید  با سرمایه گذاران همکاری لازم را انجام می‌داد که کپمتاسفانه چنین امری اتفاق نیافتده است.
وی عنوان کرد: سال گذشته تا کنون بانک توسعه و تعاون فقط 700 میلیون تومان پرداختی داشته است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: این اعتبارات را برای بخش‌های صنعت و معدن  و کشاورزی تخصیص داده‌ایم که در کنار جهش تولید ایجاد اشتغال هم برای جوانان شهرستان صورت بگیرد.
خوانپایه تاکید کرد: بانک باید شفاف سازی کند که از سال گذشته تاکنون چرا فقط 700 میلیون پرداخت کرده است و علت اینکه بانک‌ها متقاضیان تسهیلات را اذیت و امروز و فردا می‌کنند چیست؟ من نمی‌دانم این رفتار از سوی بانک چه صیغه‌ای است.
وی عنوان کرد: ما هرچه توی این شهرستان داد می‌زنیم کسی گوشش بدهکار نیست ما از اعتبارات پروژه‌های عمرانی کم کرده‌ایم و به تسهیلات اضافه کرده‌ایم  اما تا کنون هیچ اقدام قابل توجهی در خصوص پرداخت تسهیلات در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال صورت نگرفته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد: بانک‌ها پاسخگو نیستند 8 ماه است که پرونده سرمایه گذار در بانک خوابیده است و فقط یک مورد وام پرداخت شده است که متاسفانه بانک از حسن نیت و شرایط و وضعیت موجود سوء استفاده می‌کند.
فرماندار گچساران عنوان کرد: این شهرستان دارای 21 مرغداری است که تنها یک الی 2 مرغداری فعال و مابقی راکد و تعطیل هستند و انتظار داشتیم که این تسهیلات با اولویت در اختیار مرغداری‌های راکد این شهرستان قرار بگیرد.
 خوانپایه عنوان کرد: اولویت ما پرداخت تسهیلات به مرغداری‌ها بوده که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.
در ادامه رئیس جهاد کشاورزی گچساران اظهار داشت: ما تسهیلات را در بخش کشاورزی اولویت بندی کردیم  بطوریکه اولویت اول را  راه اندازی مرغداری‌ها و  و بعداز آن در تولید لبنیات و شیر، احداث سردخانه، طرح گاوداری شیری و طرح خرید دام سنتی و احداث جایگاه دام قرار دادیم.
سید عبدالوهاب پورالحسینی افزود: متاسفانه بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات مانع تراشی و کارشکنی می‌کند و در خیلی از موارد باعث شده که سرمایه گذار از گرفتن تسهیلات انصراف دهد.
در ادامه صیاد محمدی رئیس بانک توسعه تعاون در واکنش به گفته‌های رئیس جهاد کشاورزی  گفت: چرا می گویید اولویت بندی صورت گرفته شما اولویت را برای طرح‌های سنتی (خرید دام) قرار داده‌اید بعد در جلسه می گویید طرح‌ها را اولویت بندی کرده‌اید.
رئیس بانک توسعه تعاون گچساران ادامه داد: این لیست را جهاد کشاورزی به بانک داده و اولویت‌ها را مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: رقم بالایی جهادکشاورزی به بانک معرفی کرده است  که تاکنون قریب بر 58 میلیارد ریال از سوی بانک پرداخت شده و 35 میلیارد ریال مصوب و آماده پرداخت است.
محمدی خاطرنشان کرد: مقرر بود که 100 میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون برای ایجاد اشتغال و جهش تولید در بخش کشاورزی پرداخت شود که این اعتبارات تمام شد.
وی با بیان اینکه در بخش صنعت در زمینه سرمایه در گردش 448 میلیارد ریال و سرمایه ثابت 34 میلیارد  به بانک توسعه تعاون معرفی شده است، گفت: بیش از 110 میلیارد تومان  تسهیلات اشتغالزایی به بانک معرفی شده است.
گفتنی است: وقتی که بگو مگوی رئیس اداره جهاد کشاورزی و مدیر بانک توسعه تعاون بالا گرفت فرماندار گچساران به این کشمکش ورود کرد و از طرح‌های پیشنهادی اداره جهاد کشاورزی به بانک انتقاد کرد و خطاب به پورالحسینی گفت: شما نباید اولویت را به طرح خرید دام سنتی می‌دادید آنهم من می‌دانم که متقاضی بصورت سوری فاکتور آورده و تسهیلات به بیراه رفته این در حالی است که باید اولویت اول را به راه اندازی مرغداری و طرح‌های اشتغالزا در نظر می‌گرفتید.
در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی از بنگاه‌های اقتصادی، دولت در راستای  حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده ناشی از کرونا  اعتباراتی را اختصاص داد.
 پروانه نیکمرام افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد  از این میزان اعتبارات مبلغ 225 میلیارد تومان بوده که  از این میزان اعتبار تا کنون نصف این اعتبار یعنی ۱۱۰ میلیارد دتومان  تخصیص داده شده است.
نیک مرام عنوان کرد: برای دریافت تسهیلات  کرونایی تا کنون  در استان تعداد چهار هزار و 611 پرونده به میزان  ۶۰ میلیارد تومان در بانک ثبت نامی داشته که تاکنون ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در شهرستان گچساران تعداد ۷۲۸ پرونده متقاضی استفاده از تسهیلات کرونایی در بانک‌ها ثبت نام کرده که از این تعداد 233 فقره پرونده به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات کرونایی بانک انصار، سپه، تجارت، ملی، ملت، رفاه، صادرات و پارسیان می‌باشند.
وی خاطر نشان کرد: بنگاه‌های  اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا تا پایان مهرماه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی گفت: تعداد ۵ پرونده در بانک انصار است که متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است و  همچنین در بانک پارسیان ۳ پرونده متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی است که  تاکنون پرداختی نداشته است.
نیک مرام اظهار داشت: به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کارهای آسیب دیده ۱۲۰ میلیون ریال و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، پرداخت خواهد شد.
نیک مرام اظهار داشت: تاکنون ۱۴ رسته فعالیتی آسیب دیده از کرونا توسط ستاد ملی کرونا شناسایی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون یک هزارو ۲۶۰ نفر در این استان بیکار شدند.
نیکمرام در پایان گریزی به موضوع جذب بی رویه نیروی غیر بومی در پتروشیمی  گچساران زد و با انتقاد شدید از مدیران پتروشیمی اظهار داشت: طی صورتجلسه ای با حضور مدیران شرکت پتروشیمی، فرمانداری گچساران و اداره کار شهرستان انجام شد مقرر گردید که هرگونه جذب نیرو از طریق اداره کار گچساران و کاریابی‌ها شهرستان صورت بگیرد. که تاکنون چنین چیزی اتفاق نیافتده است.
وی افزود: جذب نیروی غیر بومی در شرکت پتروشیمی گچساران باعث ناراحتی و گلایه مندی شدید مردم گچساران شده است. که  این عملکرد مدیران پتروشیمی باعث مراجعات و تماس‌های مکرر خیل عظیم بیکاران با ما شده است.
نیک مرام عنوان کرد: طبق گزارشات رسیده گفته می‌شود حتی سرایدار و کارگر خدماتی در شرکت پتروشیمی گچساران غیربومی است آیا اینکار درست است؟ آیا در این شهر کارگر خدماتی نیست؟ آیا در این شهر مهندس عمران، مهندس مکانیک و..... وجود ندارد که از استان‌های دیگر در شرکت پتروشیمی گچساران بکارگرفته شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رجا
Iran, Islamic Republic of
بانک تجارت شعبه مطهری سه هفته است وام ودیعه مسکن کرونا را پرداخت نکرده با وجود گرفتن ضامن با تعهد محضری و سفته دو برابر مبلغ وام یه فکری به حال بانک تجارت مطهری کنید البته شعبه مرکزی این عملکرد درخشانی دارد فقط سفته گرفته و وامها را هم پرداخت کرده
بومی
Iran, Islamic Republic of
واقعا مسخره است! مدیر کل کار از جذب نیروی غیربومی "انتقاد"میکنه!! تو باید اقدام کنی، مردم باید از تو انتقاد کنن، جای انتقاد کننده و اقدام کننده هم جابجا شد. زحمت کشیدید که انتقاد کردید
باشت
Iran, Islamic Republic of
حالا اجازه بدهید از اقوام اقای روشنفکر بیاد حراست پتروشیمی اون هم حتما 40 یا 50نفری خواهد آورد
فعلا هر بلایی می خواهند سر گچساران میاورند
کارگر پترو
Iran, Islamic Republic of
خانم نیکمرام عزیز عمده مشکل جذب غیر بومی در پتروشیمی به خواب بودن اداره کار خودت در گچساران برمیگرده که سالی یکبار سراغ پتروشیمی می آیند و اون هم دنبال منافع شخصی و مالیند
بیچاره مردمان بیکار گچساران
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اداره کار واداره کلش تعطیل ، تعطیله
Iran, Islamic Republic of
امان از صیاد ..
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1