تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۴۲۶۲۳۰
نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری دوگنبدان:

تکلیف حق و حقوق کارگران شهرداری دوگنبدان چه می‌شود

۰
کبنا ؛حذف آیتم‌هایی از جمله سختی‌کار، حق فنی، حق شیفت که در سالیان گذشته پرداخت می‌شد اما از سال گذشته تا کنون این آیتم‌های از حقوق کارگران شهرداری حذف شده است که امروز ( یکشنبه 13 مهر ماه 99)  نشست بررسی مشکلات کارگران شهرداری دوگنبدان با حضور فرماندار، نماینده کارگران، نماینده شهرداری و مدیرکل کار استان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
 
 در این نشست علی خوان‌پایه فرماندار گچساران اظهار کرد: متاسفانه از نشست قبلی چند روز گذشته کمیسیون کارگری گچساران نتیجه‌ای گرفته نشد.
 وی ادامه داد: اگر کارگران شهرداری تابع قانون نیستند پس دخالت اداره کار بی فایده است و اگر این افراد تابع قانون هستند بایستی قانون و مقررات حوزه کار برای آنها اعمال شود.
 فرماندار گچساران گفت: مبنا، مبنای قانون است اگر قوانین کار نظارت و کارگران شهرداری از قانون تبعیت نمی‌کنند پس مبنای قانونی ندارد و اگر کارگران از مبنای قانون تبعیت می‌کنند ما هم بایستی تبعیت داشته باشیم.
 خوانپایه با بیان اینکه بررسی مشکلات کارگران شهرداری دوگنبدان و حذف برخی از آیتم‌ها به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شد و نظر اداره کار تأیید شد، عنوان کرد: وقتی که یک رأی صادر می‌شود بایستی کارگزینی اداره اقدام کند.
 وی تصریح کرد: متاسفانه برخی وقت‌ها حاضر به تخلف هستیم اما وقتی که یک کار قانونی است آن را انجام نمی‌دهیم.
 عالی ترین مقام اجرایی گچساران ابراز کرد: حق کارگر که در قانون پیش‌بینی شده است اجرایی کنید و با توجه به مدارک و مستنداتی که وجود دارد براساس قانون اعمال شود.
 خوانپایه خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساختار سازمانی آن چیزی که قانون است اعمال نمی‌شود.
 
 الزام پرداخت حق فنی و سختی کار به کارگران شهرداری دوگنبدان
 
 در این نشست پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چندین بار است که جلسه کمیسیون کارگری گچساران در استان و شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مقرر شد که در کمیسیون کارگری پرونده مشکلات جامعه کارگران شهرداری دوگنبدان از تهران پیگیری شود.
 وی ادامه داد: علی رقم اینکه منتظر پاسخ جواب از تهران بودیم پیگیری این مشکل از سوی استانداری به اداره کار ارجاع داده شد.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از سال گذشته تا کنون آیتم‌هایی از جمله سختی کار، حق فنی، حق شیفت که در سالیان گذشته پرداخت می‌شد اما از سال گذشته تا کنون این آیتم‌های از حقوق کارگران شهرداری حذف شده است.
 نیک مرام با بیان اینکه با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت بایستی حق فنی و سختی کار به کارکنان شهرداری داده شود، عنوان کرد: اکنون 30 نفر ا ز کارگران شهرداری شکایت کرده و آرایی که صادر شده حق فنی و سختی کار به این افراد داده شد.
 وی ادامه داد: علی رغم اینکه پرونده به اجرای احکام عدالت اداری صادر شده است و طبق قانونی که صادر شده شهرداری موظف است که برابر قانون عمل کند و حق فنی و سختی کار را برای کاگران شهرداری لحاظ کند.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مجدداً همین آرایی که اکنون صادر شده در سال گذشته هم صادر شده بود.
 نیک مرام با بیان اینکه بعد از نشست چند روز گذشته کمیسیون کارگری مشکلی از کارگران حل نشده است، اذعان کرد: با توجه به اینکه این مشکل در استان، شهرستان و کمیسیون کارگری مطرح شده است.
 وی با اشاره به اینکه قانون به صراحت بیان دارد که یک تفاهم بین کارگر و کارفرما وجود دارد، ابراز کرد: حق فنی و سختی کار حق کارگران است و شهرداری موظف است که قانون را اجرایی کند.
 نیک مرام خاطرنشان کرد: چرا در شهرستان گچساران برای یه مصوبه باید 20 بار جلسه گرفته شود واین جای تعجب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا باید این همه جلسه گرفته شود وهیچ خروجی بدردبخور نداشته باشد چراچرا چرا
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1