تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۲۶۱۶۳
کبنا گزارش می‌دهد

نشست کمیسیون کارگری گچساران حاشیه ساز شد/ رد پای موحد و روشنفکر در غیاب تاجگردون/ هشدار فرماندار گچساران به رئیس پتروشیمی/ خوانپایه؛ جذب نیروی قانونی در پتروشیمی گچساران به تعداد انگشتان دو دست نمی‌رسد/ 16 نیروی چینی وارد گچساران شدند/ وقتی که نماینده کارگران به کمیسیون کارگری شهرستان دعوت نمی‌شود + تصاویر

۳
کبنا ؛نشست کمیسیون کارگری شهرستان گچساران با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و دیگر اعضای کمیسیون در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتداء این جلسه فرماندار گچساران از عدم حضور نماینده کارگران در این نشست انتقاد کرد.
علی خوانپایه اظهار کرد: باید در این نشست نماینده سندیکای کارگری و یا نمایندگان کارگران دعوت می‌شدند.
خوانپایه افزود: کمیسیون باید در جریان آخرین وضعیت کارگران شهرستان در شرکت‌ها، سازمان‌ها، ادارات و..... آنهم از زبان نمایندگان کارگران قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: درست نیست که ما یکطرفه کار بکنیم و بگویم همه چیز گل و بلبل است.
فرماندار گچساران تاکید کرد: ما باید از تبعیض و بی عدالتی‌ها و اجحاف به جامعه کارگری شهرستان گچساران مطلع شویم.
** در ادامه وضعیت مربیان اخراجی اداره  امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.
ابوالفتح کرمی عضو شورای حل اختلاف کارگری و کارشناس اداره کار گچساران اظهار داشت: بعد از تجمع اعتراضی  تعدادی از مربیان اخراجی اداره امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جلوی فرمانداری گچساران نامه‌ای از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اداره کار گچساران مبنی برای بررسی و پیگیری این موضوع، ارسال شده است.
کرمی افزود: با بررسی انجام شده در هیچ کدام از شهرستان نفت خیز جنوب چنین چیزی (اخراج مربیان ورزش) اتفاق نیافتده است فقط در صنعت نفت گچساران اخراج مربیان صورت گرفت است.
وی عنوان کرد: پیگیری ما در خصوص علت اخراج این نیروها فقط درصنعت نفت گچساران بی نتیجه مانده است و مدیران نفت جوابگو نمی‌باشند.
کرمی تصریح کرد: مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان می‌کنند که نیروهای اخراجی بصورت فصلی و همچنین اجاره کننده سالن‌های ورزشی شرکت می‌باشند.
 عضو شورای حل اختلاف کارگری و کارشناس اداره کار گچساران بیان کرد: بعضی از این مربیان ورزش دارای سوابق طولانی در امور ورزش صنعت نفت گچساران هستند و همچنین مدارکی دال بر اجاره نامه و قراردا فصلی با مربیان ورزش وجود ندارد.
کرمی خاطر نشان کرد: حتی برای به این نیروها حقوق ماهیانه و بیمه و...پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: با بررسی‌ها و پیگیری انجام شده این نیروها شامل قوانین کار می‌شوند.
** در ادامه رئیس امور اداری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اظهار داشت: ما در اداره امور ورزش صنعت نفت طبق سنوات گذشته در کنار نیروی ثابت تعدادی نیروی فصلی هم بکار گرفته‌ایم.
فولادی افزود: بعضی از این نیروها بعنوان ناجیان غریق در استخرهای روباز بصورت فصلی بکار گرفته شده بودند و با توجه به وضعیت کرونا و تعطیلی استخرها، قرارداد این نیروها هم به پایان رسیده است.
رئیس امور اداری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: حتی ما در شرایط کرونا تعدادی از این مربیان (خانم‌ها) را چندین ماه با دوخت ماسک مشغول بکار کردیم.
گفتنی است: در پایان مقرر شد که اداره کار گچساران گزارشی کاملی در خصوص اخراج مربیان ورزش تهیه و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و ارسال کند.
** درادامه نماینده سد چم شیر گزارشی از روند پروژه  و وضعیت کارگران مشغول در سد به اعضای کمیسیون ارائه داد.
یعقوبی اظهار داشت: سد چم شیر در بهار 1400 آبگیری می‌شود.
وی عنوان کرد: هر ماه مبلغ 4 میلیارد تومان پرداختی حقوق کارگران سد چمشیر می‌باشد و خوشبختانه نحوه پرداخت حقوق به کارگران نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است بطوریکه حقوق معوق کارگران این پروژه 3 ماه می‌باشد.
نماینده سد چم شیر عنوان کرد: 16 کارگر متخصص چینی به تازگی وارد  شرکت پیمانکار خارجی CGGC  سد چم شیر شده و بزودی به همراه کارگران ایرانی، بخشی از پروژه سد چم شیر را آغاز خواهند کرد.
** در ادامه رئیس سازمان تأمین اجتماعی شعبه گچساران از عدم پرداخت حق بیمه (چندین ماه) کارگران سد چم شیر گلایه و انتقاد کرد.
محسن علیزاده افزود: سد چمشیر 40 میلیارد تومان به تأمین اجتماعی گچساران بدهکار است.
علیزاده عنوان کرد: این روند باعث می‌شود که کارگران سد چم شیر در بحث درمان و بازنشستگی خودشان دچار مشکل شوند و نتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.
گفتنی است: در ادامه اعضای کمیسیون خواستار بررسی و پیگیری و پرداخت معوقات بیمه کارگران سد چم شیر شدند.
** موضوع بعدی اعتراض پرسنل شهرداری دوگنبدان در خصوص حذف آیتم‌های سختی کار، حق فنی، حق شیفت و... که در سالیان گذشته پرداخت گردیده اما در سال 98  تمامی این آیتم توسط مسعود ظفری شهردار دوگنبدان قطع و حذف شد، این اقدام موجب شد که حقوق پرسنل شهرداری در شرایط نابسامان و تورم شدید اقتصادی به نصف کاهش یابد و فشار مضاعفی بر پرسنل شهرداری دوگنبدان وارد شود این موضوع در دستور کار اعضای کمیسیون قرار گرفت.
ابوالفتح کرمی عضو شورای حل اختلاف کارگری و کارشناس اداره کار گچساران اظهار داشت: بعد از تجمع و اعتراض پرسنل شهرداری در جلوی فرمانداری و شکایت در خصوص حذف آیتم‌های حق شیفت، سختی کار و... که در سالیان گذشته به آنها پرداخت شده است این موضوع توسط هیئت تشخیص و هیات 9 نفره حل اختلاف اداره کار شهرستان بررسی و رسیدگی شد.
کرمی عنوان کرد: طبق قانون کار شهرداری دوگنبدان موظف به پرداخت تمامی آیتم حذف شده به پرسنل خود شد و همچنین احکام صادره در این خصوص قطعی و لازم اجرا می‌باشد.
** در ادامه نعمت الله متولی نماینده حقوقی شهرداری دوگنبدان عنوان کرد: شهرداری دوگنبدان تمامی احکام صادره اداره کار گچساران را به صورت کامل اجرا و مزایای مربوط به پرسنل پرداخت شده است و کارگران در این خصوص هیچ مشکلی ندارند.
**اما مهمترین و جنجالی‌ترین بخش این نشست در خصوص بکارگیری نیروهای غیر بومی  و جذب نیروهای خارج از ضوابط درپتروشیمی گچساران که مدتی است باعث اعتراض و گلایه مندی شدید شهروندان و جمع کثیری از نیروی بیکار گچسارانی شده است در دستور کاراعضاء قرار گرفت.
ابتداء فرماندار گچساران از نماینده شرکت پتروشیمی  خواستار توضیحاتی در خصوص روند پروژه و نحوه جذب و بکارگیری نیرو در شرکت پتروشیمی  و شرکت‌های تابعه شد.
رئیس سایت پتروشیمی گچساران اظهار داشت: پروژه پتروشیمی گچساران 73 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکی از پروژه فعال کشور می‌باشد.
غلامرضا معصومی در خصوص جذب و بکارگیری نیرو در پتروشیمی گچساران گفت: با توجه به اینکه این پروژه در مقطع حساس و به قولی زیر ذره بین بود با این حال ما جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار دادیم.
معصومی افزود: از 2500 نیروی کار مستمر و غیر مستمر 70 درصد بومی و 30 درصد غیر بومی می‌باشند.
وی عنوان کرد: سعی و اولویت اول ما جذب نیروهای بومی می‌باشد.
رئیس سایت پتروشیمی گچساران بیان کرد: در حال حاضر 1800 نفر بطور متمرکز در پتروشیمی گچساران مشغول بکار هستند که از این نیروها 73 درصد بومی و مابقی غیر بومی هستند.
معصومی در ادامه گفت: از نیروهای بکار گرفته شده بومی 68 درصد گچساران و باشت، 28 درصد کهگیلویه و مابقی یاسوجی می‌باشند.
در این هنگام بود که فرماندار گچساران نسبت به گزارش رئیس سایت پتروشیمی واکنش شدیدی نشان داد.
علی خوانپایه گفت: بهتراست که شما بگوید این همه نیروی بکار گرفته شده از چه کانالی جذب شده‌اند.
خوانپایه افزود: مدیران شرکت پتروشیمی طی صورتجلسه ای که در اردیبهشت ماه سال جاری تنظیم شد، متعهد شدند که نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق و مجاری قانونی که همان اداره کار گچساران می‌باشد جذب کند.
فرماندار عنوان کرد: مردم گچساران از این روند جذب نیرو در پتروشیمی گچساران بسیار گلایه مند هستند و کاملاً هم انتقاد گلایه آنها بجا و قانونی و در این خصوص حق دارند.
خوانپایه افزود: مدیران پتروشیمی باید بومی گزینی در اولویت قرار بدهند.
وی عنوان کرد: من بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان با توجه به معضلات بیکاری جوانان این شهر و عواقب و ناهنجارهای آن،  جلسه‌ای با مدیران پتروشیمی برگزار کردیم اما الان می‌بینم  در خصوص جذب نیرو در پتروشیمی گچساران بصورت خودسرانه و بی قانونی و جزیره‌ای عمل شده است.
فرماندار گچساران خطاب به رئیس سایت پتروشیمی گچساران بیان کرد: پتروشیمی حاضر نشده است که مکاتبه‌ای با اداره کار گچساران داشته باشد این در حالی است اداره کار متولی است اما با این موضوع بیگانه است.
خوانپایه عنوان کرد: شما حتی به تعداد انگشتان دو دست هم نیرو از طریق قانونی (معرفی از اداره کار) جذب نکرده‌اید.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مردم گچساران مطالبه گر هستند، خاطر نشان کرد: من الحمدالله ضعفی ندارم و واقعیت‌ها را به مردم خواهم گفت.
خوانپایه از رئیس پتروشیمی گچساران خواستار شفاف سازی و همچنین اصلاح هر چه سزیعتر وضعیت نابسامان و جذب غیرقانونی نیرو در پتروشیمی گچساران شد.
** گفته می‌شود: آمار بیکاری در شهرستان گچساران بالاتر از میانگین کشوری است این در حالی است که شهرستان گچساران تولید  و صادر کننده نفت و گاز کشور می‌باشد اما سهم مردم این شهر از این منابع، فقط تحمل گرما سوزان و آلایندگی است.
اما پایان این داستان تلخ به اینجا هم ختم نمی‌شود باید گفت که غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت  در راه اندازی و فعالیت این پروژه بزرگ (پتروشیمی) نقش بسزایی داشت ولی اکنون در غیاب تاجگردون (بعلت رد اعتبار نامه)  رد پای دیگر نمایندگان استان (موحد و روشنفکر) در معرفی نیروهای کار از شهرستان‌های کهگیلویه و یاسوج به پتروشیمی گچساران دیده می‌شود.
** گفتنی است: پایگاه خبری کبنا نیوز بزودی بصورت دقیق و تخصصی به موضوع جذب نیروی غیر بومی در پتروشیمی گچساران و همچنین به رفتارهای دوگانه و اجحاف‌های که به نیروی ماهر و متخصص بومی در پتروشیمی گچساران صورت می‌گیرد ورود خواهد کرد و گزارش کاملی تهیه  و در اختیار مردم فهیم گچساران قرار خواهد داد.

گزارش: حبیب الله قلندری اصل
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اداره کل کار/ تا چه برسد که به داد گچساران برسند
صادق مردانی
Iran, Islamic Republic of
مربیان شرکت نفت گچساران که تعداد ۲۸ نفر نیرو ارکان ثالث ثابت هستن همه دارای ساختار وزارت نفت هستن و این همه مدت حقشون خورده شده بصورت ساعتی بهشون پرداخت شده امیدواریم که مسئولین نفت حقایق بگن ایا اگر این مربیان فصلی بودن پاداش بهشون تعلق میگرفت اگر فصلی بودن بیمشون چهار ماه بود نه ۱۲ ماه چرا حقایق را پنهان میکنید مدارک همه موجود هستش
نظری
Iran, Islamic Republic of
با سلام دورد بر شرف اقای کرمی .اصلا چنین چیزی نیست که ما مربیان فصلی باشیم ما نیروهای ارکان ثالث و مستمر هستیم که حتی در سامانه ساپنا اسم ما هم ثبت میباشد .نمیدونم چرا مسولین صنعت نفت بیان میکنن که ما فصلی هستیم .مدارک هاا موجود هست و به اداره کار و تعاون ارائه داده شده است
حسین
Iran, Islamic Republic of
مربیهایی که ارکان ثالث هستن و ساختار دارن و اسامی آنهادر ساپنا تزریق شده و مشمول قانون اداره کار هستن چطوری اخراج شدن؟؟؟
لابد آقای داوودی و کریمی حق اون بدبختا رو میداده به ۱۵ نور چشمی که با مجوز ۱ ساله آوردنشون توی امور ورزش ولی هنوز هم با همون مجوز ۱ ساله ۹ ساله که دارن حقوق میگیرن. واقعا چرا دادستان ورود نمی کنه.
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرماندار گچساران....تاجگردون کجایی... بایدم یاسوج و دهدشت به گچساران حمله کنند... پتروشیمی گچساران محل جولانگاه موحد
Iran, Islamic Republic of
خیلی از گچسارانی هم در شهرستان بویراحمد در شرکت ها وادارات مشغول خدمت هستند
Ali
Iran, Islamic Republic of
اخراج غیر قانونی مربیان ارکان ثالث
دارای مجوز ساختار و بهره وری
ثبت شده در سامانه ساپنا وزارت نفت (نیرو ثابت)
اگر نیرو فصلی هستن پس لطفا یک نسخه از قرارداد رو بیارن نشون بدن؟
حقوق ۵۰ مربی به اندازه یک مدیره
کافیه صد تومان از حقوقتون کم بشه دنیا رو بهم میریزین
از خدا بترسید
Iran, Islamic Republic of
کار ما ب کجا کشیده ک شهرستان های اطراف برامون برنامه ریزی میکنن
Iran, Islamic Republic of
مگه گچساران چی بوده حالا بفهمید،کع زور بالا زور هم هست
Iran, Islamic Republic of
این کمیسیون کارگری نیست. این نشست با سه شرکت پولدار و پولساز برای گرفتن امتیازه
بیکار
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی و معضلات برمیگردد به اینکاره نبودن رییس اداره کار که بلکل از قوانین و مقررات سر در نمی آورد و حرفی برای گفتن ندارد و
حق ریاست اداره کار با فرد مسلط و کاردانی چون ابوالفتح کرمی و مقیمی میباشد که متاسفانه از زمان تاج ظاهرا ریاست آن ارثیه ترکها شده است
حراست پتروشیمی
Iran, Islamic Republic of
پتروشیمی 2000 نفر بدون به اداره کار نیرو جذب کرده و بر خلاف ادعای رییسش 30 در بومی و 70 درصدش غیر بومی اند.
در ضمن از کی برادران دهدشتی و یاسوجی شدن بومی گچساران.
منظور از بومی فقط فقط متولدین و ساکنین گچسارانند و بس.
مرادبیگ
Iran, Islamic Republic of
سلام .تمامیه صحبتهای آقای نعمت الله متولی محض میباشد و هیچگونه حقیقتی ندارد.از فرماندار محترم تقاضا دارم مستندات آقای متولی و دلایل ایشان را به خاطر این خواهان باشد.طبق شنیده ها از ۴۵۰ نفری که این مزایا از حقوقشان کسر و قطع شده فقط ۴ نفر نفر با زور دادگاه این مزایا را دریافت نموده اند.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
باسلام آقای فرماندار لطفآ از تاجگردون دفاع نکن این نیروها را خود تاجگردون انتخاب کرده پای کس دیگه ای را وسط نکش بگذارید حکومت خانوادگی تمام بشه افرادی مدارکشان را بردن دم در پتروشیمی تحویل دادند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران و شیراز بودند اما بخاطر رای ندادن به ایشان گفته بود همه این مدارک بریزید تو سطل آشغال غافل از اینکه توسط همان‌ها ..
ملایی
Iran, Islamic Republic of
با سلام اگه این مراتب را نمی نوشتی قطعا سکته را می زدی چون شما اصلا اهل استان هم نیستی به پزشک روانشناس مراجعه کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی حرفی برا گفتن ندارید ..د.کجا کارگران شهرداری مزایای خودشان را در یافت کردند.شما ها که نماینده کارگر هستید باید پاسخگو باشید...
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
پتروشینی مپه ارث پدری تاجگردونه حق همه استانه همانطور که نیروهای گچسارلنی در یاسوح بکار گرفته میشن کبنا غیرتت کجا رفته
میثم خ
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام به مدیر سایت و نیز جناب آقای سید محمد موحد و همچنین فرماندار شریف گچساران و نهادهای سپاه پاسداران و دیگر دست اند کاران و مسوولین محترم لشکری و کشوری .

جوانان گچسارانی علاوه بر اینکه بیکار هستند باید عرض کنم مستحق شغل هم هستند و از مسوولین کشوری و لشگری تقاضا میشود در راستای اهداف گام دوم انقلاب فکری به حال گچساران کنند .جوانان گچسارانی دارای پتانسیل های زیادی هستند اعم از علوم مکانیک و برق و حقوق .
چرام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر روز ما از نیروهای موحد می شنویم که
به زودی در پتروشیمی گچساران مشغول خواهیم

شد .....انها می گویند موحد قول قطعی به پدر یا
به مادرم داده است .

وای به حال ما بدبخت ها که طرده شده ایم
چون موحد ضعیف در نبود مرد بزرگی مثل
تاجگردون تاخت و تاز می کنند
لر
Iran, Islamic Republic of
مگه کار کردن در پتروشیمی باید حتما گچسارانی باشد خیلی از نیروهای گچساران در شرکت ها وادارات یاسوج مشغول بخدمتند این چه حرفی حتما تخصص دارند احتیاج بشون هست آقای فرماندار چند سال خودت یاسوج بودی
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1