تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۴۲۶۱۵۴
کبنا گزارش می‌دهد

روند کند پروژه بیمارستان چرام / سلفی‌های مدیران با دیوار بلوکی تا کی ادامه دارد؟

۰
کبنا ؛بیمارستان 32 تختخوابی چرام که از سال 96 اولین بار کلنگ آن بر زمین زده شد پس از گذشت چندسال هنوز در مرحله خاک بازی هست و مشخص نیست سرانجام این پروژه عمرانی بهداشتی که از مطالبات اصلی مردم چرام هست به کجا کشیده می‌شود.
هرروز که از کنار به اصلاح پروژه بیمارستان چرام رد می‌شویم چیزی جز حسرت و مرور وعده‌های مسؤلان دانشگاه علوم پزشکی و سلفی گرفتن مدیران با دیوار بلوکی این پروژه دیده نمی‌شود و تمامی وعده‌ها در حد همان وعده مانده است.
روند کند اجرایی این پروژه باعث شد که اعتراض‌ها به مجلس و تریبون نماز جمعه و رسانه‌ها و شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد کشیده شود که برای نمونه و جهت اطلاع بیان می‌شود.
عدل هاشمی پور نماینده وقت کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و در تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کهکیلویه و بویر احمد بیمار بود و بیمارتر هم شده است، دانشگاهی که قدرت درمان خود را ندارد، چطور می‌تواند به درمان مردم توجه داشته باشد؟ حدود 8 سال قبل ساخت بیمارستان 32 تخت خوابی چرام تصویب شده است و در 3 سال گذشته کلنگ‌زنی هم شده و موافقتنامه هم مبادله شده، پول هم برای آن به دانشگاه رفت و جای دیگر تخصیص داده شد و متاسفانه فقط دیواری همراه با نارضایتی مردم باقی مانده است.
ماجرای بیمارستان چرام به خطبه‌های نماز جمعه هم کشیده شد و امام جمعه این شهر  وضعیت علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد را بیمارگونه توصیف کرد.
حجت الاسلام افشار، امام جمعه چرام گفت: مردم بی صبرانه منتظر تکمیل و افتتاح بیمارستان چرام بودند اما تا حال جز وعده‌های مسؤولان چیزی عایدشان نشده است،
این خطیب جمعه در بخشی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که حدود سه سال پیش در زمان استاندار اسبق استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای خادمی کلنگ احداث بیمارستان چرام به زمین زده شد، گفت: مردم بی صبرانه منتظر تکمیل و افتتاح این بیمارستان بودند اما تا حال جز وعده‌های مسؤولان چیزی عایدشان نشده است، این سبک مدیریت‌هاست، که سبب بدبینی مردم از مسؤولان مربوطه می‌شود.
خطیب جمعه چرام، ابراز کرد: بیمارستانی که قرار بود محل مداوای بیماران باشد،  خود بیماری شده است که موجب دلخوری و اندوه مردم شده است، سؤال اساسی این است و باید توسط مسؤولان علوم پزشکی روشنگری شود چرا سه سال توقف در یک پروژه حیاتی بوجود آمده است؟ چرا پول این پروژه مدت‌ها در حساب مانده است و با توجه به وضعیت اقتصادی کم ارزش شده است، تاوان این مساله را مردم باید پرداخت کنند؟
ابوالفتح بشارت عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای اسلامی شهر چرام نیز به وضعیت حوزه سلامت و بهداشت شهرستان چرام اشاره کرد و گفت: پروژه رها شده بیمارستان چرام، مشکل اصلی مردم شهرستان چرام است بیمارستان‌هایی که با بیمارستان چرام کلنگ زنی شده‌اند، الان دوسال از افتتاح آن‌ها می‌گذرد. اما متاسفانه هنوز نقشه ساختمانی بیمارستان چرام در خاک پیاده نشده است.
حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در بازدید از پروژه بیمارستان چرام همراه با سید کامل تقوی نژاد در (30 مرداد 99)، با انتقاد از روند کند اجرایی بیمارستان، اظهار کرد: «بیمارستان چرام ۴ سال پیش همزمان با باشت کلنگ زنی شد بیمارستان باشت افتتاح و به بهره برداری رسید، اما بیمارستان چرام هنوز اندر خم یک کوچه هست
 با بررسی شرایط موجود و تعطیلی مجدد پروژه بیمارستان چرام که فقط هر از چندگاهی با آمدن مسئولان و مدیران و نمایندگان خاک بازی این بیمارستان شروع و بعد از آن تعطیل می‌شود. تا بعد از سال‌ها و علیرغم وعده مسئولان دانشگاه و سلفی گرفتن با دیوار بلوکی این پروژه همچنان مبهم باشد.
بهتر است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه دهند و این پروژه مهم را تمام کنند و برنامه زمان بندی مشخصی برای عملیات اجرایی بیمارستان داشته باشد.
اگر پروژه و پیمانکار به زعم خودتان پول و اعتبار دارد چرا فعال نیست اگر پیمانکار تعلل می‌کند و دل به کار نمی‌زند چرا خلعید نمی‌کنید کما اینکه معاون وزیر بهداشت در سفر به چرام و اشاره به تعلل پیمانکاران گفت: ماپیمانکار داشتیم که پروژه با پیشرفت 80 درصدی هم خلع‌ید کردیم. مشخص نیست کجای کار ایراد دارد؟ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ شفاف دهد، کجای کار ایراد دارد؟

حسن هدایت‌نیا رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام نیز در این باره می‌گوید: ۲۵ تن میلگرد به بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان تزریق شده، این بیمارستان یکی از خواسته‌های مهم مردم شهرستان است که در دوماه گذشته مجموعاً 100 تن میلگرد به این بیمارستان تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه بیمارستان 32 تخت خوابی چرام می‌تواند بار عظیم فشار بر روی بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت کاهش دهد، ابراز کرد: شبکه بهداشت و درمان چرام اهتمام خود را بر این پروژه گذاشته و جهت رفاه حال مردم عزیز شهرستان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1