تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۲۵۸۹۲
در سفر مسئولان سازمان تعاون روستایی کشور به کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تاج‌الدینی: طرح هر کشاورز یک تعاونی مورد توجه است / ویسی: تحولاتی به نفع تولید و کشاورز در تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛مسئولان سازمان تعاون روستایی کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن شندین صحبت‌های مدیران اتحادیه‌ها از چند تعاونی تولید بازدید کردند.

به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، رزاقی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید کشور، رئیس‌السادات، معاون نظام بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نیکویی، معاون آب و خاک اتحادیه تعاونی و تولید کشور به دعوت قدرت‌الله ویسی، مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج آمدند تا بیش از گذشته تاج‌الدینی و همکارانش در جهاد کشاورزی را یاری کنند.
 
آنها ابتدا در نشستی با حضور مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولید کهگیلویه و بویراحمد دغدغه‌های آنان را شنیدند و بعد از آن از چند تعاونی تولید و همچنین تعاونی سرتینگ سیب در کاکان بازدید کردند.
 تاج الدینی در این نشست با تبریک هفته دفاع مقدس، به ویژه محضر سنگرسازان بی سنگر که امروز هم در جنگ افتصادی پیشقدم هستند، گفت: باید هوشیار باشیم همچون هشت سال دفاع مقدس سربلند باشیم و در صف مقدم امنیت غذایی را تامین کنیم.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولید در روستاها و تکمیل زنجیره تولید یک راهبرد است که محور اصلی و نوک پیکان این سیاست مهم، تعاونی‌های تولید هستند.
 تاج‌الدینی تصریح کرد: محصولات کمی و کیفی قابل دفاعی داریم و بدون اغراق در این حوزه از جمله در گردو، مرکبات و سیب حرف برای گفتن داریم.
 وی با تأکید بر کیفیت کم‌نظیر میوه‌های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: انتظار ما این است که میوه مورد نیاز شب عید کل کشور، از مرکبات و سیب با کیفیت این استان خریداری شود تا تفاوت کیفیت برای همگان روشن‌تر شود.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزی قراردادی مورد توجه ما بوده چرا که معتقدیم کشاورزی قراردادی هدفمند یک اقدام برد – برد است و کشاورز و کارخانه و تعاونی‌ها و همه و همه برنده هستند.
 تاج‌الدینی با بیان اینکه افزایش سطوح زیر کشت و کیفیت محصولات در کشاورزی قراردادی مدنظر ماست، تصریح کرد: کشت کلزا و چغندرقند شروع ورود ما به کشاورزی قراردادی است و اگر چه در این مسیر تجربه نخست این استان است اما فکر همه چیز شده و انتظار ما از اتحادیه تعاونی تولید کشور حمایت جدی و عملی برای تحقق این امر است.
وی تأکید کرد: با حمایت مقامات سازمان مرکزی تعاون روستایی، تلاش تعاون روستایی این استان و پای کار آمدن تعاونی‌های تولید، تحول ملموسی در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به جود خواهد آمد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در تولید محصولات سالم و ارگانیک حرف برای گفتن داریم و انتظار ما حمایت تهران است.
 تاج‌الدینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره کرد: طرح یک کشاورز یک تعاونی در قالب طرح مدیریت مشارکتی کاملا مورد توجه ماست و امیدوارم بتوانیم در این استان آن را شروع کنیم و موفق باشیم.
 وی با قدردانی از زحمات مدیر تعاون روستایی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تعامل بسیار خوبی با تعاون روستایی داریم تاکنون هر حمایتی لازم بوده از فعالیت‌های این بخش مهم از جهاد کشاورزی داشتیم.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولیدات این استان گفت: ظرفیت احداث سردخانه وجود دارد و یکی از خواسته‌های ما احداث سردخانه‌ در برخی مناطق از جمله شهرستان دنا است.
 وی همچنین ایجاد بازارچه‌های محصولات مختلف کشاورزی را از نیازها و ضرورت‌های این بخش برشمرد و افزود: آقای ویسی پیگیر هستند و جهاد کشاورزی هم آماده هر همکاری و هماهنگی است.

همچنین در این نشست، قدرت‌الله ویسی مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: فلسفه اصلی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تحت نظارت سازمان تعاون روستایی ارایه خدمت به جامعه روستایی و کشاورزی هستند و موتور محرکه این تشکل‌ها ما مدیران هستیم.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وقتی ما حرکت می‌کنیم صدها کشاورز دنبال ما و دنبال تولید راه می‌افتد، افزود: مدتی هست با همکاری سازمان تعاون روستایی مرکزی، همکاری جدی استاندار و معاون اقتصادی و مهم‌تر از آن سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاهها سیر تحول در سازمان تعاون روستایی شروع و تغییراتی به نفع تولید و کشاورز رخ داده است.
ویسی در خصوص نظام بهربرداری در سازمان تعاون روستایی هم گفت: این بخش درسال ۸۹ با دست خالی از سازمان حهاد کشاورزی منفک و به تعاون روستایی منتقل شد و علی‌رغم وجود دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های گسترده برای این بخش و اینکه قرار بود اعتباراتی از آب و خاک به این بخش تزریق شود ولی این امر محقق نشده و هیچگونه اعتباری در این بخش و جود ندارد؛ نیاز است ما مسئولین توجه بیشتری با هدف برنامه‌ریزی هرچه بهتر در این بخش داشته باشیم.
ویسی در خصوص شرکت های تعاونی تولید تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۴ شرکت تعاونی تولید و ۸ شرکت آب‌بران و یک اتحادیه تعاوتی تولید وجود دارد که زیر بخش نظام بهره برداری با حدود ۷۰۰۰ عضو در مناطق مستعد استان، مستقر هستند؛ این بخش از شبکه تعاون روستایی در حال حاضر اقدام به تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی از جمله انواع کود و بذر اصلاح‌شده می‌کنند.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بایستی علاوه بر این فعالیت‌ها، با اقداماتی نظیر تسهیلات کم‌بهره و نقدینگی و خدماتی از جمله تحویل بذر، شرکت‌های تعاونی تولید را به سمت جهش تولید هدایت و حمایت کنیم تا نقش تولید پررنگ‌تر شود.
وی در رابطه با شرکت‌های آب‌بران گفت: اگر قرار باشد سازمان آب منطقه‌ای و وزارت نیرو چاه‌هایی که احداث پمپاژ داشته از کشاورزان آب بها اخذ کند و شرکت‌های آب‌بران طرف قرارداد با کشاورزان باشد بایستی چهار چوب قانونی طراحی و سهم این شرکت‌ها و تعاونی‌ها دیده شود.
ویسی با اشاره به کشت قراردادی محصول چغتدرقند در شهرستان‌های گچساران، باشت و دهدشت توضیح داد: ضرورت دارد در استان تنوع‌بخشی و تعریف الگوی کشت محصولات کشاورزی پیاده شود و با شناسایی نقاط مستعد از کارخانه قند مرودشت فارس دعوت شود و زمینه کاشت این محصول فراهم آید.
ویسی اضافه کرد: اگر همه عوامل با یک عهد و پیمان و وظیفه‌شناسی پای کار بیایند می‌شود در کاشت چغندرقند موفق عمل کنیم و یک منفعت دو سویه برای کشاورزان و کارخانجات و عمل به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام ملاک تصمیم گیری برای کاشت محصولات مختلف از جمله چغندرقند چیست؟
منصف
Iran, Islamic Republic of
دستگاه قضایی که حکم می دهد ،
علی احسان
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید بساط زود برچیده خواهد شد. سازمان جهاد کشاورزی دو سال است که در خواب زمستانه بسر می برد و یک بی برنامگی بر این سازمان حاکم است . ضروری است که این بساط با تغییر مدیریت و چابک سازی این سازمان برچیده شود
Iran, Islamic Republic of
بابا حرف نزنید. برای تاج الدینی هیچ شد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1