تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۸۷۱
نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد

ضرب‌الاجل استاندار، تذکر تاجگردون و مدیرانی که از همه چیز بی‌اطلاع هستند ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛ نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور «غلامرضا تاجگردون» نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و به ریاست حسین کلانتری استاندار برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست که امروز چهارشنبه (24 اردیبهشت ماه 99) در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و همچنین 50 درصد حقوق کارکنان و اسناد خزانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خیلی از دستگاه‌ها هنوز خودشان از امکاناتی که دارند با خبر نیستند، اظهار کرد: این امول مازاد تا پایان خردادماه باید تعیین تکلیف شوند.
 کلانتری با بیان اینکه دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات مورد نیاز استان باید هرچه زودتر به جذب اسناد خزانه در دو ماه آینده (خرداد و تیر) اقدام کنند، افزود: با جذب به موقع اسناد زمینه تخصیص اعتبارات در نیمه اول امسال فراهم می‌شود. بنا بر این گزارش، همچنین با موافقت این شورا ادامه کار ساخت طرح فرهنگی هنری دوگنبدان به پارک علم و فناوری واگذار شد. 
وی به اهمیت مدیریت منابع اشاره کرد و افزود: مدیریت منابع و سرمایه‌ها باید منطبق بر سیاست‌های کلی نظام و قوانین بودجه باشد.
کلانتری اضافه کرد: با اجرایی شدن عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی و جذب سه هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب مشاغل زود بازده به زودی شاهد رونق شغلی در استان خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای مشارکت در اجرایی شدن طرح اقدام ملی کهگیلویه وبویراحمد در ردیف پنج استان برتر کشور قرار گرفت.
کلانتری به وضعیت نگران کننده استان خوزستان در شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و خواستار تمهیدات پیشگیرانه در برابر گسترش بیشتر به خصوص در شهرهای جنوبی استان شد.
کلانتری بر فروش اموال مازاد ادارات به منظور پرداخت پاداش بازنشستگان و 50 درصد حقوق کارکنان، اظهار داشت: اگر دستگاهی چنین اموالی نداشته باشد باید از محل صرفه ‌جویی‌ها این کار را انجام دهد.
ابوالفتح ابوالهادی بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه با بیان اینکه در گذشته‌ها تجربه تلخی از فروش اموال دولتی وجود داشته است به برخی نگرانی‌ها اشاره کرد و خواستار حضور دستگاه‌های نظارتی در خصوص فروش اموال مازاد شد که باید مراقبت بیشتری در این حوزه صورت گیرد چرا که در فروش اموال ممکن است حرف و حدیث زیادی درست شود.
کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم درخواست کرد به گونه‌ای عمل شود تا تجربه تلخ گذشته‌ها دوباره تکرار نگردد.
تاکید جذب سریع اعتبارات برای عملیاتی کردن طرح‌های عمرانی دراستان
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم خواستار جذب سریع اعتبارات برای عملیاتی کردن طرح‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد شد.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه امسال کشور با در نظر گرفتن شرایط تحریم و همه گیری کرونا و احتمال محدودیت فعالیت‌های اقتصادی در کشور تنظیم شده است افزود: محدودیت‌های ایجاد شده برای رونق اقتصادی کشور در تاریخ سی ساله گذشته بی سابقه است که همین امر باعث کاهش فعالیت‌های اقتصادی و پایین آمدن درآمدهای ارزی و در نتیجه کسری بودجه در آینده خواهد شد.
وی ادامه داد: بیشترین کاهش منابع اعتباری با طرح‌های عمرانی از محل درآمدهای نفتی است که باید با تمرکز بر طرح‌های ملی در مناطق نفت خیز و مناطق محروم بخشی از آن را جبران کرد.
ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هفته آینده
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال برای طرح‌هایی که قابلیت بهره برداری دارند، ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص دادیم که این مهم ضرورت تمرکز بیشتر بر این دست طرح‌ها را در استان‌ها دو چندان کرد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم از ابلاغ اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هفته آینده خبر داد و گفت: امسال ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای به استان تخصیص داده شد که بیش از ۸ درصد نسبت به پارسال رشد نشان می‌دهد.
سلحشور اضافه کرد: براساس دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه ادارات و دستگاه‌ها باید پاداش و مانده مرخصی باز نشسته‌ها را از محل فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول خود پرداخت کند.
وی با بیان اینکه این مبلغ در استان ۹ میلیارد تومان است گفت: تا پایان خرداد از دستگاه‌ها لیست اموال مازاد را دریافت می‌کنیم و چنانچه دستگاهی اموال مازاد نداشته باشد این مبلغ باید از محل صرفه جویی‌ها و کاهش هزینه‌ها تأمین و پرداخت شود.
وی همچنین افزود: ۹۰۰ طرح از هزار و ۴۹۰ طرح استان نیمه تمام است که با ابلاغ اعتبار، طرح‌های نیمه تمامی که امسال قابل بهره برداری هستند در اولویت تخصیص قرار می‌گیرند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ وبخت اداره کار استان
شهروند
United States
تاجگردون هم استانداره هم نماينده
معلم
Iran, Islamic Republic of
درخواست رسیدگی مجلس جدید به اتهامات غلامرضا تاجگردون - https://www.farsnews.ir/my/c/25853
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1