تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۱۶
کد مطلب : ۴۲۰۶۹۹
کبنا گزارش می‌دهد

گلایه‌ها و نقدهای شدید اهالی بنسنجان از شهرداری یاسوج / آقای استاندار ما خیری از شهرداری نمی‌بینیم، لطفاً خودتان ورود کنید ( + فیلم و عکس)

۰
کبنا ؛سال‌ها است که در دوره‌های مختلف در جلسات استان کهگیلویه و بویراحمد، ورودی‌های شهر یاسوج مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه‌ای هم در بر نداشته است، بازدید از ورودی های مرکز استان این نتیجه را دست هر بیننده‌ای می‌دهد که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برای ساماندهی ورودیهای این شهر که لقب پایتخت طبیعت را دارد، کوتاهی کرده‌اند.
 ورودی هر شهر شناسنامه و معرف شهر است. شخصیت داشتن هر ورودی به منزله نمایان شدن شخصیت افراد درون آن محل می‌باشد. ورودی به عنوان اولین عرصه از فضاهای شهری، ورود به شهر را خوش آمد می‌گوید. اما امروزه ورودی‌های یاسوج تلمباری از بی نظمی، آشغال و زمختی است، شهرداری یاسوج به عنوان متولی اصلی ساماندهی ورودی شهر یاسوج در این رابطه بیش از هر نهاد و دستگاه دیگری مقصر است.
منطقه بنسنجان از طرف شهر مادوان، ورودی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با نصب تابلوی بزرگی با عنوان «به یاسوج پایتخت طبیعت خوش آمدید» این مهم به تثبیت رسیده است. این ورودی به هیچ وجه در شأن ورودی پایتخت طبیعت ایران نیست، ورودی که باید شناسنامه و معرف شهر باشد، مملو از بی نظمی و آشغال است. طرح تفصیلی شهری حدود 37 سال برای منطقه بنسنجان تصویب شده و در این مدت طولانی هنوز که هنوز است کوچه‌ها و فضای این منطقه سنخیتی با شهری بودن ندارد.
شهاب حسینی یکی از اهالی منطقه بنسجان با اشاره به خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران در بعدهای مختلف در این باره می‌گوید: متأسفانه سوء مدیریت‌ها و تبعیض در ارائه خدمات مردم را نگران می‌کند. بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما شاهد کمترین خدمات شهری به این منطقه هستیم.
وی با قدردانی از رسانه‌ها، گفت: بنسنجان ورودی شهر یاسوج است که اگر به ظاهر آن نگاه کنید، سنخیتی با ورودی پایتخت طبیعت ایران ندارد. مغازه‌ها، پیاده روها را اشغال کرده‌اند و هر کس به سلیقه خود تابلوهایی را نصب کرده است.
حسینی با بیان اینکه حتی مغازه‌ها ظاهر مناسب مطابق با منظر شهری را رعایت نکرده‌اند، تاکید کرد: بنسنجان ورودی شهر یاسوج است، اما متأسفانه این ورودی هیچ گونه جذابیتی برای مسافران و گردشگران ندارد.
وی با بیان اینکه حدود 15 ماه است که با شهرداری یاسوج به منظور آسفالت کوچه‌ها و معابر بنسنجان مکاتبه کرده‌ایم، افزود: متأسفانه شهرداری یاسوج هیچ اقدامی در این راستا نکرده است.
این فرد ساکن منطقه بنسنجان در ادامه بیان کرد: منطقه بنسنجان فضای سبز اصلاً ندارد و مردم به ناچار از طبیعت استفاده می‌کنند که این هم مشکلاتی در پی دارد.
حسینی در ادامه با نشان دادن مستنداتی مبنی بر پیگیری مشکلات منطقه بنسنجان، گفت: متأسفانه هیچ اقدام موثری برای رفع مشکلات این منطقه از سوی شهرداری یاسوج و سایر مسئولان انجام نگرفته است. کمترین حقوق شهروندی به مردم این منطقه تعلق نگرفته است.
وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر یاسوج در هنگام انتخابات فقط به مردم مراجعه می‌کنند. هر ماه پیگیر مشکلاتمان هستیم، اما دریغ از جوابگویی و اقدام عملی مسئولان.
فرد دیگری می‌گوید: با وجود وعده مسئولان، اقدامی برای آسفالت کوچه‌های منطقه بنسنجان صورت نگرفته است.
فرد دیگری که از قدیم الایام ساکن منطقه بنسنجان بوده است، بیان می‌کند که شهرداری یاسوج هیچ توجهی به این منطقه ندارد، فقط پول عوارض را می‌شناسد. پیاده روها خاکی و مملو از زباله است. از طرفی پایه‌های برق دقیقاً وسط کوچه‌ها قرار گرفته است و اصلاً کسی هم برایش مهم نیست که این پایه‌های برق را به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی جابه جا کنند.
وی افزود: مسئولان شهرداری فقط در ایام عید و یا زمان‌های مشخصی یه سرکشی می‌کنند، اما بعدش دیگر به مشکلات مردم توجه ندارند. در همین کوچه که ما ایستاده‌ایم، انتهای کوچه را اگر نگاه کنیم، می‌بینیم که فردی حریم کوچه را تصاحب شده است که با او طبق قانون برخورد نمی‌شود، همسایه‌ها شاکی هستند نسبت به او، اما شهرداری فقط رابطه بازی است و این فرد کار خودش را انجام می‌دهد.
  شهروند دیگری در گفت و گو با خبرنگار کبنا با بیان اینکه همه ماها مطیع رهبرمان هستیم و تا پای جان از نظام اسلامی دفاع خواهیم کرد، اظهار داشت: از آقای دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان می‌خواهیم، همانطوری که با مدیریت عالی انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردند و در مقابله با ویروس کرونا اقدامات مناسبی را انجام دادند، اکنون این انتظار می‌رود به موضوعات شهری یاسوج به عنوان پیشانی و آبروی این استان ورود کنند و با مدیران سهل انگار برخورد قانونی صورت بگیرد و تذکرهای لازم را بدهند. ما خیری از شورا و شهرداری یاسوج نمی‌بینیم.
به گزارش کبنا، در جلسه اسیتضاح نستهن مقدم شهردار یاسوج، ایرادات زیادی مبنی بر عدم آسفالت و نابسامانی فضای سبز مناطق مختلف شهر، از شهردار گرفته شد.
ورودی هر شهری به عنوان مدخل ورود به شهر، به شیوه‌ی خاص هر شهر تقویت می‌گردد. شهر برای حضور گردشگران و مزایای مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی متعاقب آن سازماندهی می‌شود و ساخت آن مطابق با اقلیم و هویت شهر می‌تواند سبب تعریف شهر، جذب گردشگر و حفاظت از فرهنگ و اقلیم شهر یاسوج باشد که این خود گامی در راستای توسعه پایدار شهری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1